Reklama

Předvánoční období je spojeno s netrpělivým očekáváním příchodu Štědrého dne, ke kterému se pojí nákup dárků, sledování pohádek a dodržování nejrůznějších tradic. V aktuálním průzkumu* společnosti Tesco se zkoumaly vánoční zvyky Čechů od prvního adventního týdne až po oslavy Nového roku. Z průzkumu vyšlo najevo, že Advent je pro Čechy důležitým obdobím, spojeným s dodržováním tradic a čekáním na Štědrý den. Bylo zjištěno, že 97 % dotázaných má povědomí o existenci přívlastků adventních neděl. Mimo to, více jak polovina (64 %) umí jednotlivé neděle pojmenovat.

Adventní věnce si raději vyrábíme sami

Věnec ozdobený svícemi je klasickým symbolem Adventu a jeho nezbytnou součástí. Adventní věnec má doma 81 % domácností, z čehož 61 % z nich poctivě zapaluje svíce každou neděli. V poslední době máme v oblibě vytvářet si tuto dekoraci sami (44 %), pouze 22 % z nás si věnec kupuje.

vence

Za dekorace si nebojíme připlatit

Ozdoby, barevné řetězy, betlémy a jiné dekorace, jsou tím, co vytváří v našich domácnostech tu pravou vánoční atmosféru. To si plně uvědomujeme a nebojíme se za výzdobu utratit větší obnos. Průzkum společnosti Tesco ukázal, že 95 % z nás výzdobu pravidelně kupuje. Většinou za ni utratíme 200 – 500 Kč (38 %). Třetina z nás investuje do dekorací částku do 1 000 Kč (28 %) nebo dokonce až 3 000 Kč (8 %).

vanocni dekorace

Bez pohádek nejsou Vánoce

Jaké jiné období je více spojeno s pohádkami než právě Vánoce? Pohádkové příběhy jsou symbolem Vánoc pro 91 % z nás. Nejčastěji je sledujeme v televizi (88 %), ale také na počítači či tabletu. Někteří z nás pohádkami obdarovávají své blízké. Nejvíce pohádkové příběhy kupujeme na DVD (73 %), v krajním případě volíme elektronickou variantu (18 %). Oblíbené jsou nejen pohádky hrané, ale také animované. „Našim zákazníkům se snažíme přinášet široký výběr pohádkových DVD, která jistě potěší nejen děti, ale také dospělé. K dostání na našich prodejnách jsou například oblíbené zahraniční animované filmy jako Doba ledová: Mamutí drcnutí nebo české klasiky jako Ferda Mravenec,“ doplňuje Václav Koukolíček, tiskový mluvčí společnosti Tesco.

* Průzkum společnosti Dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v listopadu 2016. Účastnilo se jej přes 439 respondentů z České republiky.

Fotografie: Shutterstock.com