.

Alena (29): „Mít dítě? To si raději pořídím štěně!“

Vztahy

Alena (29): „Mít dítě? To si raději pořídím štěně!“

Je naprosto přirozenou věcí, že srdce každého z nás před dětskou tváří zjihne, tím spíše, jedná-li se o srdce, které patří ženě. Alena (29) ale o sobě tvrdí, že malé děti jí naprosto nic neříkají, naopak ji znervózňují a pokud ji něco dokáže rozněžnit, mimino to rozhodně není...

Snad každá žena považuje děti za smysl svého života a to, že přivede na svět lidského potomka, je jejím nejkrásnějším životním údělem. Alena (29) je ale jiného názoru, děti jí totiž naprosto nic neříkají. „Nechápu, proč bych měla svůj život zasvětit dítěti a být z něho vedle. Dobrovolně porodit malé usmrkané cosi, co pořád jen řve a v lepším případě vydává neidentifikovatelné zvuky, to tedy rozhodně není smyslem mého života,“ vysvětluje s vervou Alena (29), která i přesto, že je již ve věku, v němž by měla se svým přítelem uvažovat o založení rodiny, tvrdí, že si to vůbec nedokáže představit. „Že bych třeba do pěti let měla být mámou? Nemožné! To, že mi děti nic neříkají a ani po nich netoužím, tvrdím všem od puberty. Tenkrát mi všichni říkali, že vše chce čas, a až se bude blížit magická třicítka, tak určitě uslyším tikat biologické hodiny, ale to se teda rozhodně nestalo, naopak, děti mi lezou na nervy čím dál víc!“

žena

Mimino? To bych radši porodila štěně!

Zdá se vám Alena svým postojem zvláštní? Pak v tom rozhodně nejste samy, jelikož i v okolí svých vrstevníků se začíná svými názory silně vymykat, a tak není divu, že stále více čelí narážkám a otázkám, které ji podle jejích slov urážejí. „Už mě vážně nebaví lidem vysvětlovat, že dítě vážně nechci a že bych si mnohem raději pořídila štěně než mimino, jelikož štěňátko mě rozněžní daleko víc než nějaké řvoucí batole s dudlíkem v kočárku. Vždyť na tom přece není nic špatného, ne?“ rozčiluje se Alena, která je zjevně za postoj vůči dětem často svým okolím pranýřována...

Kdyby rodil chlap, lidstvo by vymřelo

„Nejvtipnější na tom je, že ti, kterým můj postoj připadá nenormální, a často mě odsuzují, nejsou ani tak ženy, ale hlavně chlapi, což mi připadá opravdu ironické.“ Alena je totiž přesvědčená, že muži jsou ti poslední, kteří by ji mohli odsuzovat, jelikož je jí prý jasné, že kdyby se měl muž rozhodnout, zda se kvůli dítěti vzdá svého dosavadního života a kariéry, tak by prý lidstvo vymřelo. „Jsem o tom přesvědčená a vždy se jim směju do obličeje, protože chlapi jsou ti poslední, kteří by mě měli poučovat a moralizovat. Nikdo mi nevymluví, že kdyby měl chlap dát kvůli dítěti všanc celý svůj dosavadní společenský a profesní život, tak by lidstvo vymřelo,“ směje se hořce a dodává. „Mrzí mě, že se na mě lidi často koukají kvůli mému názoru skrz prsty, ale dítě by měl mít každý z nás až tehdy, kdy si je tímto životním krokem jistý a opravdu jej chce, a ne proto, že by se takzvaně mělo, nebo že mám na to už zkrátka věk, nemám snad pravdu?“ uzavírá.

Čtěte také:

   
21.04.2015 - Láska a vztahy - autor: Veronika Pavlíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [95] peetrax [*]

    Mickey Mouse — #94 když vezmeš, co oproti "dříve" se změnilo za nějakých pouhých sto let (těch posledních). A že to vždycky nejlépe věděli muži, co mají ženy dělat... Sml24 Sml80

    superkarma: 4 04.05.2015, 18:10:06
  2. avatar
    [94] Mickey Mouse [*]

    peetrax — #79 Já se nečílím. Sml16 Jen zírám, jak málo žen tady myslí na budoucnost. A budoucností nemyslím jejich důchod, ale třeba za padesát let. CO tady po sobě nechají? Dříve se říkalo, že každý by měl po sobě zanechat něco pro celé lidstvo...

    1. na komentář reaguje peetrax — #95
    superkarma: 0 04.05.2015, 09:07:34
  3. avatar
    [93] Linde [*]

    verlit — #92 ano, a zaručeně tady máme tak vysoké platy, aby se nám dařilo zaměstnat si doma chůvu a chodit do práce, jak je to běžné v zemích, kde mateřskou mají krátkou, či žádnou. A mimochodem, pokud státu odvádím daně, pojištění, tak na oplátku také něco požaduji. Důchodu se zaručeně nedožiju Sml3, zdravotní platím akorát proto, aby si moje zdravotní pojišťovna mohla zvětšit palác a já mohla stát s peněženkou v lékárně. A pro tvé hlubší pobavení zmíním, že se původně diskuze ubírala směrem, že my lidé máme vůči státu nějaké závazky či vazby, takže při tvém pobavení jsi to nějak překroutila. Nikde není použito, že stát musí Sml32

    superkarma: 0 30.04.2015, 21:01:35
  4. avatar
    [92] verlit [*]

    Pobavily mě názory, že STÁT musí tohle a tamto - zajistit vysoké platy, zajistit vysokou mateřskou...atd.

    STÁT není továrna na peníze.

    Jediné peníze, které stát má, jsou ty, které vybere na daních a povinných platbách (sociální, zdravotní pojištění atd.) a které pak přerozdělí.

    V ČR máme vůbec nejdelší mateřskou a rodičovskou dovolenou na světě. Tak dlouho platit z vybraných daní vysokou mateřskou by neutáhla žádná ekonomika.

    Dovedu si ovšem představit tu hysterii, která by se strhla, kdyby si někdo dovolil navhrnout zkrácení mateřské a rodičovské dovolené.

    1. na komentář reaguje linde — #93
    superkarma: 2 30.04.2015, 13:15:31
  5. avatar
    [91] Linde [*]

    Eva_Fl — #90 hypotéky a půjčky jsou tu totiž přístupné všem, bez ověření příjmu a hraničí s lichvou. CHybí též finanční osvěta, přeplatit půlku úvěru aby někdo měl na dárky či moře, to řeší půjčkami a podobně fakt zoufalec. Tady v ČR se budeš pořád něčemu divit Sml15

    superkarma: 0 27.04.2015, 20:43:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] Eva_CZ [*]

    linde — #88to je dalsi ceska kokotina : hypoteku si NORMALNI lide berou, az na ni maji. Az maji nasetreno tolik, ze je par mesicu bez jednoho prijmu neohrozi. Tam je vsechno postaveny na hlavu a ja se tam silene tesim. Sml3

    1. na komentář reaguje linde — #91
    superkarma: 0 26.04.2015, 22:21:26
  2. avatar
    [89] Eva_CZ [*]

    linde — #88 ale tady me jednou osetrovala pani zubarka, ktera mela doma 14ti denni holcicku! Jaka MATERSKA? Bud chtej karieru, tak makaj zpatky do prace, nebo nechtej a pak se valej doma.... Sml80 Ale rozhodne maji $ na chuvu apod. Sml22

    superkarma: 0 26.04.2015, 22:19:27
  3. avatar
    [88] Linde [*]

    Eva_Fl — #85 ano, stát by měl zajistit výplatu muže tak velkou, aby žena mohla rozhodovat o mateřství. Mám ale ve svém okolí několik žen a dívek, které řeší, že by více dětí mít nechtěly nebo nemohly, protože by přišly o dobré posty, nebo by během MD neutáhli z jedné výplaty hypotéku případně by se už nikdy nikam nedostali (myšlena dovolená). Mít dítě dnes v ČR je na misce vah pro a proti. Je to volba něco za něco a lidé mnohdy volí variantu více peněz a pohodlí proti tomu mít dítě případně druhé dítě. Je to smutné, že peníze hrají takovou roli Sml15

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #89
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #90
    superkarma: 0 26.04.2015, 20:56:24
  4. avatar
    [87] Eva_CZ [*]

    marianaant — #86Sml16Sml67

    superkarma: 0 26.04.2015, 19:06:11
  5. avatar
    [86] marianaant [*]

    Moje jedna dcera není vdaná tak vždy prohlašovala, že děti mít nechce a nebude mít, má v péči dvě děti od své sestry, tedy moji druhé dcery, která zemřela. Pečuje o děti s láskou a opravdu se stará jako by byli její vlastní.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #87
    superkarma: 0 26.04.2015, 16:44:37
  6. avatar
    [85] Eva_CZ [*]

    linde — #84 a ja si ale vubec nemyslim, ze by stat ( = ostatni danovi poplatnici ) mel vubec jakkoliv zasahovat do materstvi. Porodne - naprosty nesmysl, materska ???? Na co? Stat by se mel chovat tak, aby muz vydelal dostatecne na to, aby zena mohla ROZHODNOUT, zda deti, kolik a jestli s nimi zustane doma.

    1. na komentář reaguje linde — #88
    superkarma: 2 25.04.2015, 20:52:05
  7. avatar
    [84] Linde [*]

    peetrax — #83 mám dvě, obě inteligentní a nadané. Třetí již ze zdravotních důvodů mít nesmím. Takže za sebe mám splněno alespoň to, co vyžaduje teorie proti vymření, tzn. ze dvou rodičů alespoň dvě děti na zachování rovnováhy. Máš pravdu v tom, že málo žen se rozhodne děti nemít. Ano, kapka v moři. Ale i mnoho produktivních žen má jedno dítě, více nechce kvůli ztrátě pohodlí, již získané práce, hypotéky...atd. Stát by si měl uvědomit, že podpora rodičovství nemá být pouze plošně vyplácený příspěvek na dítě, který je zneužíván pouze v lidských množírnách Sml3. Stát měl ženám platit mateřskou v takové výši, aby ženu nemrzelo, že odešla ze své práce, tzn. mělo to být ve výši výdělku do určitého stropu. Tím by se motivovala porodnost vzdělaných a pracujích (= inteligentních a potřebných).

    Takže u sebe jsem již začala a svým názorem snad budu motivací i jiným ženám, které snad budou chtít též trošku uvlivňovat dění okolo sebe. Mimochodem, tvůj příspěvek byl kapku jedovatý, i když já Alenu nijak nenapadala, pouze jsem zmínila, že mě její postoj mrzí.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #85
    superkarma: 0 25.04.2015, 20:10:31
  8. avatar
    [83] peetrax [*]

    linde — #81 ale k tomu to směřuje, i když se některé ženy (a pořád jich je menšina) rozhodnou dítě nemít. Sml80

    Začni u sebe a měj teda aspoň deset dětí (jestli už je nemáš) a minimálně padesát (samozřejmě intelitentních a schopných předávat jen ty nejlepší geny) vnoučat, aby se zabránilo všemu, co píšeš, začni se záchranou našeho národa u sebe a ostatní se třeba tebou budou pak inspirovat. Pak si řekneme. Sml24

    Nemyslím to ve zlém, jen to beru ve stejném duchu, jak píšeš ty.

    1. na komentář reaguje linde — #84
    superkarma: 2 25.04.2015, 15:43:20
  9. avatar
    [82] Eva_CZ [*]

    linde — #81Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67 JO! A tisickrat JO!

    superkarma: 1 25.04.2015, 02:52:52
  10. avatar
    [81] Linde [*]

    Mickey Mouse — #64 škoda, že jsi zůstal nepochopen...Sml15 Zřejmě tuším, jak to myslíš a trápí mě to též. Níže padají slova o tom, že planeta je přelidněná a postarají se o nás lidé z ciziny..ale rozumím tvým slovům o společnosti více, než si myslíš.

    Planeta je sice přelidněná, ale jsou to kvalitní jedinci? Mají nějaký intelekt, jsou vzdělatelní, mají předpoklad něco vybudovat, vymyslet léky na nemoci a umět operovat srdce? Ne, jsou miliony takových, co leží kdesi v chatrči, š*kají celé dny, rodí hladová děcka a večer si dolezou k vrtulníku pro příděl humanitární pomoci z Evropy, protože se jim nechce dělat na jejich polích a nechce se jim přemýšlet nad tím, kolik hodin práce v poli je uživí na celý rokSml3. TAKOVÝCH se rodí miliony, miliardy. U nás, ve střední Evropě máme ten genetický základ být chytří, vzdělatelní, rozvíjet se a chovat se lidsky a ekologicky, tak je škoda každého malého života kultivovaných lidí, kteří se zřeknou svého dítěte, aby se nemuseli starat, utírat zadek, měřit teplotu a starat se, tzn. kvůli pár letům, trocha odříkání a nepohodlí hodíme do kytek generace našich rodičů, prarodičů, budování státu, mostů, sídliští, zdravotní systém, vrátíme se kvůli imigrantům zpět do chatrčí, neboť nás obsadí, protože nás bude málo, budeme slabý národ, utiskovaný a neschopný se bránit divokým přivandrovalcům. Nebude sociální systém, péče o staré, nebudou dobří lékaři, sedláci, bude jen kvatnita divokých poloblbů a tmavých darmožroutů. Tohle chceme? zatím tam spějeme mílovými kroky a každá žena s postojem, že nechce mít dítě, že je to obtěžující, ničí naši naději. I jedinec má smysl. Postoj Aleny mě mrzí Sml15

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #82
    2. na komentář reaguje peetrax — #83
    superkarma: 2 24.04.2015, 21:50:39
  11. avatar
    [80] peetrax [*]

    evelyn — #71 Sml67

    Sice nejsem matka, ale tak trochu si myslím, že je možné myslet na sebe a užívat si i při dětech, aniž by tím trpěly. Sml16

    superkarma: 0 23.04.2015, 19:51:06
  12. avatar
    [79] peetrax [*]

    Mickey Mouse — #64 ruku na srdce - stojí ti za to čílit se názory cizích žen? Tady je jen nepatrný vzorek populace. Sml80

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #94
    superkarma: 0 23.04.2015, 19:48:32
  13. avatar
    [78] LadyZ [*]

    Patřím mezi ty, kteří si život bez dětí dovedou představit. V době kdy jsem otěhotněla nebyla možnost jako dnes brát prášky nebo si nechat zavést tělísko a tak jsem porodila jedinou dceru. Nevím jestli se nám povedla nebo né, v padesáti už má trochu rozum. Ale když vidím dneska ten kult dítěte, kdy nastoupí do dopravního prostředku matka s dítětem v kočárku, které piští a řve bez příčiny a matka v ruce telefon a četuje jak zběsilá a když ji napomenete tak dostanete odpověď - no vždyť je to dítě, tak holt se projevuje. Nejradši bych ji ten telefon vyrazila z ruky a vyhodila ji z autobusu, ať si jde pěšky. To nejsou ojedinělé případy, to je všude, kam se podíváte. Holt se chtějí rozmnožovat, ale vychovávat o tom nemají ani páru. A takovýma dítkama zamořují prostor, který si chtějí užívat i lidé, kteří dětský projev (kromě smíchu) opravdu nemusí. Sml15Sml16

    superkarma: 5 23.04.2015, 13:04:50
  14. avatar
    [77] bleblemcy [*]

    Ono dívat se na dítě jako na řvoucí cosi je už samo o sobě signálem, že slečna asi nikdy nedojde do stádia, že děti jsou živé bytosti a i ona byla kdysi tím řvoucím usmrkaným cosi. Možná je to i zčásti dáno tím jak moc miluje svého partnera a cítí či necítí potřebu mít dítě zrovna s ním. Měla jsem dřív hodně podobný názor a najednou se změnou partnera jsem došla k tomu, že dítě mít chci.

    superkarma: 1 23.04.2015, 01:19:59
  15. avatar
    [76] chanahd [*]

    leidemannova — #74 Takže mít děti záměrně, aby se měl o člověka kdo starat ve stáří? To mi už přijde taky jako hodně blbej důvod, proč si poříit děti. Nehledě na to, že hodně lidí v domovech důchodců má děti a ty se jich ani nevšimnou.

    A naopak - někteří bezdětní staří lidé mají hodně přátel a nejsou nikdy sami. Znám z okolí obě možnosti.

    superkarma: 6 22.04.2015, 17:35:48
  16. avatar
    [75] chanahd [*]

    Ferdicek — #73 Děti patří k životu toho, kdo je chce.

    Povinné to není, naštěstí.

    superkarma: 7 22.04.2015, 17:31:30
  17. [74] leidemannova [*]

    Její život, její názor. Neztotožňuji se s ním, jednou bude stará a třeba i nemocná a kdo jí pak bude nablízku.

    1. na komentář reaguje chanahd — #76
    superkarma: 0 22.04.2015, 13:43:39
  18. [73] Ferdicek [*]

    To je mi paní Aleny moc líto.Děti přece patří k životu.Co by za to daly jiné ženy co děti mít nemohou.

    1. na komentář reaguje chanahd — #75
    superkarma: 1 22.04.2015, 12:00:39
  19. avatar
    [72] kobližka [*]

    cilani — #70 No jistě,však já jí v té prezentaci nijak nebráním,to sis doufám všimla Sml58 a zase říkám,co vytanulo na mysli mě.A nevadí mi,že se můj názor nemusí každému líbit.100 lidí - 100 názorů a myslím,že to je dobře.

    superkarma: 2 22.04.2015, 11:43:15
  20. avatar
    [71] evelyn [*]

    Mickey Mouse — #64samozrejmne, ze je v poradku myslet na sve pohodli a uzivat si pro sebe, nevidim na tom nic spatneho. Nezijeme ve stredoveku, kdy lide cekali na raj po smrti. Je dost komicke mluvit tu o snaseni nepohodli a obetovani se z tve strany, tys odnosil sve deti, tys trpel ranima nevolnostma, rodil a kojil? Tys s nima byl na materske a vstaval pri kazdem kniknuti xkrat za noc?....

    1. na komentář reaguje peetrax — #80
    superkarma: 8 22.04.2015, 10:11:50
  21. [70] cilani [*]

    kobližka — #59 a není to čistě její věc, jak žije? Tady jen prezentuje svůj názor, na který má právo. Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #72
    superkarma: 5 22.04.2015, 10:09:59
  22. [69] cilani [*]

    lumul — #57 tak to já rovnou říkám, nechci nebo dítě obratem vracím do ruky matkám nebo nejbližšímu zájemci.. Sml80

    superkarma: 2 22.04.2015, 10:05:25
  23. [68] cilani [*]

    Mickey Mouse — #54 Mickey Mouse — #64v čem je prospěšné pro společnost přelidnění planety? Ona může vykonat spoustu užitečného. Není přínosem přivést na svět nechtěné dítě jen proto, aby se rodilo, neb se to čeká... Žena může být, kupovidu, prospěšná i jinak, než jen jako porodní linka. Je snadné vidět jen to své - mějtě děcka, protože chceme další generace, kdo bude robit, kdo bude vymýšlet.. Oni i ti bezdětní mohou být vynálezci, vědci, lékaři.. a mohou svou práci odvádět o to lépe, když nemusí řešit doma starosti s děckama o které nestáli, ale čekalo se to, tak si je pořídili aby nebyli sobečtí.. Sml80

    superkarma: 8 22.04.2015, 09:53:30
  24. avatar
    [67] Léthé [*]

    FíhaSml2, tady se to rozjelo. Každá máte pravdu….tu svou pravdu.

    A zastala bych se Pentličky. Snadno se odsuzuje někdo, o kom vůbec nic nevíte. Že je pesimista ? To je jako kdyby jste nadávali na jednu z palety mnoha barev. Ano, svět není jen černo-bílí. Každý člověk je jiný a neexistují dva úplně stejné názory.

    Btw….já nejsem ráda že mám už dospělé děti. Již se mi totiž nevejdou do babyboxuSml30.

    superkarma: 8 22.04.2015, 09:01:57
  25. avatar
    [66] Suzanne [*]

    No, tak jestli podobně jako v reakcích zde reaguje Alenino okolí, absolutně se jejím lehce excitovaným výrokům nedivím. To je filozofů, mravokárců a soudců, kteří přesně vědí, jak by měla žít Sml6

    superkarma: 7 22.04.2015, 08:50:29
  26. [65] Karo Líná [*]

    peetrax — #62 No přesně, co když to Pentličce tak vyhovuje? Proč by se měla násilně měnit? Kvůli názorům cizího okolí?

    Ty odsuzující řeči tady nechápu. Pak se není čemu divit, že se někdo vyjadřuje jako Alena v článku (i když tady si myslím, že je to spíš autorčina aktivita než přímo slova Aleny). On totiž když je někdo menšinový, tak to zkrátka vždycky schytá. Ale nad některými názory jsem se nasmála jako už dlouho ne, třeba Mickey Mouse pobavil hodně Sml52 Ten matroš bych taky někdy chtěla okusit (ale radši jen trochu, zdá se to být nebezpečné Sml57).

    superkarma: 6 21.04.2015, 23:18:50
  27. avatar
    [64] Mickey Mouse [*]

    peetrax — #58 Asi ano. Trochu se mi hnusí ten postoj, který tady mnoho ženských prezentuje: "já, já, já, jenom já, dnes si užiju a co bude zítra neřeším".

    Dítě je nepohodlí, je to odpovědnost, je to spousta práce a nervů a starostí a zklamání. Ale když už je vychováš, pak na sebe můžeš být pyšná, že jsi opravdu dokázala něco důležitého.

    Zatímco tady se dočtu, že prý je vpořádku myslet jen na své pohodlí a užívat si pro sebe.

    1. na komentář reaguje cilani — #68
    2. na komentář reaguje evelyn — #71
    3. na komentář reaguje peetrax — #79
    4. na komentář reaguje linde — #81
    superkarma: 3 21.04.2015, 23:12:31
  28. avatar
    [63] evelyn [*]

    Pentlicka jen napsala, jak to cejti, zadna slovicka kolem, obalovani a okecavani, aby to udelala stravitelne pro nektere (vetsinu?). Neni zivotni optimista, ale ani to netvrdiSml80

    superkarma: 9 21.04.2015, 21:49:54
  29. avatar
    [62] peetrax [*]

    kobližka — #59 a tak zase každej jsme nějakej... Sml80 My se zas nemusíme líbit jiným dalším čtenářkám. Ale u Pentličky je to škoda hlavně proto, že je to ještě relativně mladá a schopná ženská a ona se předčasně takhle zahazuje. Ale pokud nebude chtít změnit myšlení sama, tak nepomůže nic. A třeba ani nechce a vyhovuje jí to tak...

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #65
    superkarma: 1 21.04.2015, 21:32:06
  30. avatar
    [61] About [*]

    Eva_Fl — #47 .. řekla bych, že dotyčná je frigidní...

    superkarma: 0 21.04.2015, 21:22:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme