Bulvár

Ano registrovanému partnerství homosexuálů


Sněmovna v pátek napopáté schválila registrované partnerství homosexuálů. Premiér Paroubek už v září řekl, že uzákonění tohoto svazku patří mezi priority sociálních demokratů. Minulý týden vydal „doporučení“, aby všichni poslanci ČSSD hlasovali pro. Až na jednoho poslušně zvedli ruku, přidali se komunisté a unionisté. Proti byla část ODS a celá KDU-ČSL. Ano, nabízí se otázka, zda to není jen sbírání předvolebních bodů, i to je možné. Nicméně tento zákon v naší zemi chyběl.


Co umožňuje?
Svazek bude zapsán v občanském průkazu, partneři  mají nárok na informace od lékařů o zdravotním vztahu každého z nich. Dále podíl na dědictví společně s ostatními příbuznými zemřelého. Je ustanovena vzájemná vyživovací povinnost. Nemusí proti sobě svědčit u soudu.

Na druhou stranu homosexuální páry nemohou adoptovat děti. V původním návrhu se nesměli ani starat o dítě, i kdyby pocházelo z předchozího heterosexuálního svazku jednoho z nich. Zde nastala změna – může jim být svěřen jejich biologický potomek.

Ale neradujte se předčasně, vy, kdo s touto normou souhlasíte. Zákon musí projít Senátem a pak jde k podpisu prezidentovi. Ten se postavil proti a v senátu má většinu pravice. I když představitel Gay iniciativy herec Jiří Hromada vidí naději v tom, že senátoři často nehlasují podle barvy svých klubů, ale individuálně. Obávám se, že to bude běh na dlouhou trať. Ale první krok již byl učiněn.

Hlasování byli přítomni i zástupci Gay a lesbické ligy, kteří za svá práva bojují už mnoho let a jsou čím dál tím víc vidět a slyšet. Určitě znají podrobně různé průzkumy veřejnosti, zda svazek homosexuálů ano, či ne. Tyto průzkumy ukazují, že Češi jsou k homosexuálům tolerantní. Spíš jsem si myslela, že jsou lhostejní.

Slyšela jsem některé názory, že takové partnerství je zvrhlost, tito lidé nepatří do slušné společnosti, je to morální bahno, ale zvedla se vlna oponentů – heterosexuálů, kteří tato vyjádření odsuzovali a s registrovaným partnerstvím souhlasí. A bylo jich mnohem víc než těch, co nesouhlasí. Navíc jejich argumenty byly nesmírně rozumné a tolerantní.

Na chvíli jsem si oddechla.

Přece jenom nejsme tak lhostejní, snad...

   
19.12.2005 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [54] Karolina* [*]

    Suzanne:ale mne to nemusis vysvetlovat Ja se nedivim, jak muze nekomu napadnout jakasi podobnost mezi homosexualy a pedofily.

    superkarma: 0 20.12.2005, 02:13:51
  2. avatar
    [53] Suzanne [*]

    Karolina*: ale o to přece jde. Všichni máme nějakou tu úchylku od "normálu" (ten totiž neexistuje). Teď jde o to, že jsou určené mantinely toho, co je společensky přijatelné a co ne. Heterosexualita je tzv. normální, běžná. Homosexualita stejně jako mnoho dalších věcích (i když je to jiná kategorie, tak namátkou anální styk, orální styk, lehký fetišismus) je společensky přijatelná, protože nikomu neubližuje. Pedofilie je společensky nepřijatelná, protože je to trestný čin. Kdybys byla v jiné, třeba nějaké pralesní společnosti, tak by to možná bylo jinak.

    superkarma: 0 19.12.2005, 23:25:21
  3. avatar
    [52] Vivian [*]

    Karolina*: myslím, že homosexuál není o nic nebezpečnější než heterosexuál, proto to srovnávání naprosto nechápu a považuju za absurdní.

    superkarma: 0 19.12.2005, 22:27:13
  4. [51] Karolina* [*]

    Vivian:ze by byl rozdil jenom ve spolecenske nebezpecnosti techto uchylek?

    superkarma: 0 19.12.2005, 22:23:05
  5. avatar
    [50] Vivian [*]

    kosmo: o těch rozdílech jsem začala psát v reakci na přísp. č. 29, který naznačoval, že bychom teď měli přestat "diskriminovat" i pedofily (imho házet pedofily na jednu kupu s gayi je nesmysl).

    superkarma: 0 19.12.2005, 22:22:18
  6. avatar
    [49] Vivian [*]

    kosmokosmo: no, vzhledem k tomu, že jsem nechtěla vést odbornou medicínskou diskusi ani psychiatrickou přednášku, mi snad lze jistou terminologickou nepřesnost odpustit.
    Chtěla jsem zkrátka jen vyznačit zásadní rozdíl mezi pedofilií a homosexualitou. To první je trestně postižitelná sexuální deviace, to druhé je společensky přijatelná a nikoho neohrožující sexuální orientace, proto homosexuály nezavíráme ani neléčíme a jsme-li dostatečně liberální, tak jim ani nebráníme v lásce a legalizaci vztahů...

    superkarma: 0 19.12.2005, 22:19:13
  7. [48] Karolina* [*]

    No, tak jsem si dukladneji precetla . Kdyz uzavrenim RP nevznika narok na danove zvyhodneni pri dani z prijmu, neumoznuje vznik spolecneho jmeni, uzavrenim RP nevznika spolecny najem bytu, nevznika narok na odskodneni v pripade umrti partnera, nevznika narok na vdovecky/vdovsky duchod, atd., atd. To, co RP umoznuje, by mi za taskarice na matrice nestalo Vpodstate mi unika smyl cele te akce

    superkarma: 0 19.12.2005, 22:14:05
  8. avatar
    [47] kosmokosmo [*]

    Vivian: no ja myslim, ze o pricinach homosexuality a pedofilie vime tak zhruba uplne stejne...tedy skoro nic. A ani psychiatr by ti lepsi duvody nerekl. Jen me zarazilo to tvoje deleni, na nemoc a nenemoc i tohle deleni by mohlo byt jeste nedavno uplne jine a treba v dalsim stoleti bude jine, proste podle me nema zadny podklad...............o pravnich a / nebo /moralnich aspektech jsem vubec nepsala. A myslim, ze se sotva najde nekdo, kdo by chtel legalizovat pedofilii.

    superkarma: 0 19.12.2005, 22:12:31
  9. avatar
    [46] Vivian [*]

    kosmokosmo: copak jsem psychiatr? (Nejsem ). Kromě toho, pokud vím, tak příčiny vzniku pedofilie zatím nikdo uspokojivě neobjasnil (a neobjasním ti je bohužel ani já). Každopádně je (narozdíl od homosexuality) trestná a jakékoli uvažování o legalizaci je imho zcestné...

    superkarma: 0 19.12.2005, 21:31:40
  10. avatar
    [45] kosmokosmo [*]

    Vivian: ja zas nechapu, proc pises, ze pedofilie narozdil od homosexuality je choroba.......hele a muzu se zeptat na etiologii pedofilie?

    superkarma: 0 19.12.2005, 21:03:01
  11. avatar
    [44] Vivian [*]

    Příšera ze šera: no ale já pořád nechápu, proč se ti to nelíbí... já osobně jsem jedině pro, aby měli všechna práva jako všichni ostatní lidé - proč by měli mít méně práv jen proto, že mají jinou sexuální orientaci? Platí daně stejně jako my, jsou řádnými občany tohoto státu, tak proč by jim měla být možnost sňatku upírána? Myslím, že pokud tradiční rodina upadá, tak rozhodně NE vinou vztahů mezi homosexuály či jejich zákonných úprav... já osobně se klidně vdám (podruhé ) a registrovaní gayové mi v tom vůbec nezabrání

    superkarma: 0 19.12.2005, 20:05:49
  12. avatar
    [43] Příšera ze šera [*]

    Vivian: no, myslím, že ti nic neuniklo Ale já tím myslím původní účel manželství (muž a žena), protože proč jinak by existovala právě tato dvě pohlaví? No, nějak mi přijde směšné, když si představím svatební den dvou mužů...
    Mně nevadí, když teď ti dva (ty dvě) budou před státem vystupovat jako dvojice, jako příbuzní (právě kvůli nemocnici, dědictví atd.), ale fakt se mi nelíbí, jestli je stát bude brát jako manželský pár

    superkarma: 0 19.12.2005, 19:35:12
  13. [42] Karolina* [*]

    emma: myslim, ze pary ruzneho pohlavi mohou jednoduse za stejnym ucelem uzavrit manzelstvi. Podle zbezneho nakouknuti do navrhu je sice nepatrne lehci partnerstvi uzavrit a tusim tez zrusit nez se rozvest, ale zrejme jen proto, ze se nepocita u techto lidi se spolecnymi detmi. Pokud jim budou umozneny adopce, tak zakon jiste pritvrdi. Jinak nevidim duvod, ale jak rikam necetla jsem peclive.

    superkarma: 0 19.12.2005, 19:24:25
  14. avatar
    [41] Vivian [*]

    Příšera ze šera: přijetím registrovaného partnerství ale manželství nezaniká, heterosexuálové se můžou ženit a vdávat dál... nebo mi něco unikl a už nesmějí?

    superkarma: 0 19.12.2005, 19:19:46
  15. avatar
    [40] Příšera ze šera [*]

    Vivian: co je na tom špatného? Pro mě to znamená zánik instituce manželství. Možná, že ta přílišná tolerance neznamená vždycky plus.

    superkarma: 0 19.12.2005, 19:16:21
  16. [39] hanca20 [*]

    Já nevím, nějak se to všechno obrací. Mladí lidé se nechtějí brát a žijí spolu jen tak, jak se říkalo dřív na psí knížku, a homosexuálové na to chtějí požehnání úřadů.

    superkarma: 0 19.12.2005, 19:15:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [38] Vivian [*]

    Příšera ze šera: a proč, prosímtě? Co na tom vidíš špatného?

    Kocicka: pedofilie je choroba, homosexualita je sexuální orientace, stejně jako heterosexualita. Pedofil ubližuje dětem, homosexuál neubližuje vůbec nikomu. Mluvíš jako bys žila v předminulém století... Chodila jsi vůbec do školy??

    superkarma: 0 19.12.2005, 19:02:38
  2. avatar
    [37] Příšera ze šera [*]

    Nevím, co přesně obnáší to registrované partnerstí, ale nesouhlasím s tím, aby se svazek homosexuálů stavěl na úroveň manželství muže a ženy. Jestli někdy budou slavit svatbu stejně jako heterosexuální páry, pak to už bude špatný...

    superkarma: 0 19.12.2005, 16:57:30
  3. avatar
    [36] Markýza [*]

    emma: protože se tím karasovi nahraje na smeč - bohužel

    superkarma: 0 19.12.2005, 16:40:19
  4. avatar
    [35] emma [*]

    Petr / Fid: Jeremi: já se hned lekla, že mi něco uniklo, když jsem četla Fidův příspěvek. ještě před rokem byl ten zákon pouze pro páry STÉJNÉHO pohlaví mně to teda taky přijde jako diskriminace - proč nemůžou RP uzavřít i smíšené páry?

    superkarma: 0 19.12.2005, 16:18:33
  5. [34] xenie [*]

    kocicka: jsi úplně mimo, ten zákon řeší právní otázky, dědictví, možnost získání info v nemocnicích atd. ... že se Ti nezdá jejich způsob sexu, tak to je právě to jediné co se nezmění, zákon-nezákon

    superkarma: 0 19.12.2005, 15:36:45
  6. avatar
    [32] Markýza [*]

    Kocicka: prober se - ten zákon přece není o sexu - ten je o trestní odpovědnosti.

    a pedofilovi je to naprosto jedno, jestli dítě může š** od patnácti nebo od čtrnácti, ten jde stejně po mladších

    superkarma: 0 19.12.2005, 14:13:52
  7. avatar
    [29] Kocicka [*]

    výborně.........se zákonem nesouhlasím.....ještě by se mělo myslet na pedofily ty jsou v ČR taky diskriminováni,ale to řeší už zákon od roku 2007 o sexu od 14 let, časem to snad půjde až na 11 let.....

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:53:08
  8. avatar
    [28] Meander [*]

    a....: Neber ho tak doslova. Mentalitu páprdů z KDU-ČSL to docela vystihuje

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:50:13
  9. [26] a.... [*]

    Markýza: Karas je chudák, on za to nemůže, má to vrozený
    ale fakt není dobrý házet všechny do jednoho pytle-já jsem tohle prostředí poznala zblízka, obdivem k němu určitě neoplývám, ale poznala jsem tam dost lidí, kterých si můžu vážit

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:49:28
  10. avatar
    [25] Markýza [*]

    a....: no a to by si měli uvědomit páni Karasové a spol.

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:44:26
  11. avatar
    [24] Markýza [*]

    Jeremi: no, já myslela, že když je určeno VŠEM, tak si můžu "vzít" kamarádku, a nemusíme být lesby - nebo ne?

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:41:29
  12. [23] a.... [*]

    Markýza: zobecňování je velmi ošidná věc

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:38:16
  13. avatar
    [22] Jeremi [*]

    Markýza: No, já teda pod větou, že RP je určeno VŠEM chápu trochu něco jiného.

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:36:04
  14. avatar
    [21] Markýza [*]

    a....: má pravdu, podle mě je jedno za jaké názvosloví se schovávají, je to sebranka bezpáteřních pámbíčkářů, pokryteckých gaumerů a vlezdoprdelků, když vidím ty jejich držky, z kterých padají akorát nesmysly, je mi špatně

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:35:35
  15. avatar
    [20] átéčko [*]

    KONEČNĚ !!!!

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:28:11
  16. [19] a.... [*]

    wolf.man: no tys to těm křesťanům teda nandal
    jen tak mezi náma- katolické náboženství neexistuje-kdyžtak katolická církev...a vůbec - piš radši o tom, o čem něco víš

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:26:17
  17. avatar
    [18] Markýza [*]

    Jeremi: no dyť to řekl - nebo nechápu

    superkarma: 0 19.12.2005, 13:16:12
  18. avatar
    [17] karieristka [*]

    jen aby to prošlo senátem a přes prezidenta, je to dobrá věc

    superkarma: 0 19.12.2005, 12:21:26
  19. avatar
    [16] Jeremi [*]

    Petr / Fid: Tys ten návrh zákona asi nečetl, co? "Takže všichni budou moci po schválení RP buď žít jen tak na hromádce, nebo uzavřít manželství s osobou opačného pohlaví či RP s osobou pohlaví stejného." Při pohledu sem http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=4&CT=969&CT1=0
    lze najít hned v § 1, že registrované partnerství je trvalé společenství dvou osob STEJNÉHO pohlaví.

    superkarma: 0 19.12.2005, 12:19:22
  20. avatar
    [15] Meander [*]

    wolf.man:

    superkarma: 0 19.12.2005, 12:05:10
  21. avatar
    [12] kemy [*]

    yoda: jenomže po ňákym čase sou automaticky "druh a družka"

    superkarma: 0 19.12.2005, 10:35:08
  22. avatar
    [11] gwen [*]

    To jsem zvědavá, jak vysokou budou mít tyto páry rozvodovost.

    superkarma: 0 19.12.2005, 09:52:10
  23. avatar
    [9] Aja [*]

    Obávám se, že to dál neprojde. Karas a jemu podobní se o to postarají...

    superkarma: 0 19.12.2005, 09:17:13
  24. avatar
    [8] sigi [*]

    Konečně. Mám ale obavy z našich zabedněných senátorů, kteří si myslí, že homosexualita je nemoc nebo úchylka - myslím, že to přijetí ještě bude těžké.

    superkarma: 0 19.12.2005, 09:13:10
  25. avatar
    [7] peguša [*]

    Jeremi: Autor patrně myslel, že to schválila teprve poslanecká sněmovna, vždyť se to podařilo poprvé. Nicméně ta formulace titulku je trochu zavádějící. Každopádně přeju všem, kterých se to týká, aby to prošlo i senátem a schválil to prezident.
    Je správné, že budou moci nadále vychovávat své děti. Nechápu, jak mohlo někoho napadnout, že by jim děti mohly být odebrány. Koneckonců, stejně ve většině případů žijou s matkou/otcem a její/jeho partnerkou/partnerem. Jenom je to neoficiální. A sdělování zdravotního stavu nebo dědictví naprosto schvaluju. Ti lidé spolu žijí třeba několik desítek let a když se jeden z nich dostal do nemocnice, druhý neměl právo vědět, co se děje. A také při dlouhodobém svazku, kdy spolu ti dva žijí ve společné domácnosti a společně do ní investují, je špatné, že v případě úmrtí jednoho z nich, mohou příbuzní udělat pozůstalému partnerovi ze života peklo. Tyto dva důvody jsou podle mého nejdůležitější, nikdy jsem neslyšela, že by gayové a lesbičky nutně trvali třeba na adopci.

    superkarma: 0 19.12.2005, 08:52:15
  26. avatar
    [6] werka [*]

    Jeremi: Asi taky budu za chorobného puntičkáře, ale ... věta "V původním návrhu se nesměli ani starat o dítě, i kdyby pocházelo z předchozího heterosexuálního svazku jednoho z nich" taky není zcela pravdivá - v původním poslanců (Kupčová, Fischerová, Dostálová a další) to nebylo, to byl až pozměňovací návrh poslance Marka Bendy, který nakonec neprošel, takže úprava v tomto směru zůstala v podstatě tak, jak byla navržena..

    superkarma: 0 19.12.2005, 08:43:46
  27. avatar
    [5] kemy [*]

    přeju jim, aby to senát a prezident taky schválili. je to správná věc. než sem to "vysvětlila", spal na gauči.. měl mylný názor

    superkarma: 0 19.12.2005, 07:55:34
  28. avatar
    [4] Jeremi [*]

    Zvláštní je, že ačkoliv článek správně uvádí, že návrh zákona přijala teprve jen Poslanecká sněmovna a k úplnému přijetí tedy ještě chybí Senát a prezident, v upoutávce je mylná informace o tom, že "Konečně byl schválen zákon o registrovaném partnerství".

    superkarma: 0 19.12.2005, 06:32:22
  29. avatar
    [2] milili [*]

    superkarma: 0 19.12.2005, 01:24:15
  30. avatar
    [1] tyrkys [*]

    konečně.

    superkarma: 0 19.12.2005, 00:49:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme