Vztahy

Ach ti chlapi aneb Muži jsou z Marsu!

Keď sa pred pár dňami môj manžel rozhodol, že si ja, ako zamestnaná žena, starajúca sa o domácnosť, dve deti a občas aj manžela, zaslúžim pár dní odpočinku a on ako milujúci manžel vezme deti na chatu, v panike som hľadala teplomer a ubezpečovala sa, že to iste bude iba daká viróza a tie prapodivné nápady ho behom chvíľky prejdú. :-)
Neprešli.

Deťom oznámil, že ich berie na pár dní na chatu, bez maminky a ja som rozmýšľala, či sa mám tešiť z toho, že majú svojho otca radi, alebo vyroniť pár sĺz, keď som videla, aké boli obe moje ratolesti natešené. :-)
Nakoniec však vo mne prevládla radosť, veď pár dní voľna od domácich prác nepadá človeku do náruče moc často. :-)
A deti si aj tak najviac zábavy zažijú s otcom, lebo ja som tá zlá, ktorá sa snaží vniesť aspoň trošku poriadku do ich životov.

Keď som za nimi zatvorila dvere na našom byte, odkiaľ všetci traja odchádzali o trošku viac naradostení ako by mi bolo milé, poobvolávala som kamarátky, že si spravíme dámsky večierok. :-)
Naše večierky sa vyznačujú jednou spoločnou črtou.
Posťažovaním sa na naše milované „polovičky“. :-)

Vyzeralo to znova na zaujímavý večer. :-)

Debatu otvorila Katka s tým, či niektorá nevieme, ako odnaučiť manžela nechávať špinavé ponožky vedľa postele. S kľudom som jej oznámila, že keď na to príde, nech mi to okamžite povie, lebo ja to toho môjho nemôžem odnaučiť už pár rokov.
Tak isto, ako ho nemôžem naučiť, že uteráky, s ktorými sa utrie po kúpaní, sa naozaj nevysušia, keď ich skrútime a hodíme na pračku. A že dres, alebo umývačka riadu je aj na to, aby sme použitý tanier po večeri aspoň do neho vložili, keď už ho neumyjeme.
Lucia prispela s otázkou, ako odnaučiť chlapa, aby vždy mal pravdu a keď ju náhodou nemá, tak platí prvé pravidlo. :-)

Ďalej nás zaujímali otázky vskutku náročné.
Prečo si niektorí chlapi myslia, (ten môj náhodou nie:-) že materská dovolenka je naozaj dovolenka, prečo si myslia, že majú skvelý orientačný zmysel a ak náhodou zablúdia, tak je to naša vina, prečo majú takmer všetci názor, že ustielať postele je zbytočné, keď si večer do nich znovu ľahnú a podobne. :-)
Na žiadnu z týchto otázok sme však nenašli odpoveď, tak Janku napadla smrtonosná myšlienka zavolať svojho manžela Juraja. Keby som vedela, ako sa volá feminista v mužskom vydaní, kľudne ho tak nazvem. :-)

Juraj prišiel a ako jediný zástupca chromozómu Y medzi nami sa rozhodoval obhajovať celé mužské pokolenie. :-)
Na naše otázky sme dostali odpovede možno výstižné pre chlapov, ale my ženy sme tie argumenty nejak nevedeli pochopiť.

Vraj majú hlavu plnú dôležitejších vecí, ako starať sa, či je posteľ ustlatá, veď do spálne nik nechodí a večer si zase do nej ľahnú. Oni na rozdiel od nás rozmýšľajú vraj ekonomicky. A čas sú peniaze. Orientačný zmysel majú dobrý a naozaj nemôžu za to, že manželka ich vždy zle naviguje. Ponožky necháva vedľa postele, pretože keď sa osprchuje, tak si ich ešte raz prosím dá na nohu, aby prešiel s teplými nohami do postele. A Janka sa nemá rozčuľovať, lebo ráno, keď ide do kúpeľne, ich tak či tak hodí do prádla. Ja som po tomto fakt už nemala energiu. :-)
Ďalej som už len počúvala, ako je povinnosťou manželky starať sa o domácnosť, pripravovať manželovi teplú večeru, starať sa o jeho blaho a pohodlie.

Už som sa obzerala okolo seba, či nenastal posun v čase a ja sa neocitla v osemnástom storočí. Posledné, čo nás odrovnalo, bolo vyhlásenie, že materská dovolenka je dovolenka preto, lebo okrem prebaľovania malého decka a jeho OBČASNÉHO nakŕmenia dokopy nič na nej nerobíme.
No, mať tohto chlapa doma, už som mladá krásna vdova. :-)
Už ma viac nezaujímalo.

Áno, aj ten môj občas necháva ponožky vedľa postele, mokré uteráky pokrútené na pračke, posteľ ustelie až po mojich vyhrážkach, že nebude obed. :-)
Ale zároveň rešpektuje, ak niekedy nie je načas večera na stole, ak idem s kamarátkami len tak si pokecať a domácnosť nechám na starosť jemu, nemyslí si, že starať sa o domácnosť je len moja povinnosť.
A keď je s deťmi, viem, že sa o ne postará, i keď uznávam, že svojským spôsobom. :-)
A po 3 dňoch, keď mi byt začal samej pripadať pustý a smutný, keď som kúpeľňu našla večer v takom stave, v akom som ju ráno nechala, bola som rada, keď moja veľká a dve malé lásky prišli domov, vypusinkovali sme sa a večer, keď som vešala mokré uteráky na balkón, som hundrala iba naoko, v skutočnosti som bola rada, že ho mám. :-)

Má síce svoje chyby, ale ja prídem na spôsob, ako ho to odnaučiť.
(Ale myslím, že som dokonale naivná:-)))
Nemáte nejaký nápad?:-)  

           
   
27.08.2003 - Láska a vztahy - autor: Nelinka

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [118] Ťapina [*]

    Alex: Proč doma neuklidím? Protože to po mě doma nikdo nechce. Uklízím, jak je potřeba. Naštěstí mám normálního chlapa, kterýmu to stačí a ne nafrněnýho technika, co chodí očumovat cizí byty a pak kritizuje.

    superkarma: 0 17.11.2003, 13:04:48
  2. avatar
    [109] emma [*]

    Majucha: fakt musí být vdaná??

    superkarma: 0 28.08.2003, 10:18:29
  3. avatar
    [108] emma [*]

    Ťapina: Alex je tak nafoukanej, že si myslí, že kvůli tomu, že jde někomu opravit kotel, se ženská vystrojí do apartního župánku, netře se vonným olejem, nakadeří vlasy a udělá přirozený make-up a toužebně ho bude očekávat, až přijde s tím svým ŠROUBOVÁKEM!!!
    to by mě zajímalo, jak se šňoří on, když maj k němu přijít odečítat plyn

    superkarma: 0 28.08.2003, 10:17:11
  4. avatar
    [102] sunnynka [*]

    Tak já mám teda doma taky marťana Toníček po sobě uklízí, občas uvaří a pomůže mi s čím může, i když má svou práci na stavbě . A nesouhlasím s mamčou, že k pořádnosti a takovéhle zodpovědnosti nejde pány kluky vychovat. Moje tchýně (ehm ať je jaká je - chybí tady smajlík čarodějnice na koštěti) vedla mého muže odjakživa k tomu, aby uklízel PO SOBĚ, ale taky POMÁHAL doma, a nikdy, zdůrazňuju NIKDY se u nich doma nedělily práce na mužské a ženské....a to je podle mě ono, proč je teď Toníček takový jaký je. Vždycky u svého otce viděl, že své manželce pomáhá a že na ní nenechává ani drobné, ani větší rodinné starosti. A tak to mám i teď já doma

    Mimojiné, ten kdo u nás třeba lítá po úřadech a zařizuje papírové věci od banky až po nevímco je právě můj muž....

    superkarma: 0 27.08.2003, 20:04:05
  5. avatar
    [100] k@tchabinka [*]

    Anonym 2 :)))) asi jsi to tema tak docela nepochopil.. neni to o odpovednosti ..ale o rozumnem rozdelovani neuveritelne nudnych domacich praci (nejenom)do dvou hromadek. Ze by bylo soulozeni odpovednosti?.. no..asi me rodice spatne poucili...
    Problemy,ktere tu holky popisuji se netykaji jen manzelstvi ale predpokladam ze i normalniho homo ci hetero sexualniho partnerstvi.

    superkarma: 0 27.08.2003, 19:25:24

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [98] Ťapina [*]

    Gryzli: Ženská populace to chápe, nechápou to jak vidno technici A někdo tady nechápe ženské stěžování. My ty svoje chlapy máme rády! Proto jsme si je braly a nechceme je předělávat, ale stěžovat si, to je takový náš koníček. Ono to vlastně není stěžování, my si spíš vyprávíme, co provedl ten a co tamten a přitom zjišťujeme, že jsou vlastně všichni stejní. Vy chlapi mezi sebou manželky neprobíráte? Ale to bych se divila

    superkarma: 0 27.08.2003, 17:57:48
  2. avatar
    [97] Suzanne [*]

    Gryzli: Já to chápu
    Taky vím, že partneři se mají hledat podle provozní teploty, denního či nočního založení a bordelářské rezistence Jenže úředníci na radnici se ptají jen na zdravotní stav a to je, jak vidět, málo

    superkarma: 0 27.08.2003, 17:55:09
  3. avatar
    [92] Suzanne [*]

    Jo a kvůli technikovi taky neuklízím... to spíš řeknu "Dobrý den, tohle překročte a tady bacha"
    Fakt mám dost práce, a tak holt domácnost není jako ze žurnálu... ale musíme se tam všichni cítit dobře. Až na technika

    superkarma: 0 27.08.2003, 17:43:13
  4. avatar
    [90] Suzanne [*]

    Anonym 2: Ono to stěžování musíš brát s trochou humoru. A snad uznáš, že pomáhat si v dobrém i zlém neznamená, že jeden má práci a druhý práci, děti a domácnost. O tom to tady asi celé je, jelikož dřív u starších generací to takhle a priori chodilo. A nebýt těch feministických extrémů, nebylo by čím vyvážit ten původní šovinistický extrém. Však ono se nám to ustálí uprostřed...časem

    Alex: no...ono to vypadalo trochu ostře
    Exupery: Poklízíš?? To by mě

    superkarma: 0 27.08.2003, 17:37:50
  5. avatar
    [87] Ťapina [*]

    Alex: Ahá, tak to už vím, odkud vítr vane. Já teda rozhodně nezačnu skákat a uklízet proto, že mi má přiít domů technik. Když se mu tam nelíbí, tak ať zase vypadne, firma mileráda pošle jiného, kterému to vadit nebude. Uklízíme doma tak, abychom se tam všichni cítili cítila dobře a speciální úklid jsem ochotna udělat kvůli někomu, na kom mi záleží, ne kvůli technikovi!

    superkarma: 0 27.08.2003, 17:17:33
  6. avatar
    [75] Exupery [*]

    No já jsem teda bordelář pořádnej, jsem zvědavá, jak to jednou zvládnu s dětma. Můj je ale dost takovej svědomitej a spolehlivej, tak třeba bude některý věci hlídat on. Jinak ponožky u postele mi navadí, protože trvá asi deset sekund odnést je do pračky, tak proč bych o tom vůbec mluvila. Postel stelu (lépeřečeno úhledně rozestýlám) jenom proto, že je to v mém jediném pokoji. Mít ložnici, taky bych nestlala. Cejchy kupuju takové, které se nemusí žehlit, záclony nemám, ani se mi nelíbí, žehlit trička je podle mě nesmysl, protože po deseti minutách na těle už se stejně nepozná vyžehlené od nevyžehleného. Partnerství dvou lidí, kde jeden je uklízecí maniak a druhej ne snad ani nemůže vydržet. Už jsem takovýho měla. Šla jsem do práce až na odpoledne a on mi třeba v devět zavolal, co že dělám a jestli "poklízím". Tak ten u mě bydlel asi dva měsíce a letěl. A to jsme se před tím než se tam nastěhoval znali dobrý 4 roky. Nic se nesmí přehánět, ani uklízení, ani peskování protějšků

    superkarma: 0 27.08.2003, 15:55:59
  7. avatar
    [71] Ťapina [*]

    Jé, s těma vložkama, to jste mi připomněly, jak jsme teď byli na dovolené (dva páry). No a chlapi že zajdou nakoupit, tak kamarádka řekla "Když tam jdete, tak mi vemte vložky - zelené Always". Odešli a ona si uvědomila, že jsou vlastně zelené skoro všechny Alwaysky, mě to taky nenapadlo, protože už pár let používám jenom tampóny, tak jsme si představovaly ty dva chlapy, jak tam stojí před regálem s vložkama a odborně diskutujou, který teda budou ty pravý. Úžasná představa

    superkarma: 0 27.08.2003, 13:46:40
  8. avatar
    [68] Irena1 [*]

    Uff - tak já se nelíčím skoro vůbec, zvlášť ne v horku, připadá mi menší zlo být nenalíčená než rozteklá. Nevím, jestli to vadí, ale snad mě má rád i bez šminek.
    Doma chodím oblečená zhruba stejně, jako když jdu jen tak ven, tzn. tričko nebo košile, kraťasy, džíny apod. - abych se nemusela bát, že někdo zazvoní u dveří nebo se převlékat, když vyběhnu se psem před dům.
    Co se týče zpocení, mastných vlasů apod. (což je v tomhle počasí skoro denně), tak po příchodu domů toužím po sprše. Pokud je náhodou doma dřív než já, tak prostě znaveně zamrkám, že: "Uff, to byl den, já se ošplouchnu a pak si dáme véču, jo?"
    A co se jídla týče, tak rychlá snídaně není problém (já sama nesnídám, ale když předem vím, že u mě bude nocovat, tak prostě něco koupím), salátů taky není nikdy dost a jsou snadné. A večeře - když vím, že nestihnu nakoupit, tak prostě hlásím, že se buď má najíst cestou z práce, nebo že si na něco zajdeme a uděláme pestřejší večer.
    Co se uklízení týče, to je celkem v pohodě, nějaké ty drobky na podlaze a tu stejně musím sklízet denně (kvůli štěkně). Oba děláme největší binec kolem počítače, což je u nás středobod bytu - tam se netuje, skládá, poslouchá muzika, hraje...

    Nákupy i hygienu obstarávám já, ale pokud bych potřebovala něco dovézt, tak stačí říct.
    Hřebík si umím zatlouct sama, zasádrovat díru ve zdi taky, vymalovat můžou kamarádi nebo malíř a skříň v případě nutnosti přestěhuje, aniž by se zmrzačil.
    Narozdíl ode mne má vytříbený vkus, takže nakupovat nejradši s ním (oblečení i vybavení domácnosti).

    A jinak souhlasím s názorem, že chlapovi se musí dát odpovědnost a možnost se "vytáhnout". Pokud ví, že něco nemusí, protože vy to zařídíte, tak proč by se namáhal? To je stejně jako s cestováním. Jedu-li někam sama, najdu si všechny možné spoje, trasy, občerstvení, lékárny...jedu-li s někým, prostě to nechám na něm a znám jen cíl cesty.

    Proberu-li všechny své známosti, tak jediný samostatného života neschopný byl manžel, jinak byl každý chlap šikovný, uměl vařit, prát apod. Takže zas bych tolik nad nimi hůl nelámala

    Shrnu-li vlastnosti současného ,tak s přimhouřením očí (protože já mám také chyby nebo jednání, které by mohl kritizovat), pak píšu velkou 1!

    superkarma: 0 27.08.2003, 12:23:02
  9. avatar
    [67] Barunka [*]

    Niki: to 61....za tím bych si taky stála

    superkarma: 0 27.08.2003, 12:02:27
  10. avatar
    [66] Barunka [*]

    Niki: Je fakt, že já viděla uklízečku ukrajinku pouze jednu a ta právě trpěla tím, jak na ně lidi koukají - asi jí to ty ostatní kazí? , ale to je asi problém všech, kdo pracují v cizině, ví se o nich, že cizinci jsou a perfektně neovládají řeč, pak se házejí do jednoho pytle.(většinou)
    A naznačovat jsem nechěla vůbec nic Taky nepovažuju za moudré po svatbě se vybodnout na nějakou sebeúdržbu. Já jen, že to vždycky nejde být stoprocentní a v tom prvním povídání jsem neviděla (nebo přehlédla) zmínku o dítěti. Sama tedy víš, že to rozdíl je a času je míň. A jestli to fakt zvládáš vždy, tak klobouk dolů. Podle tvé 4 leté dcerky soudím, že jsi tak generace mých synů. Když vezmu mého tátu, muže a syny, tak je to fakt každou generaci lepší!

    superkarma: 0 27.08.2003, 11:59:11
  11. avatar
    [63] emma [*]

    Niki: možná jsem staromodní, ale uklízecí manželka přece není důvod, užít si s první, co potkám na ulici

    superkarma: 0 27.08.2003, 11:51:16
  12. avatar
    [59] manki [*]

    Meryl: Přesně s Tebou souhlasím, můj manžel je to samé c ose tady popisuje, ponožky u postele, osuška sice ne na pračce, ale pověšená, takže taky nemůže pořádně uschnout, atd. Navíc je alergik na nádobí ve dřezu a to je tedy něco. Když ho mám umyté a vezme si třeba talíř, tak ho sice sám umyje, ale nechá na lince a to zas vytáčí mě Jinak mu nevadí celkem nic, ale to nádobí.....

    superkarma: 0 27.08.2003, 11:40:06
  13. avatar
    [52] emma [*]

    Petra: jen tak dál, on časem pochopí

    superkarma: 0 27.08.2003, 11:29:40
  14. avatar
    [51] emma [*]

    Lenka: já přece neříkám, že ti to nevěřím!!! chlapi můžou bejt i tvarohový, nejen makový. ale já mám doma takovýho. sorry, jestli tě tím štvu, ale jinýho nemam.

    superkarma: 0 27.08.2003, 11:26:53
  15. avatar
    [44] k@tchabinka [*]

    Zakladni chyba byla(vetsinou)v chovani nasich matek a otcu, kteri nas ucili, ze o muze se mame(musime) starat. Jako by byl dite. Vtloukala nam tento vzor i skola, spolecnost.

    Ale to neni duvod se vzoru stadovite podrizovat.

    Tvrdim, ze je vse otazkou domluvy. Pokud jsou oba jedinci dosti inteligentni a vyzrali, pochopi brzy, ze neni dost dobre mozne v dnesni dobe rozdelovat prace na "typicky" muzske a zenske a pod obalem "K tomu jsme predurceni" nedelat nic.

    Tvrzeni, ze muz po sobe neuklizi z duvodu vyssiho principu je asi stejne duveryhodny fakt jako ze Hitler byl arijske rasy .

    superkarma: 0 27.08.2003, 11:01:12
  16. [43] mart. [*]

    emma: tak můj chlaép o těchle věcech přemýšlí - poznám to podle jeho slov: a nezapomeň zatáhnout ýžaluzie, mělo by se udělat to Ato...skutečně vydatná pomoc, ale občas se snaží i sám

    Alex: já se zamýšlím nad tím, kdyžpřitahuješ samé bordelářky - že by o Tebe pořádná ženká nezakopla

    superkarma: 0 27.08.2003, 10:57:36
  17. avatar
    [41] emma [*]

    Lenka: nic ti nepodsouvám. nevim, proč jsi z nás tak vytočená . jen se ti s Meryl snažíme něco vysvětlit. ok, jestli máš doma takovýho muže jak popisuješ, tak nás nikdy pochopit nemůžeš. my ti ho neberem, jen tomu nemůžem uvěřit
    a už vůbec si nestěžujem. já ho mám ráda a některý věci holt jsou jak jsou.

    superkarma: 0 27.08.2003, 10:50:55
  18. avatar
    [39] Barunka [*]

    Niki: Vezmu jen konec - kolik těch profesionálních ukrajinských uklízeček znáš? Tu, co znám já, bys tedy pěkně urazila
    A jinak - jasně, že to není úplně přesně, jak to Meryl nastínila a taky je to o každou generaci o něco lepší. Ale z tvého povídání usuzuju, že ještě nemáš děti, co?

    superkarma: 0 27.08.2003, 10:43:17
  19. avatar
    [36] Viv [*]

    U nas na ponozky zabralo to, ze jsem pri prani nedala do pracky to co bylo mimo kos... Milacek prisel, ze nema ponozky a jeste s vytkou: "... tys neprala?" A já: "No, prala... proc se ptas? Vse co bylo v kosi je vyprane... nemam nejak cas obchazet byt a hledat spinave pradlo... takze co tam neni to povazuju za ciste... " (i kdyz o tech ponozkach u postele se to opravdu neda rict) Kupodivu Zlaticko pochopilo a od te doby jsou vsechny spinave ponozky v kosi...

    superkarma: 0 27.08.2003, 10:37:16
  20. avatar
    [35] emma [*]

    *Monika*: my postel nestelem vůbec a nikdy. jen rozhodíme peřiny.

    superkarma: 0 27.08.2003, 10:35:50
  21. avatar
    [33] emma [*]

    Karolina: šťastná to žena. ne každý má doma tak povedený exemplář Marťana!

    superkarma: 0 27.08.2003, 10:34:07
  22. avatar
    [30] emma [*]

    Lenka: hele, od Meryl to byl jen příklad, ale představ si sama, kolik věcí denně kolem rodiny vyřídíš. ne jenom fakticky, ale všechny ty myšlenky, kdyže bylo dítko posledně na očkování, nedochází-li psovi žrádlo, zda jsou v zásobě další žárovky, když včera jsi jednu vyměňovala atd. atd. to chlapi prostě nedělaj. maximálně přijdou do skříně a: "jé, tady není žádná žárovka (toaleťák, cibule...). myslíš, že třeba chlap přemejšlí ráno o tom, že je potřeba zatáhnout žaluzie protože celej den bude pařit sluníčko a chcípli by vám kytky nebo pes?
    .......................... atd.

    superkarma: 0 27.08.2003, 10:32:47
  23. avatar
    [19] medved [*]

    Meryl:
    moc hezky si to napsala

    superkarma: 0 27.08.2003, 09:35:09
  24. avatar
    [17] Barunka [*]

    Meryl - tak mně přijde, že ten seznam by klidně mohl být dvakrát delší Máš pravdu, měli by si to pánové zkusit, ještě bych jim přidala těhotenství a bolestivou menstuaci. Nejhorší je, že ti pacholci vědí, že to otočit nejde, jen se šklebí a radí, ať se v příštím životě narodíme jako chlapi.
    Alex ať si trhne

    superkarma: 0 27.08.2003, 09:30:14
  25. avatar
    [15] emma [*]

    Meryl č. 7 i 11: líp bych muto nenandala. tvůj popis ženských činností si vytisknu a nalepim na lednici!

    superkarma: 0 27.08.2003, 09:19:28
  26. avatar
    [12] emma [*]

    Alex: jak prohrálas??!! to je nějaká soutěž nebo co?? staráš se o chod baráku? to jako znamená co? když se ti chce, tak vyměníš žárovku a jednou za 10let vymaluješ???? a chodíš snad doma ve smokingu, navoněn a příjemně naladěn? a sorry, nevim, co máš doma za cuchtu, ale já neznám holku, co by měla každej den natáčky a vytahaný tepláky, zapocená a s mdlým obličejem. ty se snad v práci nepotíš? nebo se ještě před odchodem z práce osprchuješ, oholíš a navoníš???
    jdi někam, ty šovinisto!!

    superkarma: 0 27.08.2003, 09:17:34
  27. avatar
    [6] Wiki [*]

    Alex: to ja sveho milacka vitam polibkem, krasne oblecena, ucesana a nalicena a hadej, jak reaguje..."ty ses zas jeste neprevlikla z prace???" ale jinak z nas dvou je ten poradnejsi pritel ... a se vsim mi pomaha - nadobi uklizime spolu, ve vysavani se stridame, kdyz jsem prala zaclony, tak mi je bez pripominek povesil atp...proste zlaticko...ale buh vi, jak to bude vypadat, az spolu budeme bydlet porad a ne jen tri dny v tydnu

    superkarma: 0 27.08.2003, 08:44:55
  28. avatar
    [4] Adi [*]

    Já si myslím, že každé pohlaví má "to svoje" a že lepší už to nebude .
    Svého manžela už nepředěláš, ale můžeš to zkusit se svým synem , aby budoucí snacha nemusela při dámských večírcích řešit ponožky u postele a mokré ručníky na pračce

    superkarma: 0 27.08.2003, 08:30:59
  29. avatar
    [2] hanika [*]

    mart.:

    superkarma: 0 27.08.2003, 07:42:54
  30. [1] mart. [*]

    Nech to tak, oni to s námi taky nemají lehké.Chtěla by jsi doma raději kuchyňku, který Ti všechno udělá - já ne.

    superkarma: 0 27.08.2003, 07:03:25

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme