Rodina

ANKETA: Ideální počet dětí je...

V dnešní anketě můžete anonymně hlasovat o ideálním počtu dětí. Projevte svůj názor! Chtěla byste raději žádnou, malou, nebo velkou rodinu?

Kolik chcete/máte dětí?

Možnost%
Žádné6,4
Jedno10,8
Dvě54,1
Tři21,7
Více než tři6,4
Deset a více0,6

Téma dne: Jak vám děti ovlivnily život?

I když by se to nemuselo zdát jako problém, touha po dítěti je jednou z věcí, které mohou pár nejen stmelit, ale i rozdělit. A v neposlední řadě je důležité nalézt shodu i nad jejich množstvím. Dnešní téma je tedy jasné, budeme se bavit o počtu dětí.

Pište mi příspěvky...

  • ... jak mi děti změnily život.
  • ... kolik chci dětí a proč.
  • ... nechci děti.
  • ... jsem/nejsem spokojená s počtem svých dětí, protože...
  • ... partner chce jiný počet dětí než já.
  • ... našla jsem si partnera kvůli dětem.

Své příspěvky posílejte na...

Samozřejmě jeden příspěvek odměníme krásným dárkem, tentokrát to bude: ranní čaj PICKWICK Kouzlo Ovoce s příchutí broskve a jahody a k tomu ústní voda s fluoridem Odol3dent pro děti.

   
02.08.2010 - Děti - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] wich [*]

    ahoi — #44 Taky se přikláním k té verzi o mládí v Sml64 Sml30, ale vem to i tak, že až jim děti dospějí a odejdou z domu, ony budou ještě relativně mladé. Já dítě plánuji taky později, ale zase představa péče o pubescenta v padesáti mě teda neláká Sml57Sml30Sml30 A hodně velký rozdíl je i mezi holkama, co si udělaly střední a šly pracovat a mezi těmi, co si vystudují třeba dvě vš. Tam ten čas člověk vnímá jinak. Holka po vš ve 24 teprve začíná, zatímco ta druhá už vše, co chtěla, má za sebou a je pravý čas na dítě Sml33

    superkarma: 0 03.08.2010, 10:18:04
  2. avatar
    [46] wich [*]

    macamala — #42 Ze začátku, a hlavně u prvorodiček určitě péče o dítě dřina je, než dítě trošku odroste a mamka zjistí, jak na to. Ale, i jak říkají mé kamarádky na RD, pak už je to spíš o pohodě a zábavě s těmi dětmi Sml22

    superkarma: 0 03.08.2010, 10:13:54
  3. avatar
    [45] Alka1 [*]

    Altamora — #38 Tak zanedbatelná částka to určitě není. Samozřejmě záleží jak velký plat dotyčný pobírá, takový poslanec to asi nepostřehne, ale už při 1 dítěti a platu, který nepřevyšuje průměrnou mzdu je rozdíl poznat. 

    Daňové zvýhodnění na dítě - ročně 11 604 nebo formou bonusu, o který se přímo sníží daň ze mzdy, peněžitá pomoc v mateřství (28 týdnů), porodné 13 000, rodičovský příspěvek do 3 (4) let věku dítěte, ošetřovné, přídavek na dítě...tohle všechno rozhodně není málo. Sml80

    superkarma: 0 03.08.2010, 09:03:15
  4. avatar
    [44] ahoi [*]

    Moje vrstevnice ( cca 24 let) už mají mnohé dvě děti... nechápu, co pak můžou mít ze života.... na tuhle otázku jsem odpověděla - žádné... možná za rok názor změním, ale zatím mám sůj život a stačí mi starat se o tři chlapy v domácnosti.

    1. na komentář reaguje wich — #47
    superkarma: 0 02.08.2010, 22:43:32
  5. avatar
    [43] Linde [*]

    Libča — #41 až tak? Sml2. Já nikdy nebyla mateřský typ, děti moc nemusím, ale své dvě děti miluji a i když jsem přísná a nerozplývám se láskou veřejně, rozhodně bych v dalším životě nepřemýšlela jinak! žijeme z jedné výplaty a i kdybych měla žít jen z vlastního políčka a v chatrčce, děti bych měla, vždyť pro koho pak žiješ? Sml80Pro koho zařizuješ a pořizuješ vše, co za život uděláš?

    http://www.novinky.cz/ekonomika/207615-po-smrti-lidi-bez-dedicu-konci-desitky-milionu-rocne-ve-statni-kase.html

    superkarma: 0 02.08.2010, 22:06:24
  6. [42] macamala [*]

    wich — #40 Jednou jsem před jednou známou řekla, že mateřská je dovolená, a málem mě za to ukamenovala. Je zcela běžné, že vidím holky věčně na hřišti (jak popisuješ). Pro obědy si chodí do veřejné jídelny. Vzpomínám, jak v bytovce vždycky ženské na MD se večer slezly a krafaly na chodbě do půlnoci a běhaly k sobě na návštěvu sem tam. Tak to asi moc unavené nebyly.

    1. na komentář reaguje wich — #46
    superkarma: 0 02.08.2010, 20:54:45
  7. avatar
    [41] Libča [*]

    mam me deti rada.. to jen na zacatek ale s tim co jsem prozila, prozivam a zazivam tak narodit se jeste jednou zadne deti nemam NIKDY  je to krute co tu pisi ale proste to tak je uz bych se je nikdy neporizovala  protoze v dnesni dobe mit dite je skutecne silenost a blaznostvi

    1. na komentář reaguje linde — #43
    superkarma: 0 02.08.2010, 19:14:11
  8. avatar
    [40] wich [*]

    lonkue — #30 skolacka — #32 Ona sice odrodí další tři, čtyři potencionální poplatníky, ale stejně mi to přijde zvláštní, že bezdětná žena, nebo ta, co má jedno dítě, pracuje mnohem déle a jde do důchodu později, než ta, která dovolenkovala s dětmi Sml80 A že jak pozoruji u kamarádek, s těmi ne úplně nejmenšími dětmi už to dovolenkování u bazénu a na hřišti je Sml57

    1. na komentář reaguje macamala — #42
    superkarma: 0 02.08.2010, 18:05:49
  9. [39] lonkue [*]

    Altamora — #38 tak jsi taky nemela mit zadne deti a byla by jsi na tom stejne dobre jako tvoje bezdetna kamaradka. Co te zere...?Sml80

    superkarma: 0 02.08.2010, 17:56:24
  10. avatar
    [38] Altamora [*]

    lonkue — #33 Nesouhlasím s termínem "nepoměrně větší částkou". Odpočet za nezaopatřené dítě je zanedbatelná částka, přesné hodnoty se mi nechce hledat, není to ani závratných pět tisíc ročně (to není částka, která se odečte od daňového základu, ale to, co se na daních ušetří). Delší doba? Jeden rok za jedno dítě, to zas tak moc není. Dítě čerpá prostředky na školství, ale zase se pro ně musí nakupovat více věcí, takže to vrací v DPH, a tak dále. Nelze to vyčíslovat, jsou různé hodnoty pro různé lidi a různé okolnosti. Já osobně mám děti, protože jsem je chtěla pro sebe, ne pro stát. Pořád ale mám na mysli ono čínské: jeden penízek vracím rodičům, za jeden žiji, jeden půjčuji svým dětem. Tak, jak je systém nastaven, jde ten první penízek přes systém důchodového zabezpečení. Ten, kdo nemá dítě, nikomu nic nepůjčuje, jen vrací svým předkům, takže mu vlastně nemá kdo vracet. Až bude systém nastaven jinak, budu to vnímat jinak i já.

    1. na komentář reaguje lonkue — #39
    2. na komentář reaguje Alka1 — #45
    superkarma: 0 02.08.2010, 16:48:55
  11. [37] magie [*]

    Souhlasím s Lonkue. Když se mrknu na moje spolužačky tak občas nestačím kroutit hlavou. Jedna si dokonce mnula ruce, že jí vyšel krásně přechod z rodičovské dovolené na mateřskou přesně na den a ještě k tomu stihla pobrat porodný, než s ním začali houpat.Do toho se ještě stihla rozvést a pořídit si další s dalším tatínkem. Nejlepší na tom, že ony spíš divně koukají na mě, že si zatím dítě nepořizuju. Nepořizuju, za prvé není s kým a za druhé hypotéka tu byla dřív a dneska si nedovedu představit, že bych sama zabezpečila dítě s hypotékou na krku a mateřským příspěvkemSml23

    superkarma: 0 02.08.2010, 16:44:32
  12. [36] lonkue [*]

    German — #35 treba ta komunisticka....Sml30

    superkarma: 0 02.08.2010, 16:10:36
  13. [35] German [*]

    Barbora10 — #34 A která doba byla vhodná na více dětí než dvě?

    1. na komentář reaguje lonkue — #36
    superkarma: 0 02.08.2010, 15:55:56
  14. avatar
    [34] Barbora10 [*]

    Myslím si, že do dnešní doby je přepych porodit více jak 2 děti.

    Sama mám 2 a mám co dělat. O jídlo ani tak nejde, ale hlavně o oblečení, věci do školy, do školky,jejich koníčky...

    Dříve jsem jich chtěla více, ale dneska  kroutím hlavou nad matkou, která porodí tři i více dětí.Sml80

    1. na komentář reaguje German — #35
    superkarma: 0 02.08.2010, 15:48:54
  15. [33] lonkue [*]

    Altamora — #31  no ono je u nas spoustu veci na hlavu...ale stejne prece nerodime deti pro stat, ne...? A jak uz bylo psano - bezdetni cely zivot prispivaji nepomerne vetsi castkou z dani a taky jim je duchod "povolen" az od pozdejsiho veku. To neni argument....

    1. na komentář reaguje Altamora — #38
    superkarma: 1 02.08.2010, 15:45:34
  16. avatar
    [32] skolacka [*]

    Altamora — #31 děti jí mohou pomoct a podporovat jí, stejně jako ona pomáhala a podporovala je Sml80

    Bezdětná kolegyně jde zas do důchodu později než ta co má děti, do důchodového systému odváděla peníze celou dobu svého produktivního věku, kdežto ta s dětmi po dobu mateřské čerpala Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #40
    superkarma: 2 02.08.2010, 15:41:28
  17. avatar
    [31] Altamora [*]

    lonkue — #30 Pokud děti řádně vychováme, tak je rodíme nejen sobě, ale i státu. Ono nám bude houby platné mít peníze a majetek, když nám nebude mít kdo vyměnit kapačku. Sml57 Proto si myslím, že by důchodová reforma měla reflektovat i to, zda máme děti, které do systému přispívají, ne jen zohledňovat počet dětí. Máš tři děti, dvě jsou v zahraničí, jedno doma, ale fláká se - tak to nemáš žádné dítě. Zvlášť teď, když máme průběžný systém. Kamarádka má tři děti, všechny pracují. Sama celý život s výjimkou mateřských pracovala. Teď šla do důchodu - protože se o děti starala, tak má teď menší důchod než její bezdětná kolegyně. Kde je logika? Ta kolegyně si mohla na důchod našetřit, kamarádka šetřila v dětech. Je to tu celé postavené na hlavu. Sml15

    1. na komentář reaguje skolacka — #32
    2. na komentář reaguje lonkue — #33
    superkarma: 0 02.08.2010, 15:18:35

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] lonkue [*]

    wich — #27 presne draha! Asi mame podobne kamosky....Sml30. Me proste prijde na hlavu se mnozit kdyz na to nemam. A cekat co mi kapne od statu mi prijde zhovadile. To rodime ty deti statu nebo sami sobe...? Zrusit porodne a prehnane dlouhe materske. Stejne to jenom vede do zahuby....

    1. na komentář reaguje Altamora — #31
    2. na komentář reaguje wich — #40
    superkarma: 0 02.08.2010, 15:01:49
  2. avatar
    [29] peetrax [*]

    Dvě. Doufám, že je stihnu.

    superkarma: 0 02.08.2010, 15:00:04
  3. [28] macamala [*]

    lonkue — #23 Vidím kolem sebe přesně takové, ale finanční starosti přenechávají na sociální podpoře státu. Před mateřskou na podpoře, přičemž šlo o typy, které práci mít mohly, ale zvítězila lenost. Podporu vystřídal jiný druh finančního zabezpečení. Cpou se v 1+kk a nepřemýšlí, že tím dětem neposkytnou ani ten vlastní pokojík.

    Známá, která se pohybovala po světě delší dobu, mi řekla, že jinde není stát ohledně mateřských atd. tak štědrý.

    superkarma: 0 02.08.2010, 14:40:18
  4. avatar
    [27] wich [*]

    Mě nepřijde nic extra nepochopitelného na příspěvku Lonkue. Já si taky myslím, že než si pár pořídí dítě, měl by myslet na to, jestli rodinu zvládne rodič sám, kdyby se cokoli stalo (úmrtí, rozvod, dlouhodobá nezaměstnanost). A spoléhat, že "když se něco stane, dá stát", je na hlavu Sml28

    lonkue — #23 Jsem z kraje, kde lidi mají problém sehnat jakoukoli práci a tak spousta mých spolužaček v době, kdy jim končí RD znovu otěhotní. Jedna porodila již 3. dítě. Odpracovaný nemá jediný rok. Až ukončí poslední RD, bude jí přes 30, se SŠ oborem, který po reformně soc. služeb nemá uplatnění, bez praxe a s třema dětma. To teprve bude psycho a stres Sml22 (A to není jediný případ, co znám, z mojí zš jsem jediná vš a jediná podnikatelka).

    1. na komentář reaguje lonkue — #30
    superkarma: 0 02.08.2010, 14:35:44
  5. avatar
    [26] Vivian [*]

    Mám jedno, ale kdyby Jirka neumřel, tak bych měla dvě. No třeba jednou budu... ale na to je ještě čas.

    superkarma: 1 02.08.2010, 13:51:42
  6. avatar
    [25] Dante Alighieri [*]

    secret — #8 Já vím. Sml52

    superkarma: 0 02.08.2010, 13:40:10
  7. avatar
    [24] Alenka0010 [*]

    Krišpína — #21 Taky tak...a kdyby člověk tušil, co ho čeká, až děti vyrostou...mám 2 dospělé a bojím se o ně víc, než když byly malé.

    lonkue — #23 To je právě to, že ony tak asi nepřemýšlí...

    superkarma: 0 02.08.2010, 12:22:20
  8. [23] lonkue [*]

    Asi jsem se mela vice rozepsat.... No ja proste jenom nechapu nektere me kamaradky, ktere jsou uz leta nezamestnane a nevykazuji chut si hledat praci, aby se financne zajistily, ale nicmene do mnozeni se pousti s o to vetsi chuti, tim nechavajic kompletni financni zodpovednost na svych partnerech (at jsou pravoplatni manzele nebo "pritel"). To mi proste hlava nebere....Sml80

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #24
    2. na komentář reaguje wich — #27
    3. na komentář reaguje macamala — #28
    superkarma: 0 02.08.2010, 12:16:36
  9. [22] lonkue [*]

    Altamora — #17 "sponzor" mel byt tedy spise v uvozovkach. Muj prispevek mel byt o tom, ze se spoustu zen rozhoduje o tom mit dite podle vydelku manzela (nebo zabezpecovacich schopnosti manzela) a nejak jim nedochazi ze ten manzel taky nemusi byt na furt....

    superkarma: 0 02.08.2010, 12:12:03
  10. avatar
    [21] Krišpína [*]

    Plánovala jsem si 2 děti. Po prvním porodu jsem se zařekla, že už nikdy. Nakonec mám děti 3. Kdybych tušila co všechno mě čeká, neměla bych ani jedno.

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #24
    superkarma: 0 02.08.2010, 12:06:09
  11. avatar
    [20] wich [*]

    Souhlasím s Olgou Marií Sml67

    Plánuju max. jedno a cca za pět let Sml22

    superkarma: 0 02.08.2010, 11:51:28
  12. avatar
    [19] heligona [*]

    lonkue — #16 V tomto případě pomůže např. životní pojištění.

    superkarma: 0 02.08.2010, 11:14:57
  13. avatar
    [18] Altamora [*]

    lonkue — #16 Když manžel dostane infarkt nebo se zabije při autonehodě, tak je tu ještě sirotčí a vdovský důchod. Nestačí na cestu na Měsíc, ale dost pomůže. Podstatné je, s kým dítě mít. S někým, kdo se nechce vázat nebo s kým se nechci vázat já, bych do toho nešla.

    superkarma: 1 02.08.2010, 11:14:53
  14. avatar
    [17] Altamora [*]

    lonkue — #5 Nějak ti nerozumím. Otec dítěte je sponzor? A koho že to sponzoruje? Sml80

    1. na komentář reaguje lonkue — #22
    superkarma: 0 02.08.2010, 11:11:16
  15. [16] lonkue [*]

    heligona — #6 naznaky jsou hezka vec, ale kdyz chlap dostane infarkt, pripadne spadne v letadle tak ani naznaky nestaci.....

    1. na komentář reaguje Altamora — #18
    2. na komentář reaguje heligona — #19
    superkarma: 0 02.08.2010, 11:10:08
  16. avatar
    [15] OlgaMarie [*]

    Život mě poučil. Ideální počet dětí je podle toho, kolika chce máma věnovat čas.

    superkarma: 0 02.08.2010, 10:43:51
  17. [14] funnka [*]

    jedno

    superkarma: 0 02.08.2010, 10:33:09
  18. avatar
    [13] femme [*]

    secret — #10  Sml30 u nás to tak nebylo, náš benjamínek se narodil po 9 a 7,5 letech a starší sourozenci ho opečovávaly, zvlášť nejstarší dcera Sml58 

    superkarma: 0 02.08.2010, 10:26:58
  19. avatar
    [12] Pentlička [*]

    Sama jsem jedináček, nikdy mi to nevadilo, jako dítě jsem byla šťastná, že mě nikdo neotravuje a můžu si hrát jak a s čím chci. Teď je mi to trochu líto, že nemám nikoho blízkého, rodiče mi už zemřeli, manžel odešel za mladší, tak bych nějakého toho brášku nebo sestru brala.

    Děti mám 2, vždy jsem chtěla mít dvě a povedl se dokonce páreček, což je bezva. Jsem moc ráda, že je mám, ale víc bych jich nechtěla, protože bych jich víc nezvládla. Takhle je to akorát.

    superkarma: 1 02.08.2010, 10:22:16
  20. avatar
    [11] Alenka0010 [*]

    secret — #10 Ale když ti dva starší odejdou z domu, tak je člověk rád, že tam ještě jedno zůstalo Sml22.

    superkarma: 0 02.08.2010, 10:15:58
  21. [10] murat [*]

    femme — #2 Sml30 já jsem ze tří a jsem proti...vždycky si dva hrajou a třetího terorizujou Sml30Sml52

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #11
    2. na komentář reaguje femme — #13
    superkarma: 1 02.08.2010, 10:14:25
  22. avatar
    [9] Trinii [*]

    Ráda bych aspoň tři, nejlépe pět dětí... a přitom budu ráda, když se podaří mít aspoň jedno, někdy...Sml15

    superkarma: 0 02.08.2010, 10:12:59
  23. [8] murat [*]

    Dante Alighieri — #7 po porodu budeš přísahat že už nikdy Sml30. za rok dva tě to přejde Sml52

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #25
    superkarma: 0 02.08.2010, 10:11:35
  24. avatar
    [7] Dante Alighieri [*]

    Dvě děti bych ráda... Ale: po případném prvním porodu uvidím, jestli chci ještě jedno. Sml54 Pokud by to byla holka, tak už bych snad ani nemusela.

    1. na komentář reaguje secret — #8
    superkarma: 0 02.08.2010, 10:01:32
  25. avatar
    [6] heligona [*]

    lonkue — #5 a nejlíp taky kolik si je schopná SAMA udělat, ne Sml52

    Podle mě by dítě mělo mít oba rodiče a tito by se na sebe měli moct spolehnout. Pokud jsou náznaky, že to tak nebude, nebudu si s ním dělat díte. Sml16

    1. na komentář reaguje lonkue — #16
    superkarma: 0 02.08.2010, 09:57:36
  26. [5] lonkue [*]

    Kazdy ma mit tolik deti na kolik si jeschopen vydelat. Ja dokonce razim kontroverzni teorii, ze zena by mela mit tolik deti o kolik se je schopna SAMA postarat. Spolehat se, ze manzel nebo jiny sponzor bude fungovat je nezodpovedne.....

    1. na komentář reaguje heligona — #6
    2. na komentář reaguje Altamora — #17
    superkarma: 1 02.08.2010, 09:49:19
  27. avatar
    [4] Beruška1 [*]

    Mám jednu dceru, původně jsem chtěla děti dvě, ale život se jaksi vyvíjel jinak. V dnešní době říkám jedině jedno, doba je nejistá a že nás mají děti živit? To by ale nejdřív pro ně musela být práce.

    superkarma: 0 02.08.2010, 08:54:23
  28. avatar
    [3] enka1 [*]

    Byla bych zvědavá, jaký by byl ten třetí kousek. Ti dva jsou jako nebe a dudySml28

    superkarma: 0 02.08.2010, 08:34:01
  29. avatar
    [2] femme [*]

    být dneska mladá, tak bych asi zůstala u těch svých třech, aspoň nebyla nuda Sml58 sama jsem jedináček a to není pro pravý vořechový Sml23

    1. na komentář reaguje secret — #10
    superkarma: 0 02.08.2010, 08:15:49
  30. avatar
    [1] Věrulinka [*]

    Být dneska mladá, jedno a ještě bych se dlouho rozmýšlela Sml15

    superkarma: 0 02.08.2010, 08:02:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme