Novinky

Alkohol a cigarety vítány! Máte také důvod k úsměvu?

Pokud holdujete cigaretám nebo alkoholu, máte šťastný týden. Kuřáci se radují z neschváleného zákona, který by jim jinak jejich libůstku nedopřál na celé řadě míst. Jistá šance na schválení novely zákona teď naopak svítá cyklistům, kteří si na projížďce rádi dopřejí sklenku alkoholu.

Do boje za to, aby si lidé na projížďce mohli dát sklenku vína či piva, vyšel už před časem místopředseda horní komory Zdeněk Škromach. Podle rakouského vzoru by tak cyklisté na cyklostezkách, v obcích a na silnicích třetí třídy mohli nadýchat až 0,8 promile alkoholu. Pokud tedy pojedou na kole sami a budou toho schopni.

Úpravu zákona teď v prvním kole hlasování podpořil Senát, a to výraznou většinou. Během následujících měsíců mají novelu projednat senátní výbory.

cykliste

Uvítali byste povolení kapky alkoholu pro cyklisty?

Možnost%
Ano, ale jen v rozumné míře.58,1
Ne, i cyklista by měl být úplně střízlivý.41,9

   
26.05.2016 - Redakční novinky - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [43] SNÍŽEK [*]

    já nepiju,nekouřím,takže se nemám preoč usmívat Sml23

    superkarma: 0 08.06.2016, 20:25:27
  2. [42] Evaaaa [*]

    na cyklotrase treba okolo vinnych sklipku ano ale jinak ne. povoli se trosku a kazdy bude ozraly jak dan

    superkarma: 0 02.06.2016, 19:10:39
  3. avatar
    [41] Eva_CZ [*]

    gerda — #26 male mnozstvi heroinu za drogu povazujes? Sml14

    superkarma: 0 29.05.2016, 17:03:14
  4. avatar
    [40] Eva_CZ [*]

    cherinka — #35 za celou dobu, co jsem zila na Floride, se me nikdy nikdo nezeptal, proc nepiju! Tady jsem byla poprve na svacine v zahradni restauraci a kdyz jsem pozadala o vodu, cisnik se me zeptal, co se mi prihodilo.... Nase realitka mela setkani ve vinnem sklipku. Nezucastnila jsem se... Sml80 Pak se nalevalo sampanske na schuzi a ja jsem rekla, ze ne, ze nepiju. VSICHNI z toho byli stajf. Sml28

    Mickey Mouse — #39 moje velmi kvalitni e-cigaretka neni citit. A jestli si ja nicim zdravi, je moje vec a okoli neobtezuji. Sml24

    superkarma: 0 29.05.2016, 17:02:17
  5. avatar
    [39] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #34 Jj, mají takové cyklostezky. Ale torence k alkoholu při jízdě na kole tam je nulová nebo mnohem nižší, než navrhuje ministr u nás. Prostě se to tam bere jako turistika a ne jako cesta za chlastem.

    Serena21 — #36 Elektronické cigarety také mají škodlivé účinky a obtěžují okolí zápachem. Ano, nejsou škodlivé tolik jako obyčejné cigarety, také nekouří a jejich zápach není tak intenzivní. Ale stále je to směs chemikálií, které ničí kvalitu ovzduší a jsou zdravotně škodlivé...

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #40
    superkarma: 0 27.05.2016, 15:42:34
  6. [38] mamkaJa [*]

    cherinka — #35 Tvoje tečka na koci je moc pěkná.

    Asi žiješ jinde než já. V mým širokým dalekým okolí nikdo nepije a nikdo nikomu nepřipadá divný. Sml80

    superkarma: 0 27.05.2016, 07:54:54
  7. avatar
    [37] Jandywoman [*]

    Jsem zásadně i proti jediné kapce alkoholu! Sml23 On je i střízlivý cyklista leckdy pěkně nebezpečný...Sml15

    superkarma: 0 26.05.2016, 23:45:21
  8. [36] Serena21 [*]

    Toleranci na cyklostezkách ať klidně uzákoní, je to jedno. Pivo si davají lidi i teď tak si ho dají i potom.

    Kouření všeobecně mi vadí a i když do zahulené hospody pořídí majitel kvalitní vzduchotechniku, tak to bude cítit vždycky. To už je mnohem snesitelnější kouř z elektronických cigaret, který jim chtějí také zakázat, což dost dobře nechápu.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #39
    superkarma: 0 26.05.2016, 23:42:12
  9. avatar
    [35] cherinka [*]

    Rikina — #34 No ano, existuje to. Ale to neznamená, že je to správné. Nevím proč bych na cyklostezce měla být ohrožována někým, kdo pije. Sml80

    mamkaJa — #29 Já nemluvila o toleranci pro řidiče (ani s tou nesouhlasím), ale o toleranci k pití alkoholu obecně. Prostě pít chlast je u nás normální, kdo nepije je divný. Tečka.

    1. na komentář reaguje mamkaJa — #38
    2. na komentář reaguje Eva_CZ — #40
    superkarma: 0 26.05.2016, 20:05:31
  10. [34] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #33 Tady se můžeš podívat:

    http://www.stezky.cz/uvod.aspx

    na moravské vinařské cyklotrasy. Podobné mají i v Rakousku, Německu, Maďarsku...

    1. na komentář reaguje cherinka — #35
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #39
    superkarma: 1 26.05.2016, 17:18:05
  11. avatar
    [33] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #16 gerda — #26 0,8 promile není malé pivo! A ani na cyklostezkách nejezdí jen strejcové do hospody nebo otrlí sportovci. Dnes na cyklostezkách jezdí dost rodin s dětmi a cyklista i s malým pivem v krvi je prostě ohrožuje! Takže prostě v tomhle toleranci neuznávám.

    Jestli si nějaký poslanec nebo hejtman vymyslel cyklostezku od sklípku ke sklípku, tak je to stejná hujeřina jako ty slavné rozhledny v údolí. Sml68

    datura — #18 Zákon o zákazu kouření v restouracích je podle mne zbytečný. Už stejně platí, že zaměstnavatel musí zajistit hygienické podmínky na pracovišti. Takže za dnešní kouření v hospodách (a nedýchatelný vzduch) lze majitele provozovatele trestat už dnes. Jenže na to inspekce kašlou (tak to totiž v Česku chodí).

    Navíc cílem zákona není odnaučit lidi kouřit, ale zajistit čistý vzduch pro ostatní. Takže pokud si majitel hospody zainvestuje do opravdu výkonné vzduchotechniky, aby kouř od jednoho stolu neobtěžoval okolí, pak ať si tam klidně hosti kouří. Jenže do takové investice by se hospodským určitě nechtělo!

    1. na komentář reaguje Rikina — #34
    superkarma: 0 26.05.2016, 16:37:12
  12. avatar
    [32] Midsummer [*]

    Tipuju, že to tolerance alko u cyklistů žádné velké změny nezpůsobí. Ti co si chtějí dát 1 pivko, ti si ho dávali i do teď. A kolik chlapů jezdí do hospody na pivo, sedí tam půl dne a pak se pokouší zase odjet domů - to zůstane taky stejné.

    superkarma: 0 26.05.2016, 16:13:34
  13. avatar
    [31] Suzanne [*]

    Možná by se mohla uzákonit jistá dávka tolerance jednoho k druhému Sml8

    superkarma: 2 26.05.2016, 16:12:55

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] gerda [*]

    mamkaJa — #28Však já vím, že tohle neošetří žádný zákon. Teď jen, jak dokázat, aby mu ten jeho smrad zůstal pouze na jeho vlastním balkoněSml30

    superkarma: 0 26.05.2016, 14:58:48
  2. [29] mamkaJa [*]

    cherinka — #25 To bych neřekla. U nás např. není žádná tolerance pro řidiče, v jiných zmeích ano.

    1. na komentář reaguje cherinka — #35
    superkarma: 0 26.05.2016, 14:53:37
  3. [28] mamkaJa [*]

    gerda — #20 na SVÉM balkoně může hulit jak chce. pokud by to byl společný balkon, je to něco jinýho.

    1. na komentář reaguje gerda — #30
    superkarma: 0 26.05.2016, 14:50:24
  4. avatar
    [27] enka1 [*]

    Suzanne — #22 0,8 už je ale dost na stezkách, kde jezdí i prcci...

    Jinak souhlasím, protože kdo bude chtít lemstat, přelije si alkáč do lahve od limonády apod

    superkarma: 0 26.05.2016, 14:02:24
  5. avatar
    [26] gerda [*]

    Eva_CZ — #24Malé pivo za "chlast" nepokládám.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #33
    2. na komentář reaguje Eva_CZ — #41
    superkarma: 1 26.05.2016, 13:54:53
  6. avatar
    [25] cherinka [*]

    Eva_CZ — #24 Eva_CZ — #23 Ano, naprostý souhlas. U nás se ale chlast hooodně toleruje, naopak je divný ten (např. já), kdo nepije.

    1. na komentář reaguje mamkaJa — #29
    superkarma: 1 26.05.2016, 13:38:58
  7. avatar
    [24] Eva_CZ [*]

    gerda — #20 to plati i o chlastu, devenko! Sml79

    1. na komentář reaguje cherinka — #25
    2. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 0 26.05.2016, 13:31:50
  8. avatar
    [23] Eva_CZ [*]

    A mne uz zacina srat, jak lehkomyslne se tady jede tvrda droga - alkohol. Jeste se ho zastavejte! Sml31

    A koureni ve verejnych prostorach je to, co nas sadi zpatky na stromy. V civilizovanem svete se o tom zadne sahodlouhe debaty nevedly, zakon proste prisel v platnost a vsichni ho dodrzuji. Jen u nas je zase problem. Sml28

    1. na komentář reaguje cherinka — #25
    superkarma: 1 26.05.2016, 13:30:29
  9. avatar
    [22] Suzanne [*]

    gerda — #10 Já s tebou naprosto souhlasím Sml22 A jsem i pro velké pivo. Čím víc zákazů a ochrany, tím je lidstvo nemožnější, takže je ta přehršel zákazů, příkazů a nařízení stejně naprosto kontraproduktivní.

    1. na komentář reaguje enka1 — #27
    superkarma: 3 26.05.2016, 13:02:59
  10. avatar
    [21] Ivanka [*]

    ... já piju z 99% pivo jedině na cyklovýletěSml30 Tam mi prostě chutná a nejlíp mě osvěží. Ale nemám probléms tím si dát nealkoholické. ..... Ovšem vinařské cyklostezky při zakázu konzumace alkoholu na kole opravdu ztrácí smysl .... jsem pro alkohol na kole do jeho určitě hladiny ....

    .

    .... a kouření? Leze mi s prominutím krkem. Vyhledávám nekuřácké restaurace a v létě a na zahrádkách trpím. Obzvlᚡ, když tam jdu na obědSml68 Trpím i svých rodičů, kde mamka kouří, i když při naší návštěvě chodí na balkón, ale v tom bytě to rpostě je a já po návratu domů veškeré obleční odkládám k vypráníSml15

    superkarma: 0 26.05.2016, 12:49:38
  11. avatar
    [20] gerda [*]

    free — #19Jojo, není s nimi rozumná řeč, natož dohoda. Sáhni feťákovi na jeho drogu a uvidíšSml15 - i já jsem slušně prosila spodního souseda, jestli by nemohl kouřit jinde než na balkoně. Že je hrůza, jak nám to naleze do bytu....marnost nad marnost. Nu, snad se konečně ukouří a bude pokoj. Je kožený, vychrtlý a vzteklý. S tím nevydrží do důchoduSml57

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #24
    2. na komentář reaguje mamkaJa — #28
    superkarma: 0 26.05.2016, 12:28:09
  12. [19] free [*]

    gerda — #17A víte, co mi řekli noví nájemníci pode mnou, když sem je slušně požádala o omezení půlnočních cigaret na balkoně, protože potřebuju v tom horku větrat vnukům v pokoji?...: "Tak se odstěhujte, když vám to vadí!"

    1. na komentář reaguje gerda — #20
    superkarma: 0 26.05.2016, 12:13:32
  13. avatar
    [18] datura [*]

    Jen mě udivuje, kolik času naši slavní poslanci tráví podobnými kravinami, jako by nebylo k řešení nic důležitějšího. Ať si každý hulí, kde chce, nakonec na to dojede sám. A cyklisti jsou mi taky fuk.Sml80Sml80 zajímalo by mě, kolik nás ty nesmysly ve sněmovně stojí peněz. A hlavně Kalousek s Fialou mají zas co kritizovat a Babiš na co nadávat, ach jo Sml31

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #33
    superkarma: 0 26.05.2016, 12:06:38
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    morgan — #15Normální je nekouřit, no.Sml80 A když už, tak tím smradem neotravovat sousedy.

    1. na komentář reaguje free — #19
    superkarma: 2 26.05.2016, 11:50:18
  15. [16] Rikina [*]

    Pokud cyklista zůstává na cyklostezce, co by si nedal pivo. Nebo víno. V rozumném množství. Druhá věc je, že řada cyklistů někam jede autem, kola mají na střeše, a stejně tak se i vracejí z výletů, ti by pít na kole určitě neměli, protože než pak sednou do auta, tak pořád budou mít zbytkový alkohol, to se nestihne odbourat. Ovšem jestli člověk jede výhradně na kole, případně na koloběžce, což se teď docela rozmáhá, tak to nepovažuju za ohrožující, když si cestou to pivo dá. Jistěže by měl na cyklostezce, která vede od jednoho vinného sklípku k druhému, velice zvažovat svoje možnosti, ale ono se to vyřeší samo - kdo to přežene, na kole se neudrží. Sml57

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #33
    superkarma: 2 26.05.2016, 11:50:02
  16. avatar
    [15] morgan [*]

    gerda — #5civilizace stojí na zákazu kouření? To asi brzo budete chtít zakázat i filmy ve kterých se kouří. Major Kalaš mi bude chybět. Sml54

    1. na komentář reaguje gerda — #17
    superkarma: 0 26.05.2016, 11:46:27
  17. [14] free [*]

    Naše vinařské cyklostezky dostanou smysl. Ovšem podle mého by neměly některé jejich části být po silnicích ale úplně mimo.

    superkarma: 1 26.05.2016, 11:39:00
  18. avatar
    [13] kobližka [*]

    gerda — #10 Proti všem....hotový Jirásek Sml30

    superkarma: 0 26.05.2016, 11:34:13
  19. avatar
    [12] gituška [*]

    gerda — #4většinou si cyklista dá pivo s chutí,protože když někdo ujede na kole i 30-60km,tak mu pivo přijde vhod.Já pivo nepiju vůbec,ale nemám proti cyklistům nic,oni to vypotí.

    superkarma: 1 26.05.2016, 11:18:16
  20. avatar
    [11] cherinka [*]

    gerda — #10 Jak jsem psala. I na cyklostezce jsi účastníkem provozu a představa všech pod vlivem mě fakt dost děsí. A měřit všem stejně.

    superkarma: 2 26.05.2016, 10:45:31
  21. avatar
    [10] gerda [*]

    Já jsem tady zřejmě proti všem a malé pivo prosazuju! Beztak nejezdím po silnici, leda bych byla na hlavu padláSml30

    1. na komentář reaguje cherinka — #11
    2. na komentář reaguje kobližka — #13
    3. na komentář reaguje Suzanne — #22
    superkarma: 3 26.05.2016, 10:35:10
  22. avatar
    [9] kobližka [*]

    No a s tím nekuřáckým prostorem,kam nesmí ani personál Sml28 tak tohle už nechápu vůbec.Další překážka pro podnikatele v oboru pohostinství Sml80 Prostě zákaz kouření v restauacích a basta.Však ono to jde,například u nás je Kozlovna,kde se od samého začátku provozu nesmí kouřit a nikoho to od návštěvy neodradí.

    superkarma: 1 26.05.2016, 10:29:35
  23. avatar
    [8] bleblemcy [*]

    Já jsem pro aby byla stanovena určitá míra kolik smí cyklista nadýchat, ale 0,8‰ se mi zdá moc. Dokonce bych povolila i u řidičů určitou hranici kolik smí nadýchat, protože například hladina 0,2‰ alkoholu neovlivní reakci řidiče, ale u nás je trestná. Nevím proč by měli mít cyklisti nějakou určitou vyjjímku jsou účastníci silničního provozu jako všichni ostatní tak ať pro ně platí i stejná pravidla.

    Co se týče kouření tak sama jsem přestala a dodnes nejsem zapřísáhlým nekuřákem co se ošklíbá jen vidí někoho s cigaretou. Je to podle mě závislost jako každá jiná. Navíc stát z téhle závislosti má nehorázný výdělek. Takže klidně mě kamenujte, ale byla bych pro, aby při zákazu kouření byla poskytnutá zdarma odvykací kůra všem kuřákům tak jako se to dělá u drogově závislých. To jsou chudáčci co jim stát platí odvykání drog a tak by si to snad i ti kuřáci zasloužili. Nehledě k tomu, že kuřáci si to za ta léta kouření vlastně už předplatili sami.

    superkarma: 0 26.05.2016, 10:29:23
  24. avatar
    [7] kobližka [*]

    gerda — #4 Tak v tomhle s tebou taky nesouhlasím.Jednou sedneš na kolo,vyrazíš na silnici,tak ŽÁDNÝ ALKOHOL !!! Nealkoholických piv je na trhu dostatek.I cyklista musí,a zaplať pánbů,dodržovat pravidla silničního provozu,to se prostě nědá neic dělat.Přesto nejede vlak Sml16

    superkarma: 1 26.05.2016, 10:26:20
  25. avatar
    [6] cherinka [*]

    gerda — #4 Dovolím si s tebou nesouhlasit. Cyklista je účastník silničního provozu stejně jako řidič. Můj manžel jezdí denně a zvládá to i bez piva. Nebo pije nealko pivo. Já bych to zakázala úplně. I tak si cyklisti na cyklostezkách jezdí jak chtěji (spíše hrozně), natož pod i mírným vlivem.

    superkarma: 2 26.05.2016, 10:21:37
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Pentlička — #3Ano, u mě to prohráli na celé čáře. Konečně byla šance býti civilizovanými Evropany, a oni ji po dlouhých průtazích zmaří.Sml68

    1. na komentář reaguje morgan — #15
    superkarma: 0 26.05.2016, 10:15:36
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    OlgaMarie — #2Nedovedu si představit, že jezdím po Jižní Moravě např. na Valticku a nestavím se na sklenku bílého. Milá OlgoMarie, ty určitě na kole nejezdíš, jinak bys musela vědět, že pro cyklistu na náročnější trase je pivo iontový nápoj, který zažene žízeň a nezpůsobí újmu. Limonáda ji způsobí stoprocentněSml24 Neobhajuju alkoholismus a bezohlednou cyklojízdu. Dovolávám se pouze zdravého rozumu.

    1. na komentář reaguje cherinka — #6
    2. na komentář reaguje kobližka — #7
    3. na komentář reaguje gituška — #12
    superkarma: 5 26.05.2016, 10:13:20
  28. avatar
    [3] Pentlička [*]

    Jedno pivko na projížďce mi fakt nevadí, ale co mi vadí, je kouření v hospodách. To mě milí poslanci zase pořádně naštvali, že ten nekuřácký zákon nepřijali!

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    superkarma: 1 26.05.2016, 10:09:37
  29. avatar
    [2] OlgaMarie [*]

    Někteří cyklisté i bez alkoholu jezdí na kole bezohledně a neopatrně a jak budou jezdit po napití alkoholu?

    To jsou Češi opravdu zpiťané, když bez půllitru nevydrží ani projížďku ?

    A kouření v restauracích? Mnoho států zavedlo zákaz ze dne na den a bylo! To jsou Češi opravdu takoví primitivové, že si budou sobě i jiným beztrestně kazit zdraví?

    1. na komentář reaguje gerda — #4
    superkarma: 0 26.05.2016, 10:03:24
  30. avatar
    [1] Hanula [*]

    Sml16já se neraduji - zase budeme vyhledávat nekuřácké prostorySml68

    superkarma: 2 26.05.2016, 09:46:40

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme