.

Alkohol, tabák, léky na spaní? Většina Čechů nemá nic proti jejich občasné konzumaci

Novinky

Alkohol, tabák, léky na spaní? Většina Čechů nemá nic proti jejich občasné konzumaci

Občasná konzumace alkoholu a léků proti bolesti či na spaní je přijatelná pro většinu Čechů. Méně tolerantní jsou už ale vůči tabáku. Ukázal to průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění.

alkohol

  • Za občasnou konzumaci alkoholu se postavily tři čtvrtiny Čechů. Dalších 13 procent dotázaných nemá problém ani s jeho pravidelným pitím. Zcela nepřijatelné jsou lihoviny pro pouhých sedm procent respondentů.
  • Občasná výpomoc léků na bolest nebo na spaní připadá v pořádku 70 procentům Čechů. Patnácti procentům dotázaných nevadí ani jejich pravidelná konzumace. Jako zcela nepřijatelné je vidí pět procent účastníků průzkumu.
  • Holdování tabáku, ale jen příležitostné, nevadí 42 procentům Čechů. Skoro třetina dotázaných však nemá nic ani proti pravidelnému kouření. Zcela proti je jen 14 procent lidí.
  • Pravidelnou konzumaci konopných drog schvalují tři procenta Čechů. S občasným zapálením si nemá morální problém 22 procent respondentů. O čtyři procenta více dotázaných (26) schvaluje drogu pouze vyzkoušet. Skoro polovina účastníků průzkumu (47 %) však považuje konopné drogy za zcela nepřijatelné.
  • Jakékoliv užívání drog typu extáze, heroin nebo pervitin odmítá 85 procent Čechů. Vyzkoušení těchto látek považuje za morálně přijatelné 11 procent lidí a tři procenta dotázaných by tolerovala jejich občasnou konzumaci.

Průzkum se uskutečnil od 11. do 18. května a zúčastnilo se ho 1043 lidí.

   
30.06.2015 - Redakční novinky - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [34] 5samic [*]

    Já být zdravotní pojišťovnou, tak spíše podporuji sport a aktviní způsob života, než pak podporovat kuřáky a alkoholiky nějakou nesmyslnou léčbou, pastilky proti kouření atd, jak to dělá VZP:-(

    superkarma: 0 20.07.2015, 15:56:51
  2. avatar
    [33] mandzarik [*]

    cilani — #30 Sml16 děkuju, už vždycky je budu potřebovat

    superkarma: 0 03.07.2015, 09:12:40
  3. avatar
    [32] Eva_CZ [*]

    Tady je neco k tomu ZDRAVEMU ( hahaha ) piti alkoholu.

    http://tn.nova.cz/clanek/mytus-vyvracen-alkohol-skodi-v-jakemkoliv-mnozstvi.html

    superkarma: 0 02.07.2015, 13:17:26
  4. avatar
    [31] Eva_CZ [*]

    mandzarik — #28Sml67 Ja jsem myslela, ze osvety je DOST, ale zjevne neni.

    Vicka - dobra, uz vim, ale je to porad jen kousek plastu a tak mi neni jasne, proc zrovna vicka. Ale to je fuk.

    superkarma: 0 02.07.2015, 12:45:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] cilani [*]

    mandzarik — #28Hodně sil přeji Sml79

    1. na komentář reaguje mandzarik — #33
    superkarma: 0 02.07.2015, 07:43:32
  2. [29] cilani [*]

    Eva_Fl — #25víčka proto, že to některé firmy vykupují a tím pádem ten člověk dostane peníze na to, co potřebuje. Řekla bych zjednodušeně něco jako sběr..

    superkarma: 0 02.07.2015, 07:36:58
  3. avatar
    [28] mandzarik [*]

    Jsem alkoholik a peru se s tím spoustu let. Momentálně znovu po recidivě. Byla jsem normální holka z poklidné rodiny, měla práci, bydlení a strašně snadno dostupný alkohol. Všude jsou hospody, večerky. Sama nevím, kdy přišel ten bod zlomu. Nebo žádný nebyl a závislost přišla postupně a já si jí nevšimla. Každý alkoholik potvrdí, že se jedná o tvrdou drogu a nikdo nemůže říct, že se ho to v žádném případě netýká a týkat nebude. Kdo má křišťálovou kouli. Ještě nevypadám jako ruina, ale na ulicích jich vidím spousty. A poznám, co je z chlastu.

    1. na komentář reaguje cilani — #30
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #31
    superkarma: 0 02.07.2015, 07:19:33
  4. avatar
    [27] Eva_CZ [*]

    kobližka — #26alkoholik se leci z pojistky, kterou si platil a nedoplaci proto, ze lecba je podstatne levnejsi nez naklady na nemoci zpusobene alkoholismem a na dopad na spolecnost. Tim nerikam, ze souhlasim s tim, ze rodice postizenych deti musi zebrat na voziky a nakladnou lecbu, ale to neni jen specifikum Ceska. Sml23

    superkarma: 0 02.07.2015, 03:11:11
  5. avatar
    [26] kobližka [*]

    Eva_Fl — #25 Ne,nejsem bůh a nerozhoduju o ničem,ale promiň,tohle bije do očí každému,že alkoholik se léčí zdarma a pro někoho je léčba drahá záležitost.O alkoholismu s tebou nemíním diskutovat a o těch víčkách jsem ti už jednou posílala odkaz,mohla ses podívat.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #27
    superkarma: 0 01.07.2015, 20:39:08
  6. avatar
    [25] Eva_CZ [*]

    kobližka — #24 a Ty jsi Buh, ze vis, kdo si lecbu zaslouzi a kdo ne? Tady zase sousede a pribuzni se skladaji na lecbu zavislych. Sml80Sml24 A samozrejme i na voziky a leceni nemocnych deti. A furt nechapu, na sbirate vicka. Sml23

    1. na komentář reaguje kobližka — #26
    2. na komentář reaguje cilani — #29
    superkarma: 0 01.07.2015, 19:34:34
  7. avatar
    [24] kobližka [*]

    Eva_Fl — #23 To víš - Kocourkov....léčbu alkoholiků hradí pojišťovna,ale na vozík pro nemocné děcko,nebo na náročnou operaci se pořadají sbírky mezi lidmi,sbírají se víčka od petek a v krajním případě rodiče vystoupí v TV se žádostí o finanční pomoc Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #25
    superkarma: 0 01.07.2015, 15:23:06
  8. avatar
    [23] Eva_CZ [*]

    Rikina — #18 i ja s tim souhlasim. Zakazy nikdy nic nevyresily. Sml22

    Jen tak na okraj : v CR je na jinych drogach ( LSD, heroin, pervitin atd. ) zavislych zhruba 40 000 lidi. Na alkoholu 1 500 000. A vim, ze tato cisla nejsou presna, protoze mraky zavislych nejsou v evidenci. Ale porad je fakt, ze alkohol je nejnebezpecnejsi droga na celem svete. A Cesko si muze gratulovat, ze lecba jde z pojisteni, tady stoji lecba mezi $50 - $100 tisici!

    1. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 0 01.07.2015, 15:04:32
  9. [22] cilani [*]

    cilani — #21co jsem našla, tak by pacienti měli platit cca 300Kč/g, přičemž od pěstitele ji člověk koupí za cca 200 Kč/g

    superkarma: 0 01.07.2015, 12:54:39
  10. [21] cilani [*]

    Rikina — #18souhlasím. Jen ta tráva vyjde levněji koupená od pěstitele než ta, která je prodávána na lékařské účely (ta je předražená), řekla bych..

    1. na komentář reaguje cilani — #22
    superkarma: 0 01.07.2015, 12:51:56
  11. avatar
    [20] Léthé [*]

    Rikina — #18 Sml67

    superkarma: 0 01.07.2015, 12:45:58
  12. avatar
    [19] Suzanne [*]

    Rikina — #18 Sml67

    superkarma: 0 01.07.2015, 12:08:43
  13. [18] Rikina [*]

    Odedávna, už před úsvitem civilizace, používaly přírodní národy nejrůznější drogy. Některé tak činí dosud, a člověk euroatlantického civilizačního okruhu konec konců taky, jen ty drogy má trošku sofistikovanější, než šaman kdesi v tundře. Sml80 Proč to zakazovat - je to zbytečné, neb žádné zakazování ještě nic nevyřešilo a nešvar nevymýtilo, naopak to vede k rozkvětu černého obchodu a k nehorázným cenám dotyčného zakázaného, ať je to cokoli. Proč nenechat lidi bejt, ať si každý vybere sám, co hodlá se sebou udělat. Ale na vlastní zodpovědnost, s tím, že následky si může přičíst sám sobě a případné průšvihy taky. Jo, mít informace je důležité, to bezesporu, jenže oni lidi mají tendence nevěřit, když něco někde čtou nebo slyší, a dokud nezískají vlastní zkušenost, tak ani přehršle informací neberou vážně. Sml80 Takže bych to klidně nechala volně dostupné - konopí, houbičky, alkohol, tabák, to jsou v podstatě přírodní drogy. Heroin, pervitin a další složitými chemickými postupy vyráběné drogy, to už je horší, to neumí vyrobit každej a při troše nešikovnosti se tím dá i zabít. To by mohlo zůstat v té kategorii "hůře dostupných", stejně jako se nedává každému troubovi do ruky střelná zbraň.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #19
    2. na komentář reaguje Léthé — #20
    3. na komentář reaguje cilani — #21
    4. na komentář reaguje Eva_Fl — #23
    superkarma: 2 01.07.2015, 01:58:04
  14. [17] Rikina [*]

    ... a na to se napijem Sml57

    superkarma: 3 01.07.2015, 01:36:08
  15. avatar
    [16] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #15 ja jsem v klidu, jen sirim osvetu. Aby lidi vedeli, ze alkohol je razen opravnene mezi tvrde drogy. Sml80

    superkarma: 0 30.06.2015, 23:44:07
  16. avatar
    [15] Suzanne [*]

    Eva_Fl — #9 Evinko, klid. Ne každý, kdo pije alkohol, je alkoholik. Ne každý, kdo se občas nenají, je bulimik. Ne každý, kdo občas vyjede, je blázen. A všeho moc škodí - jak alkoholu, tak hysterie.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #16
    superkarma: 3 30.06.2015, 23:29:51
  17. [14] bobani [*]

    není nad dvě deci kvalitního zkapalněného slunce před spaním . rozhodně lepší než chemie v prášcích Sml22

    superkarma: 2 30.06.2015, 21:44:26
  18. avatar
    [13] Eva_CZ [*]

    Hele, co me se tyka, nemusite chodit okolo horke kase a klidne muzete jmenovat veci tak, jak jsou. Ja jsem velmi pysna na to, ze jsem pochopila, ze JSEM ALKOHOLIK a ze uspesne 21. rokm abstinuju. A budu to vsude hlasat tak dlouho, az se najde dalsi hrdej, kterej to verejne prizna a az to prizname vsichni, nebude okolo toho porad takova tabu a vsichni budou vedet, ze alkohol je tvrda droga a je to nejvetsi ze vsech svini na svete. A ze neni ostuda do nej spadnout, protoze to je otazka genu a naduzivani atd., ale je ostuda ve srackach vytrvat, nic s tim nedelat a chcipnout. Jako posleni loser ever!

    superkarma: 1 30.06.2015, 21:13:22
  19. avatar
    [12] Léthé [*]

    Eva_Fl — #9 Pro mě byl ten alkohol jednou vysloveně anestetikum, jinak by mě mrdloSml30Sml52Sml52

    superkarma: 1 30.06.2015, 20:51:33
  20. avatar
    [11] Eva_CZ [*]

    Drogy poté byly ohodnoceny na stobodové stupnici, přičemž 100 znamená nejvyšší škodlivost a nula žádnou. Alkohol získal 72 bodů, heroin 55 a crack jen o bod méně. Droga crystal meth podobná pervitinu dostala 33 bodů, kokain 27, tabák 26, amfetamin 23, konopí 20, léky ze skupiny benzodiazepinů (mezi něž patří například rohypnol, diazepam nebo lexaurin) 15, uklidňující prostředek ketamin 15, metadon 14, mefedron 13, extáze devět stejně jako anabolické steroidy, LSD sedm a psychotropní houbičky pět bodů.Zdroj: http://www.denik.cz/ze_sveta/vedci-alkohol-je-nebezpecnejsi-20101101.html

    superkarma: 0 30.06.2015, 20:44:08
  21. avatar
    [10] Eva_CZ [*]

    Léthé — #6 ja tak reaguji, protoze lidi jsou zabedneni a NEVI!

    superkarma: 0 30.06.2015, 20:42:18
  22. avatar
    [9] Eva_CZ [*]

    kobližka — #3hahaha, alkohol je jedina, statem povolena, tvrda droga bez ohledu na to, jestli ja jsem ci nejsem zavisla.

    Ne, Lethe, alkohol NENI lek.

    CTETE VIC a googlujte.

    1. na komentář reaguje Léthé — #12
    2. na komentář reaguje Suzanne — #15
    superkarma: 0 30.06.2015, 20:41:13
  23. avatar
    [8] Eva_CZ [*]

    "Alkohol je poměrně bezpečná měkká droga, jinak by přece nebyla legální..." - Alkohol je, a vždy byl tvrdá droga. Těžce závislé alkoholiky může potkat stejný osud jako "feťáky". Alkohol (stejně jako nikotin) je často podceňovaný právě kvůli své legalitě. Tyto nápoje jsou však legální v podstatě jen díky silnému kulturnímu zařazení - zejména měkkého alkoholu jako je víno nebo pivo - v Evropě a tedy díky jeho "příležitostnému obřadnímu užívání". Je také pravda, že pravidelné pití malého množství alkoholu dospělému člověku neuškodí (naopak je spíše zdraví prospěšné). Ne všechny alkoholické nápoje jsou však legální (např. absint je nebo byl v některých zemích nelegální). Mimochodem faktem zůstává i to, že státy mají z produkce alkoholu (i tabáku a výrobků obsahujících kofein) zisky. Ostatní legální drogy si svoji legalitu vysloužily malou účinností nebo svým léčebným či průmyslovým využitím. Nicméně je stále platný fakt, že alkohol je daleko nebezpečnější než některé nelegální drogy (např. marihuana, LSD nebo lysohlávky) a že tabák je přibližně stejně návykový, jako heroin. [/b]

    superkarma: 1 30.06.2015, 20:40:11
  24. avatar
    [7] Léthé [*]

    A co se mě týče, kromě cigaret…smrdí, smrdí…fuj to smrdí… jsem využila pomoc léků na spaní. A na vypláchnutí hlavy a jako prevence před hrozícím infarktem je občas alkohol jak dělanýSml30.

    superkarma: 0 30.06.2015, 20:32:51
  25. avatar
    [6] Léthé [*]

    Eva_Fl — #2Evo neblbni. Alkohol je dokonce lék. Je dokázáno že mírní konzumenti alkoholu jsou zdravější než zapřísáhlí abstinenti.

    Vím proč tak reaguješ a rozumím tiSml79

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #10
    superkarma: 3 30.06.2015, 20:27:49
  26. avatar
    [5] kobližka [*]

    mandzarik — #4 Možná omezili,ale nezakázali,jak by se na tvdou drogu patřilo Sml80

    superkarma: 1 30.06.2015, 20:03:51
  27. avatar
    [4] mandzarik [*]

    kobližka — #3 Dalo by se, viz severské státy, tam to omezili, aby se jim všichni nedostali do blázinců kšeft nekšeft. Asi si i tohle spočítali a vyšlo jim levněji mít fungující lidi.

    1. na komentář reaguje kobližka — #5
    superkarma: 0 30.06.2015, 19:31:36
  28. avatar
    [3] kobližka [*]

    Eva_Fl — #2 Možná z pohledu člověka,který mu propadl (nic osobního Sml16),ale kdyby to byla tvrdá droga,musela by být zakázaná a její konzumace stíhaná zákonem.Počítám,že většina lidí si dá sklenku vína,či piva,což ani já nepovažuju za špatné.Tvrdý akohol je už něco jiného.Ovšem alkohol ani cigarety nikdy nikdy nezakáže,protože to je obrovský kšeft.

    1. na komentář reaguje mandzarik — #4
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #9
    superkarma: 2 30.06.2015, 17:13:51
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Hanula — #1 no pokud mas alkohol ANO, pak mas drogy ANO. Alkohol je tvrda droga.

    1. na komentář reaguje kobližka — #3
    2. na komentář reaguje Léthé — #6
    superkarma: 0 30.06.2015, 16:23:36
  30. avatar
    [1] Hanula [*]

    Sml16občasná konzumace alkoholu - ano

    občasná výpomoc léků - ano

    holdování tabáku - ne

    konopné drogy - ze zdravotních důvodů - ano, jinak ne

    drogy ne

    tak to mám já......

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #2
    superkarma: 0 30.06.2015, 15:16:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení

Náš tip

Doporučujeme