Rodina

Anička otevřela diskuzi: Čipování dětí (ANKETA)

V souvislosti s medializovaným případem zmizelé Aničky Janatkové se v několika diskuzích a článcích na internetu znovu otevřela problematika čipování dětí. Co si o čipování myslíte vy, milé čtenářky, můžete vyjádřit v této anonymní anketě...

I v magazínu Žena-in jsme psali o stále živé tragédii, totiž zmizení malé Aničky Janatkové v pražské Tróji. Články měly velkou čtenářskou podporu nejen na našem serveru, ale i v jiných médiích. Mimo jiné i znovuotevřely problematiku čipování dětí.

Technologie jsou již hotové od roku 2002, kdy britský profesor kybernetiky Kevin Warwick, hodlal provést první implantaci mikročipu jedenáctileté Danielle Duvalové. Pokus se nakonec přes vlnu protestů neuskutečnil.

Jako dva nesmiřitelní soupeři tu proti sobě stojí etika a bezpečnost, na kterou stranu mince se přikloníte vy, milé čtenářky? Bojíte se o své děti natolik, že byste jim nechaly implantovat čip? Hlasujte v naší anonymní anketě...

Čipování dětí…

Možnost%
Ano.44,8
Ne.55,2

Kam dál?

   
09.11.2010 - Děti - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [31] zázvor [*]

    On je problém se zdrojem energie.Čip u psa je pasivní a detekovatelný jen zblízka.

    Čipování zločinců-Sml67

    superkarma: 0 17.11.2010, 21:58:17

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] ivetinkav [*]

    byla bych možná klidnější

    superkarma: 0 16.11.2010, 14:46:57
  2. [29] motylek1 [*]

    já bych to brala pro děti tak do 10let vždyť kolik dětí se hledá a najde pozdě nemyslím ty unesené, ale třeba i ty co se samy zatoulají a neví jak se vrátit jasně že to nejde plošně rozhodly by rodiče

    superkarma: 0 16.11.2010, 09:19:26
  3. avatar
    [28] RenataP [*]

    Vlastka — #24 souhlas, když už čipovat, tak kriminálníky....

    ne slušný lidi a už vůbec ne děti, copak jsou to snad psi???

    Navíc si myslím, že očipovanému dítěti hrozí riziko ublížení na zdraví, když se ho únosce bude snažit čipu zbavit... případně se rychle zbavit celého dítěte...Sml80

    superkarma: 0 10.11.2010, 06:46:49
  4. [27] Anime Otaku [*]

    Čipování je nesmysl, je to jen další věc jak sbírat o lidech osobní údaje. Víte jak většině lidí chodí do schránek (poštovních i emailových) letáky? A víte jak vyberou které letáky komu pošlou? Na to stačí mít pár zákaznických karet (jo taky jich dost mám, ale vybírám si kterým společnostem své údaje poskytnu) a nebo stačí platit obyčejnou platební kartou, tak se dají velmi snadno zjistit vaše denní návyky kde jste kdy byli, jak nakládáte se svými penězi a to jsou pro marketingové firmy velmi cenné informace. Nebo snad někdo věří, že výzkumy ohledně zboží se dělají anketou?

    superkarma: 0 09.11.2010, 22:36:33
  5. avatar
    [26] fructia [*]

    Ne.

    superkarma: 0 09.11.2010, 19:17:55
  6. avatar
    [25] oalison [*]

    Čipování dětí je podle mě blbost, kde to za chvíli budem? Budem se čipovat navzájem a špehovat se na každém kroku? Nestačí že téměř každý město i větší vesnice je prošpikovaný kamerama?Sml80 Nehledě na to, že každý cizí těleso v těle může způsobit zdravotní potíže a tak dále a tak dále.... Chápu že pro rodiče ztraceného dítěte je to nepředstavitelná tragédie a cítím s nimi. Ale stejně jako se nedá na 100% předejít úrazům, nehodám tak se ani útok jiné osoby nedá zaručit na 100%. Začne hysterie kvůli několika případům? Podle mě smysl má prevence, malé děti důsledně hlídat a ty co už mohou samostatně chodit do školy, pořádně poučit o tom, co se může stát a jak se mají chovat. A naučit je vyhýbat se rizikovým místům. je to především v režii rodičů, aby své děti dostatečně ohlídali a všímali si lidí a prostředí kde se jejich dítě pohybuje. A samozřejmě se zaměřit také na pachatele, vyšší tresty atd.

    superkarma: 0 09.11.2010, 16:42:01
  7. avatar
    [24] Vlastka [*]

    Proboha proč čipovat děti a ti hajzlíci mohou mít volné pole působnosti ?? Vždyt je to tu všechno postavené na hlavu.Proč neočipovat ty kriminálníky a udělat jim takové podmínky v base,aby měli strach se tam znovu vrátit.Proč se pořád vymýšlí něco na obranu pro slušné lidi a ti zmetkové si žijí v base jak v bavlnce? Bodejť by jim vadilo se tam znovu vrátit.

    1. na komentář reaguje RenataP — #28
    superkarma: 1 09.11.2010, 16:02:09
  8. avatar
    [23] enka1 [*]

     A jsme v MatrixuSml80

    Kde je terč je i zbraň - násilníci nejsou jen debilové a možná i organizovaně najdou metodu, jak si podle čipu najít oběť.

    superkarma: 1 09.11.2010, 15:48:30
  9. [22] dadma [*]

    Občanky by nejraději zrušli,tak možná budeme jednou očipováni všichni.Vždyť již nyní kvůli zlodějům a vandalům je kamerový systém skoro všude.Kolikrát ani člověk neví ,kdo vás ,kde pozoruje.

    superkarma: 0 09.11.2010, 15:30:38
  10. [21] dadma [*]

    Bébina — #18 V tom máš pravdu .Psi v čipu vyhledávání nemají.Auta třeba již satelitní vyhledávání mají.Takže to jsou největší miláčkové i když je fakt, že se zase nejvíc kradou.

    superkarma: 0 09.11.2010, 15:28:01
  11. avatar
    [20] Věrulinka [*]

    monkee — #12 Sml67

    superkarma: 0 09.11.2010, 15:19:36
  12. avatar
    [19] Tulinka [*]

    monkee — #12 Sml22 Sml67

    superkarma: 0 09.11.2010, 14:37:24
  13. [18] Bébina [*]

    dadma — #6 Psy cipujes proto, ze bez cipu s nim nesmis do zahranici a pri ztrate dokazes, ze pes je opravdu tvuj. Jinak cip pouze identifikuje jedince. Kdyby byl financne dostupny cip, pomoci ktereho lze jedince vyhledat, uz by tim spousta pejskaru psy ocipovane melo.

    1. na komentář reaguje dadma — #21
    superkarma: 0 09.11.2010, 14:35:55
  14. avatar
    [17] 13042000 [*]

    monkee — #12 tak tenhle nápad by stálo za to realizovat

    superkarma: 0 09.11.2010, 14:30:01
  15. avatar
    [16] verlit [*]

    Děsí mě, jak jsme v zájmu bezpečnosti ochotni se vzdát prakticky všech občanských práv - najednou nevadí odposlouchávání bez rozhodnutí soudu (USA), nevadí zadržení bez omezení (USA), nevadí požadování otisků prstů pro vystavení pasu, nevadí čipování...co dál?

    Z praktického hlediska takřka nic z toho ničemu nezabránilo, ale při každém dalším medializovaném incidentu lidi nadšeně odkývají další omezení.

    superkarma: 2 09.11.2010, 14:26:16
  16. avatar
    [15] Lukáš Čejka [*]

    A jak to vlastne funguje? Jako u psu? Jestli ano, tak to co tu pisete o rychlejsim nalezeni neni pravda - takovy cip by pomohl az v pripade nalezeni k identifikaci - neni to vysilac - zadne GPS :-)

    superkarma: 0 09.11.2010, 14:23:25
  17. [14] murat [*]

    Sml31 čipování je přesně to, co na nás všechny určitě brzo povinně ušijou..v rámci " bezpečnosti" Sml68

    superkarma: 0 09.11.2010, 14:09:27
  18. avatar
    [13] evelyn [*]

    Dante Alighieri — #10 ted jsem to nechtela napsat, taky to jde urcite nejakym zpusobem obejit. Cipovani, je dle meho soudu, hovadina.

    superkarma: 0 09.11.2010, 14:01:59
  19. avatar
    [12] monkee [*]

    Spíš bych byla pro variantu, aby čip byl umístěn na běžně používané věci a každý by měl možnost (volbu) ji koupit a nosit či dát dítěti (prstýnek, náušnice, řetízek, sponka ve vlasech, plyšák do kapsy, klíčenka, hodinky, co já vím, co ještě...).

    Dante Alighieri — #10 Na to zas tak moc času nemá, leda až posmrtně.Sml68

    1. na komentář reaguje 13042000 — #17
    2. na komentář reaguje Jitulinka — #19
    3. na komentář reaguje Věrulinka — #20
    superkarma: 1 09.11.2010, 14:01:37
  20. avatar
    [11] Jakub D. Kočí [*]

    Dante Alighieri — #10 Předpokládám, že pokud by šlo o únsce, použil by sofistikovanější metodu, aby dítěti neublížil. Pokud by šlo o násilníka, bude dítěti ublíženo tak jako tak, otázkou je, do jaké míry...

    superkarma: 0 09.11.2010, 14:00:41
  21. avatar
    [10] Dante Alighieri [*]

    Jakub D. Kočí — #4 Jenže je tady správná námitka, že zločinec může dítě zmrzačit - ve snaze čip najít a vyříznout ho.

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #11
    2. na komentář reaguje monkee — #12
    3. na komentář reaguje evelyn — #13
    superkarma: 0 09.11.2010, 13:57:07
  22. avatar
    [9] Lilinka [*]

    NE.

    superkarma: 0 09.11.2010, 13:56:44
  23. avatar
    [8] maje [*]

    pokud by bylo prokázáno, že čipování nemá žádný dopad na zdraví jedince a zajistilo se nezneužití této služby (vyhledávání) - např. pro vydírání, ... pak jsem 100% pro. ale i tak bych to nechala na plném  rozhodnutí rodičů. v případě vězňů by to bylo dané ze zákona.

    superkarma: 0 09.11.2010, 13:56:22
  24. [7] dadma [*]

    bubidani — #2 Tak to by mělo vcelku efekt,ale znáte to ta lidská práva...u nás zločinci mají větší než jejich oběti.

    superkarma: 0 09.11.2010, 13:53:26
  25. [6] dadma [*]

    Asi bych děti očipovat nedala,opravdu nevím.Přijde mi to divné,ale na druhou stranu svoje děti milujeme ,určitě víc než pejsky i když někde je si to skoro rovno a psy očipovány máme.

    1. na komentář reaguje Bébina — #18
    superkarma: 0 09.11.2010, 13:50:38
  26. avatar
    [5] Jakub D. Kočí [*]

    bubidani — #2 Sml67Sml59

    superkarma: 0 09.11.2010, 13:45:40
  27. avatar
    [4] Jakub D. Kočí [*]

    verlit — #3 Nechci tím říct ani ano, ani ne pro čipování, ale soudím, že v sekundárním efektu by čipování zločinům částečně bránit mohlo. Vědomí tohol, že jsou lidé během několika vteřin dohledatelní a je vysledovatelný jejich pohyb zpětně, by jistě vedlo v hlavách zločinců k většímu strachu z odhalení.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #10
    superkarma: 0 09.11.2010, 13:45:07
  28. avatar
    [3] verlit [*]

    Hlavně čipování nezabrání zločinu, takže jediný pozitivní efekt je, že se najde rychleji tělo. Nemyslím, že to stojí za riziko "centrálního sledovacího systému".

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #4
    superkarma: 2 09.11.2010, 13:41:26
  29. avatar
    [2] bubidani [*]

    naopak, uvítala bych třeba čipování propuštěných věznů

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #5
    2. na komentář reaguje dadma — #7
    superkarma: 2 09.11.2010, 13:41:06
  30. avatar
    [1] bubidani [*]

    nesouhlasila jsem s tím ani před ztrátou a nesouhlasím ani po ztrátě, všechno má svý plus i minus, ale v případě čipování to nadělá víc škody než užitku, lidstvo zatím není natolik zodpovědné aby se mohlo zavést centrální sledovací systém, kdyby bylo, nebyl by systém zapotřebí

    superkarma: 0 09.11.2010, 13:39:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme