Bulvár

Adopce dětí na dálku

Už dlouho pátrám po smyslu „adopce dětí na dálku“ z chudých zemí. Občas je o tom článek v časopise a snad i v televizi je sem tam nějaká zmínka.

Nedávno jsem si ale přečetla článek v časopise (Reflex 21/03), který mi situaci trochu přiblížil.
V tomto článku redaktorka píše mimo jiné o tom, jak jela své „adoptivní dítě“ navštívit . Popisuje svou cestu do Indie, kontakt s řádovými sestrami a nakonec návštěvu rodiny.

Dostane se do vesnice, která je plná chudých rodin. V každé rodině je jedno dítě, které studuje na náklady neznámého sponzora. Více sponzorovaných dětí v jedné rodině být nesmí.
Zajímavým momentem článku je, když si uvědomí, že její návštěva nemá žádný smysl. Oni ji rádi vidí a uvítají, ale malá holčička nechápe tak zcela, kdo to vlastně přijel. Způsobí nemalý rozruch ve vesnici, rozpaky v rodině a místní organizaci výdaje navíc. Účel této cesty je splněn, redaktorka se přesvědčila, že lépe své peníze používat nemůže, ale sama říká, že se dozvěděla více než si přála. Tyto děti opravdu často nemají co jíst a žijí v bídě a špíně.

Tento článek mě zcela přesvědčil, že tato dárcovská činnost je smysluplná. Děti, o kterých je řeč, jsou více potřebné, než si my, Evropané, vůbec dovedeme představit.
Dále jsem se ujistila, že opravdu všechny finanční prostředky jsou použity výhradně na školné těchto dětí. Věřící lidé peníze nezpronevěří.
Došlo mně, že je to možná jediná šance, aby se tento třetí svět vymanil ze své bídy. Vlády našich a ani jejich zemí na to nestačí a nikdy nebudou stačit. Asi mají důležitější věci na práci.

Tyto studující děti už nebudou muset pracovat jako námezdní síly a je možné, že se právě ony, jako první vzdělaní ze své rodiny, budou podílet na zlepšení životních podmínek ve svých zemích. 
Už nemám strach, že v situaci, kdy nebudu schopná dále dítěti přispívat, mu způsobím potíže větší, než mělo před tím. Organizace se postará a sežene za mne náhradu.

Asi vás přirozeně napadá, kolik je třeba na jedno dítě přispívat.
Informovala jsem se o tom telefonicky a nakonec jsem si našla i informace na internetu. (viz odkaz pod článkem)

Např. Arcidiézní charita – Praha zprostředkovává adopci dětí z Indie, Ugandy a Litvy.
Pro dítě z Indie je třeba poslat 4 900,- Kč ročně.

Nejsem jejich zaměstnancem, snad i vyloučíte, že tento článek píšu jako reklamu, a tak si snad mohu dovolit vás trochu přesvědčovat.
Hlavně – za pokus to stojí.
4 900 Kč ročně je 408,- Kč měsíčně a 13,40 Kč denně. Umíte si představit, že ty drobné, co denně vysypáváte z kapes do kasičky či hrníčku, mohou někomu pomoci v životě?

Já jsem se přesvědčila a konečně se rozhodla. I když mám své děti a kdo ví, co bude za rok či za pět let, to risknu. Ta myšlenka, že mám někde adoptivní dítě, mě už teď hřeje u srdce. A když mu někdy pošlu dopis, fotky či obrázky, tak mu třeba udělám radost.

A to dítě možná nebude mít v dospělosti hlad a bude schopné se samostatně postarat o své děti. A tyto děti……….

Přiznávám, že to už jsem se nechala unést příliš. Promiňte, představy jsou už na vás.


Ale prosím vás, zamyslete se nad těmi drobnými v kapse. Nemohli byste je postrádat?

 

 http://www.charita-adopce.cz/adopce_dotazy_vseobecne_new.html 

          
   
05.06.2003 - Společnost - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [72] Dášule [*]

    Loni nám skončila střední školu dívka v Karnatace, vystudovala návrhářství a krejčovství. Bude se sama živit a bude učit číst a psát svoje sourozence. Psala nám jen anglicky, školu skončila v 21 letech. Byla hinduistka. Adopce není jen pro katolické děti. Naše
    nová dívenka má 12 let. Píše nám indicky a je přiložen překlad. Já to ostatně tak dělám taky, naše dospělé děti překládají a tam putují už dopisy anglicky. Pokud se týče hysterických výlevů na téma dejte peníze do dětských domovů - především si myslím, že je věcí každého, aby si s penězi dělal co chce a nikomu do toho nic není. Pokud se týče toho, kolik peněz vydává indická vláda, naše by taky na ty dětské domovy ušetřila, kdyby nevyhazovala miliony. Za 4 900 ročně vystuduje
    dítě, které by tu možnost nikdy nemělo. Navíc někdy se na tuto částku skládá i více lidí.

    superkarma: 0 09.06.2003, 11:51:54
  2. avatar
    [71] clarCa [*]

    pajda: dítě do cca 10ti let se naučí anglicky za tři měsíce (viděla jsem takových několik desítek). I když v životě angličtinu neslyšelo. A písmenka se za rok naučí každý.

    superkarma: 0 06.06.2003, 20:46:49
  3. avatar
    [70] Fifinka [*]

    Susina: Poslala jsem Ti vzkazík

    superkarma: 0 06.06.2003, 17:12:34
  4. avatar
    [69] Susina [*]

    Fifinka: nevím, jaké máš zkušenosti, ale nám dopisy od obou dětí chodí v angličtině..

    superkarma: 0 06.06.2003, 16:29:29
  5. avatar
    [68] Fifinka [*]

    Pajdo, ale ty deti ty dopisy nepisi v AJ , prijde vzdycky original psany ditetem a pak anglicky preklad!!!!

    superkarma: 0 06.06.2003, 15:44:11
  6. avatar
    [67] Susina [*]

    andy: Taky uvažuju přispět přímo organizaci Pomocné tlapky, co dělají výcvik psů pro slepce a nepohyblivé lidi... to je moc záslužná práce..

    superkarma: 0 06.06.2003, 14:42:30
  7. avatar
    [66] Susina [*]

    my jsme několik lidí dohromady adoptovali holčičku a kluka v Bangladéši. Přesně vím, kam peníze jdou, protože můj známý v Bangladéši, doktor Milan s manželkou a holčičkou tam žijí, léčí, pomáhají a tuhle pomoc začali organizovat sami. Milan je člověk, kterému bych svěřila všechny svoje peníze, takže vůbec nemám strach... a ten pocit, když dostanu od desetileté holčičky dopis psaný krasopisnou angličtinou je nepopsatelný..

    superkarma: 0 06.06.2003, 14:41:05

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [64] Susina [*]

    Anonym: není to tak, jka říkáš, že by nepřemejšleli a nadělali si spoustu dětí - oni si je dělají proto, aby je na stará kolena měl kdo živit. Tragédie je, když se jim nejdřív narodí několik dcer, protože těm musí dát věno, proto sepořád snaží o co nejvíc synů, kteří tam mají povinnost se o své rodiče starat. A protože těch dětí prostě mají moc, tak je to jak bludný kruh...ale psát můžeš slušnějc, ne??

    superkarma: 0 06.06.2003, 14:19:16
  2. avatar
    [59] kosmokosmo [*]

    anonym......jo videla
    Irka...........my /tentokrat tim nemyslim kostel, ale svou rodinu/neposilame dolar...tedy ne tolik, my jezdime stavet.......ale babicky na vozickach, zas radej oceni ty obrazky
    vzpamatuj se tam...........no v tom jen vtip, ne?

    superkarma: 0 05.06.2003, 21:24:16
  3. avatar
    [56] kosmokosmo [*]

    Mila Irko, vim, ze me chces vyprovokovat, ale bohuzel nejsem Eromantik......... Chapu, ze po dlouhe dobe pouzivani ciziho jazyka muzes mit s chapanim cestiny problemy a proto Te znovu odkazuju na to, co jsem ja napsala a Ty nepochopila. Napsala jsem , ze je uplne jedno CO / dolar nebo cteni/.........dulezite je PROC, mej se hezky

    superkarma: 0 05.06.2003, 21:08:55
  4. avatar
    [52] pajda [*]

    Já to ještě napíšu jinak, i když tohle už je hodně od věci: kdysi jsme ve stájích měli problém - v zimě praskl kanál...celý dvůr pod ledem, koně nemohli ven, my nemohli k nim. Sešlo se nás tam pět - chlapi vzali krompáče, my kolečka a led jsme po kouskách rozbíjeli, nakládali a odváželi asi 600 metrů mimo provozní prostor. Kousek od nás byla klubovna Hnutí na ochranu zvířat - a jestli si myslíte, že se někdo hecnul a přinesl aspoň čaj, pletete se. Koukali na nás z okna a dokonce "povzbuzovali". Ovšem na Velké Pardubické, tam pak zaperlili...kolik kdo z nich dal, kolik kdo z nich umí...vím, že jim peníze tekly, vím, že ledacos i zaplatili, ale na to, co měly pod okny, na to jim nezbylo. Podotýkám, že to ještě nebyly stáje soukromé, byl to dětský jezdecký oddíl, který bojoval o každý halíř.

    superkarma: 0 05.06.2003, 16:35:28
  5. avatar
    [51] Exupery [*]

    Já jsem o tom tak dlouho mluvila, jako že už teda musím adoptovat nějaký to dítě v nouzi, až jsem přišla o dobrou práci a teď mám "sama málo". Ale stejně, když se zamyslím, za co všechno i já, momentálně dost chudá, utratím 4 stovky, tak se musím stydět, že to dítě ještě nemám.
    Medvěd: Ale jinak co se týče těch děcáků, souhlasím s werkou. Proč by měli ty děti toužit po nějakech hadrech ze stánku a školních potřebách? To by nebyli normální

    superkarma: 0 05.06.2003, 16:35:12
  6. avatar
    [49] Lucimo [*]

    kosmokosmo: Ja si taky psala hned od zacatku vyuky anglictiny s holkou z nemecka...Sice kostrbate, sroubovane, ale psala...A kdyz jsem nevedela co a jak, tak jsem nakreslila situaci pomoci komiksu... A to podotykam, ze nasi umi jen dve reci - potichu a nahlas....

    superkarma: 0 05.06.2003, 16:22:01
  7. avatar
    [48] kosmokosmo [*]

    mame ji v sobe vsichni

    superkarma: 0 05.06.2003, 16:19:14
  8. avatar
    [47] kosmokosmo [*]

    pajda; hezky jsi nas popsala , mas pravdu, to nevim, ale stejne jsem pro posilani..............u nas se to resi tak, ze se prachy vyberou, nekdo z nas je tam.....do Afriky zpravidla odnese.......postavi se za ne....treba sirotcinec.......mame fotky odtud, videa, .....kdo chce je tam vitan, presvedcit se.......My myslim svuj kostel.........
    Musim priznat, ze predtava farare okradajiciho svoje ovecky ku vlastnimu prospechu / pro chlast a soulozeni s pomocnici v kuchyni/........vyvolava ve me vzpominky na propadandu doby ne tak davne...........

    superkarma: 0 05.06.2003, 16:17:44
  9. avatar
    [46] kosmokosmo [*]

    Nezlobte se, ale ze cteni nekterych prispevku mi jde fakt hlava kolem......v lepsim pripade, v horsim by se mi chtelo . Neni to jedno, jestli ctete knizky nemocnym detem, pomahate Romum v ulici o dva bloky dal, adoptovali jste cernoskou holcicku z detskeho domova, protoze ji kvuli barve pleti v Cechach nikdo nechtel...nebo posilate penize do Indie...........ja myslim, ze daleko dulezitejsi nez CO a KOLIK
    a KAM......je PROC. Jasne muzu mit deset adoptivnich deti, mit pro ne sest vychovatelek a chaticku na Floride, jen at lidi vidi.........jak jsem charitativni, muzu posilat tydne pet korun do Indie, protoze proste vic nemam a chci pomoct i tak.....a nemusim to nikde hlasat............tady to chvilemi vypada, jako kdyz chtete udelat primku a nalinkovat na ni odkud uz je pomoc smysluplna a a kam jen uboha a naivni a co je dulezitejsi, a od kolika korun na den je to uzitecne.............brrrrrrrr

    superkarma: 0 05.06.2003, 16:11:31
  10. avatar
    [45] pajda [*]

    kosmokosmo: mluvíme každá o něčem jiném - já o dítěti, které nemá nic kromě bederní roušky a bůvola za zády, ty o dítěti, které vyrostlo v civilizované rodině, kde mu odmala četli knížky, ukazovaly obrázky, písmenka a někdo se mu cíleně věnoval...víš, kdysi jsem utrpěla dost šok, když jsem dělala večerně pajdák a psycholog nám v poradně ukázal čtyřletého chlapce. Rodiče jej přivedli k lékaři s tím, že neslyší - nemluvil a velice špatně reagoval...postupně se zjistilo, že chlapec je v pořádku, jenže rodiče stavěli dům a jaksi neměli čas na něj mluvit, takže se na nedostatky přišlo až když měl nastoupit do školky...indické děti určitě mluví, ale odhaduju, že jsou celý den mezi sobě rovnými, negramotnými dětmi - jaký asi mají rozhled? Právě tyhle děti by tu pomoc potřebovaly, ale mám jakési pochybnosti, že nejsou těmi adresáty...

    superkarma: 0 05.06.2003, 16:07:43
  11. avatar
    [43] kosmokosmo [*]

    pajda.......promin, ja vim, ze jsi pedagog, ale dovolim si Ti odporovat, dite je opravdu za rok vyuky schopne se naucit psat anglicky, i kdyz se doma ten jazyk nepouziva a je proto az druhym jazykem.....jsem si tim opravdu jista/ jedno takove mam doma a naucilo se to ve veku 5 let za 10 mesicu....a musim bohuzel priznat, ze ve velmi podprumerne skole

    superkarma: 0 05.06.2003, 15:56:59
  12. avatar
    [42] medved [*]

    Irka: mas pravdu, fyzicka adopce je neco uplne jinyho a taky pred tema lidma smekam...taky je pravda, ze to delam hlavne pro svuj dobry pocit...chci pomoct a tohle je pro me ta nejjednodussi moznost, neni to zadne hrdinstvi, ale je to muj malinky prispevek, ktery snad nekde nekomu pomuze...doufam

    superkarma: 0 05.06.2003, 15:54:38
  13. avatar
    [39] medved [*]

    werka: no mam bych netvrdila...neco pres rok, je ji osm, vlastne devet ji bude za tyden a ma jmeno pro me zcela nevyslovitelne...samy samohlasky
    ale ona asi taky moje nezvlada

    superkarma: 0 05.06.2003, 15:23:08
  14. avatar
    [37] werka [*]

    medved: To určitě nemají a není to jejich vina. Ale pořád trvám na tom, že drahé věci si přeje tak 80% dětí, nevím proč by děti z DD měly být vyjímka. Sedmnáctiletá holka si nebude k vánocům přát penál, přijde mi docela pochopitelné, že chce třeba nějakou nóbl rtěnku ...
    Já toho o DD zas až tak moc nevím, ale řekla bych, že materiální zabezpečení je tam celkem slušné (viz i to, co psala Pajda), problém bude spíš v tom, že prostě některé věci DD asi ani kvůli pravidlům financování kupit nemůže a nedají to ani sponzoři a pak v tom, že v DD mají děti málo věcí, které by byly opravdu jen jejich. O to právě ti puberťáci mohou dost citelně postrádat.
    To jsme se od těch indických holčiček dostali dost daleko. Jak dlouho tu "svoji" už máš? A kolik jí je?

    superkarma: 0 05.06.2003, 15:13:06
  15. avatar
    [36] medved [*]

    werka: no prave...proto je mi milejsi podporit dite v Indii, ktery to fakt potrebuje nez nejakyho pubertalniho , kterej chce "nadstandart"
    to co chteli si nemuze dovolit ja nevim 80% rodin oni asi vubec nemaji tuseni co co stoji a jaka je hodnota penez ...ty veci vubec nepotrebujou, potrebujou aby je nekdo mel rad a vysvetlil jim zakladni veci...pokud jim chci dat penize, tak jim nic z toho neposkytnou

    superkarma: 0 05.06.2003, 14:41:57
  16. avatar
    [35] werka [*]

    pajda: A nemohlo to být třeba tak, že ti známí vlstně převzali štafetu po někom, kdo dítě z jakýchkoliv důvodů sponzorovat přestal? Asi nemá cenu se dál dohadovat - ty tomuhle projektu nevěříš, mně přišel celkem dobrý ... Je na každém, kam své peníze pošle ... - nakonec je spousta věcí, které jsou potřebné a podporu si zaslouží . Asi nesmysluplnější by bylo vzít si jedno dítě z DD do pěstounské péče, jenže přiznám se - na to se necítím , takže já svou potřebu pomoci, řešila takto ...

    superkarma: 0 05.06.2003, 14:05:19
  17. avatar
    [34] werka [*]

    medved: Méďo - ty děti chtějí být jako jiné, se kterými chodí do školy, kamarádí atd. a které povětšinou tyhle věci (lyže, značkové mikiny ap.) mají, tak se nediv, že ony po nich touží taky a DD jim je fakt nekoupí. Moje dítě chtělo k Vánocům kolo, k narozkám onlajny, teď chce skateboard ... - ty děti v DD jsou úlně stejné - proč by měly mít skromnější přání? Takový ten standart jim dopřeje děcák ... Pochopitelně i ony se musí smířit s tím, že nedostanou všechno co chtějí, ale proč je odsuzovat za to, že chtějí to, co ostatní děti? Navíc - já tomu svému kupím v průběhu roku sem tam něco i jen tak - takové různé drobné hračky a blbůstky a to u těhle dětí asi odpadá - ony nemají povětšinou nikoho, kdo by to udělal a DD třeba hračky asi kupuje spíš pro společné použití ...

    superkarma: 0 05.06.2003, 13:56:56
  18. avatar
    [33] pajda [*]

    medved: nečučela, právě proto nenavrhuju dětský domov, ale nějaké středisko a proto taky píšu, že nedám konto hned, abych se stačila poradit a šlo to na něco potřebného. Opravdu s tím mám zkušenosti a nemysli si, pár děcek z domovů učíme a žádné "chudinky sociální" to nejsou - to začnou být, až když domovy opustí, protože je do té doby nic nenutí, aby hospdařily s penězi a hlavně se nemají s kým poradit.

    Ale chtěla jsem napsat něco jiného: redakce vloni (?) psala o návrhu adoptovat holčičku z Ugandy - mohli by tedy informovat, jak se jejich dítěti vede...

    superkarma: 0 05.06.2003, 13:44:39
  19. avatar
    [32] medved [*]

    pajda: nevim, ja mam s ceskymi detskymi domovy docela smutne zkusenosti...dohodli jsme se ve firme, ze misto trapnych darku, ktere si davame navzajem vlastne jen z povinnosti dame na vanoce darky detem z detskych domovu ...prislo nam to jako skvely napad ...pak prisel seznam deti a toho co si prejou a reknu ti, bylo nam ouzko, kdyz jsme si to cetli ...polovine tech "deti bylo 16 a vic a byli tam i "deti" nad dvacet ...a jejich prani...to by si cucela...suma za darky pro jednoho by byla minimalne 5 tisic ...chteli znackove hadry, kosmetiku, elektroniku, lyze...zadna skromna prani ...nejak jsem penize vybrali a vramci moznosti darky nakoupili, ale byli jsme z toho vsichni tak otraveni, ze tohle fakt nehodlame znova absolovovat

    superkarma: 0 05.06.2003, 13:35:28
  20. avatar
    [31] pajda [*]

    mamča: pokusím se to zjistit, ale nebude to hned - my přispívali spíš věcnou pomocí.

    superkarma: 0 05.06.2003, 13:07:40
  21. avatar
    [29] pajda [*]

    Ještě omluvu - nemyslela jsem tím, že zdejší pisatelky necestují, nemají VŠ a podobně...chtěla jsem tím říct, že ten mládenec bydel pět let po sobě v rodinách, které si vybral, v různých městech, měl možnost se podívat téměř kamkoliv...zatímco u adoptivních dětí tahle možnost není - a není ani možnost posoudit "normální prostředí".

    superkarma: 0 05.06.2003, 12:45:46
  22. avatar
    [28] pajda [*]

    Měla bych jiný návrh: co tedy takhle vytipovat konkrétní diagnostický ústav nebo středisko, nebo konkrétní oddělelní v nemocnici, a tam společně přispět? Když jste četly článek o šikaně, tak děti, vážněji postižené, končí ve Střediscích výchovné péče, kde se zápasí s každou korunou, na psychiatriích...tam všude se dá pomoct konkrétně a je možnost požadovat aspoň jakési vyúčtování.

    superkarma: 0 05.06.2003, 12:37:34
  23. avatar
    [27] pajda [*]

    werka: ne, ty vycházíš z toho, že to dítě je schopné ti napsat někdy - výhledově...ale nabízeny jsou děti, které ti napíší do "rozumné" doby...vím, že známým jejich "adoptivní dítě" napsalo do roka ode dne adopce, a opravdu si myslíš, že negramotné dítě se za rok naučí ANGLICKY (tedy v jazyce, který do té doby ani neslyšelo) psát tak, že je schopno napsat - i když jen asi pět řádků? Já tedy ne. A ještě něco: kdysi za komunistů existoval obor slovanistiky, jehož studenti k nám směli přijíždět na letní tábory a pak tady nějakou dobu pobývat. K nám takhle jezdil konkrétní student z Holandska - a byl pevně přesvědčený, že např. panelové sídliště nebo domek našeho příbuzného jsou vybudované jako propaganda...a jestliže ti člověk s téměř ukončeným VŠ vzděláním, s velkým rozhledem, který procestoval půl světa, věří takové věci, o co jednodušší je asi přesvědčit tebe, že to dítě, které vidíš pár hodin (a jehož projevům nerozumíš) opravdu žije v chatrči?

    Co by pomohlo by byla změna politiky ve směru bohatý sever-chudý jih, potravinová pomoc v takovém rozsahu, aby nešla rozkrást, zrušení zbrojních programů...jenže to asi tady nevytrhnem.

    superkarma: 0 05.06.2003, 12:31:21
  24. avatar
    [23] werka [*]

    pajda: Jenže ono to asi bude o tom, že schopnost psát, číst a nakonec i to příp. připojení k netu je díky tomu, že to dítě chodí do školy. A aby mohlo do školy chodit, potřebuje peníze na školné ...
    Takže ty jsi proti veškeré charitě přes nějakou organizaci, protože na tom organizátoři vydělávají... ?
    Asi zůstanu radši naivní

    Jo a pro ty, co chtějí pomoci dětem z DD tady u nás - koukněte na adresu http://www.sance.cz - Nadace T. Maxové tam nabízí možnost přispět dětem z DD na splnění jejich přání v oblsti sportovních či uměleckých aktivit (sportovní náčiní, hudební nástroje). není třeba dát celou potřebnou částku - je možné přispět i částečně. A předpokládám, že příapdní nedůvěřivci si mohou tady v ČR spíš ověřit, jak bylo s jejich penězi naloženo

    superkarma: 0 05.06.2003, 11:46:29
  25. avatar
    [21] pajda [*]

    jaska: nejsem si jistá, že zrovna dítě z Indie, které umí číst, psát (samozřejmě anglicky) a popřípadě má možnost i připojit se na web (i takové se k adopci nabízejí) je zrovna dítě, které ty peníze potřebuje...peníze potřebují ty mraky dětí, ketré umírají hlady, jenže s těma si psát nemůžeš, víš? Od těch by ses totiž dozvěděla, KDE OPRAVDU tvoje peníze skončily. Znám to z vlastní zkušenosti, jak to vypadá...a můžeš být klidná - organizátoři na tom zcela jistě neprodělávají - ani ti církevní!

    superkarma: 0 05.06.2003, 11:19:55
  26. avatar
    [15] kubikm [*]

    ta myšlenka vzdělání je dobrá, pořád říkám, že by se takto mělo začít u nás s Romy, těch vzdělaných je pořád jen hrstka< na to žádná nadace není...

    superkarma: 0 05.06.2003, 10:21:03
  27. avatar
    [13] werka [*]

    Vea: , nakonec, kdybychom všichni přispívali na jedno, tak by na jiné nezbylo
    Tamara: Víš, ony na některé věci prostě jsou potřeba peníze. Děti v dětských domovech nepotřebují obnošené džíny po někom, ale třeba spíš kolo, peníze na finačně náročné hobby (hokej, tenis ap.).
    Jinak já to, že přispěju na něčí vzdělání vidím prácě jako cestu k tomu, aby ti lidé se svou bídou udělali něco sami - a vzdělání je podle mne k tomu dobrá startovací pozice.
    Jana, mamča: Jestli chcete pomoci českým dětem, tak nadace terezy Maxové má projekt, ve kterém se konkrétnímu dítěti přispívá na konkrétní věc. Pokusím se najít www stránky a dát sem adresu ... nebo můžete přispět FOD, ten taky pomáhá dětem doma ...

    superkarma: 0 05.06.2003, 10:11:03
  28. avatar
    [12] medved [*]

    hlasim se k tem naivnim
    taky mam holcicku v Indii, zrovna tuhle jsem ji pripravovala dopis k narozeninam...posilala jsem ji pexeso...byla to docela legrace, zase ho po letech strihat a psat k tomu anglicky navod
    mamka mi zase tuhle rikala, ze si adoptovala decko z Peru a hrozne se zlobila, ze jsem ji nerekla, ze ja mam holcicku v Indii uz davno
    nevim, jestli se to dostane kam ma, ale doufam, ze jo....ten cvrcek nema moc radosti v zivote a kdybych ja mu mohla poskytnout jen 5 minut za rok, tak to stoji za to
    a uprimne, prispivat na ceske deti je sice pekny napad, ale ani to nejubozejsi ceske dite se nema ani z desetiny tak spatne jako decka v rozvojovych zemich ...videla jsem to na vlastni oci

    superkarma: 0 05.06.2003, 09:58:08
  29. avatar
    [10] Lhasa [*]

    werko
    A Mili taky
    Nám taky pomáhali lidi ze vzdálených zemí, když tady po povodních bylo peklo...

    superkarma: 0 05.06.2003, 09:44:02
  30. avatar
    [5] werka [*]

    Irka: My adoptivní holčičku z Indie máme - "nadělili" jsme si ji k loňským Vánocům a naivní si nepřipadám. Ne že bych si myslela, že věřící nikdy nezpronevěří, ale Arcidiecézní charita tohle už dělá docela dlouho, litevské adoptované děti byly i v Praze a se sevými "sponzory" se setkaly, "adoptivní rodiče" by měli dostávat o svých dětech informace, takže jakási záruka tu je ...
    A upřímně řečeno radši budu naivní než cynická. To by člověk nemohl přispět na žádný dobročinný účel, protože tu 100% záruku asi nemá nikdy. Pokud na něco přispívám snažím se vybírat si organizace, které skýtají jakous takous záruku, že peníze použijí na deklarovaný účel ...
    Ty odmítáš charitu ze zásady nebo je něco, nač si ochotna přispět, kde věříš tomu, že to organizátoři nerozkradou?

    superkarma: 0 05.06.2003, 08:21:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme