Bulvár

..a kde že je zakopanej pes?

Tento článek asi bude zajímat více ty, kteří bydlí ve městě, a tak se těm ostatním omlouvám.

Já totiž bydlím ve městě na sídlišti, kde mnoha lidem zpříjemňuje život pes, přítel člověka.
I já mám psy ráda. Ale jen do té doby, než mi dcera donese jejich výkaly na podrážkách svých botiček. Poté už je tolik ráda nemám a hlavně nemám ráda, ba přímo nesnáším jejich pány a paničky. Ty, kterým ještě nedošlo, že by po svých miláčcích měli uklízet nevábné a smrduté stopy.

Snažím se pro řešení tohoto problému něco dělat, není to ale vůbec jednoduché.
Brzy na jaře jsem telefonovala na příslušný odbor životního prostředí. Vysvětlila jsem jim můj problém a bylo mi řečeno, že nejsem zdaleka první, kdo se o toto zajímá. Milá paní úřednice mi odříkala očividně již několikrát použité vysvětlení, že prý brzy budou chodit kontroly. Tyto kontroly by měli pokutovat neukázněné páníčky a to až do  výše  1 000,- Kč!

Vcelku mne to zklidnilo a dále jsem tedy trpělivě vyškrabávala špejlemi smrdutou hmotu z našich bot s výhledem na lepší zítřky. (Děti nosí rády takové ty robusní boty, do jejichž tvarovaných protiskluzových podrážek se toho hodně vejde.)
Můj manžel se jemně řečeno stával netrpělivým. Dvakrát denně mimo jiné pachatele sledujeme mladého chlapce s psíkem, který má své oblíbené místečko přesně před vchodem do našeho domu. Pomalu už nemá kam. Několikrát jsme mu slušně vysvětlovali, aby po svém psovi uklízel. Jednou, když byl opět osloven mým manželem, zavolal do oken na svého tatínka. Tento vykoukl ven a zahulákal na mého muže, že až to budou uklízet všichni, tak on taky. A až zde budou koše, tak to do nich budou nosit. (Na této straně domů jsou kontejnery přibližně po 50 metrech.)
Viděla jsem, že manžel studuje figuru svého protivníka a je připraven k boji. Musela jsem ho odtáhnout pryč. Celé odpoledne jsem ho přesvědčovala, že když tomu primitivovi rozbije ciferník, tak primitiv zůstane primitivem a manželovi zůstane na krku primitivovo udání za napadení. A tak se vrátím k úředním postupům.
Cestou klidnou a rozumnou. Blíží se léto a žádného kontrolora zde nikdo nezahlédl. Představuji si, kde je asi zakopán pes. Že by finance? To těžko, protože z částek vybraných za pokuty, by se tento dobrodinec zaplatil nejméně dvakrát. I kdyby dal denně jen jednu pokutu. Je to tedy každému jedno?

Mně tedy ne a tak se snažím alespoň podporovat tu malou část majitelů tohoto oblíbeného sídlištního zvířectva. Nedávno jsem s radostí pochválila paní, která pomocí reklamního letáku elegantně zbavila trávník hnědé hromady, kterou zde vytvořil její velepes. Odpověděla mi mírně rozčíleně. „Víte, co je na tom nejhorší? Že přitom uklízení většinou šlápnu do nějakého jiného hovna!“

A tak – prosím vás, buďme lidi a uvědomme si, že sídliště není psí záchod. A ještě vás prosím, jestli máte někdo nějakou radu či nápad jak tento problém řešit, tak sem s ním! Já už ty své totiž vyčerpala a pomalu mi docházejí špejle………  

 
   
29.05.2003 - Společnost - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [133] Exupery [*]

    Souhlasím s Mari. A s Ťapinou. Snad nechcete aby se po psech uklízelo v lese

    superkarma: 0 04.06.2003, 13:18:40
  2. avatar
    [132] elfos [*]

    Asi teď nakrknu pejskaře i jejich OPONENTY * 15 * , ale jak vás tak čtu, řekla bych, že páníčkové by po svých pejscích měli ve městech uklízet, a rodiče zas odmala učit skřítky, že... na zemi se mohou vyskytnout i bobky (a je jedno, jestli od pejsků, toulavé zvěře, nebo lidí...), a že je třeba si na to dávat trochu pozor.
    Ale hlavně mám silný pocit, že by se neměli ohlížet jedni na druhé, kdo se o to postará, ale... měli by se postarat VŠICHNI. Tedy, páníčkové tím, že po svých miláčcích ve městě uklidí, představitelé města zas třeba tím, že pro majitele pejsků pořídí dostatek stojanů se sáčky a koše na psí exkrementy (na našem sídlišti - sever Moravy - není ani jeden!! Ale, taky jsem tu ještě na chodníku do ničeho nešlápla - a jen zřídkakdy je nutné se vyhnout psímu bobku, nebo... překročit to, co ze svého žaludku na chodníku zanechal člověk...), a tuten.... vysavač hovínek i s obsluhou, nejlíp hned několik. Protože, ne všechno na trávnících a v ulicích zanechávají řádní pejskové - leccos je přece i od toulavých zvířátek (žeby veverky? ), lidí a skřítků. Taky si pamatuji, jak jsme si kdysi dávno hrávali na dvorku a váleli se v trávě - a občas si někdo sehnal list papíru nebo zeleně a odskočil si do křoví... což bylo místo, kam se nikdo nešel při schovce schovat :-))))) ..... no, já tam nešla ani za jiným účelem, páč jsem se styděla.. Naštěstí to domů nebylo daleko.. Mimochodem, a maminky, držící na trávníku kousek od zastávky malého skřítka za účelem velké, a velmi NEODKLADNÉ potřeby :-) , jste už určitě taky viděli. Každého to může potkat. Stejně jako nevolnost při dlouhé cestě autobusem nebo na kolotoči (a Kinedryl není vždycky po ruce)... Prostě, to se stává, lidem, i zvířátkům.
    Ale, odbočila jsem. Takže, možná, když budou majitelé po svých pejscích uklízet, a město jim v tom pomůže sáčky a koši, a ještě NAVÍC obstará čištění ulic a trávníků pomocí těch VYSÁVAČŮ :-) , a čistítek chodníků (s kropením a kartáči), možná si na trávě zas budou moct bez většího rizika hrát, válet se a řádit a po chodníku bez obav běhat i skřítkové, i pejskové.... králíci, morčata, želvy........... žáby ............... všichni.

    Mimochodem, nadávat někomu za to, že se sáček s uklizeným „nadělením“ (je-li dobře zabaleno) hází do kontejneru či odpadkového koše, mi přijde absurdní. Odpadky smrdí VŠECKY, svorně a rukou společnou :-) - zvláštěpak z překypujících košů a popelnic. Mnohem lepší by bylo odpadky častěji vyvážet. Což je opět záležitostí Technických služeb města, že..

    K tomu nadávání těm, kdo čekají, až jejich pejsek DOKONÁ potřebu, aby to po něm uklidili (Irenko) už vůbec nemám slov, to je teda síla. Nejlíp asi si takových lidí nevšímat, asi jim jde hlavně o to, aby si ponadávali, či co

    superkarma: 0 03.06.2003, 13:25:45
  3. avatar
    [128] Ťapina [*]

    Landriel: Tahle debata nemá smysl, já nebydlím v okolí vašich domů a nechodím tam, já popisuju, jak to vypadá kolem NAŠICH domů. Nicméně když přemýšlím, kde tak můžou sekat trávu kolem hlavní silnice, nenapadá mě jiné místo, než psí výběh. Pravda, tu ceduli někdo zničil před drahnou dobou a novou tam nedali, ale to nic nemění na tom, že to výběh je a pořád bude. Takže asi proto.

    Mě není zatěžko sebrat výkal, rozhodně se mi z toho nedělá špatně, to bych asi nemohla dělat školu, kterou dělám , ale je mi zatěžko to hodit do koše vedle lavičky, když vidím, že tam sedávají lidi (a kolem NAŠICH domů jsou koše výhradně u laviček). Je mi zatěžko nechat psa konat potřebu před zraky jiných lidí, protože vím, že někomu už ten pohled nemusí dělat dobře. Tak je prostě za tímhle účelem vodím jinam a v konečném důsledu to sbírat nemusím. Můžeš mi říct, co je zrovna na tomhle špatného? Ne na tom, co dělají jiní lidé u vás, na tom, co dělám já.
    Nicméně už jsem se smířila s tím, že jakmile řeknu, že nesbírám, budu označena za hovado, a kdybych potom třeba dodala, že nemám psa (viz Gedžitka), tak to názor okolí nezmění Diskuze tohoto typu jsou totiž obvykle založeny na frázích.

    superkarma: 0 01.06.2003, 11:12:27
  4. avatar
    [126] Ťapina [*]

    Landriel: Nemusí se jenom uklízet, jsou i jiné způsoby jak zamezit, aby to někoho obtěžovalo. Neboj se, do rokle chodím minimálně. Většinou chodím do lesa a to na taková místa, kam opravdu nikdo nepřijde. Mimochodem zrovna v té vaší části (u tunýlku) jsem jednou nesla exkrement v pytlíku asi čtvrt hodiny a pak skončil v křoví. Důvod? Ani jeden koš široko daleko, na zastávce přeplněný, že z něj bordel padal a do autobusu mě s tím prostě nepustí.
    Zrovna ty bys mohla být ráda, že bydlíš tam, kde bydlíš a nekritizovat, protože na Lesné chodím se psy po loukách běžně v sandálech a nejen že jsem ještě do ničeho nešlápla, ale taky to na trávnících skoro nevídám. Na chodníku pak vůbec. Neříkám, že se tu uklízí, to moc ne, ale ty obrovské plochy mají ohromnou samočisticí schopnost. Tohle sídliště je trošku něco jiného než to popisované v článku.

    superkarma: 0 31.05.2003, 19:25:23
  5. avatar
    [125] Landriel [*]

    I když má člověk rád zvířata, proč by měl milovat taky jejich exkrementy, co? Zvlášť pak na svých dětech nebo botách.
    Ťapina: za hovado tě snad nikdo neoznačí, pokud vidí, že si po psovi uklízíš. Ale jestli to necháš v trávě, tak se nemůžeš divit.
    petmic: A k čemu si myslíš, že tam ty trávníky jsou? Na ozdobu? Jsou tam pro děti, které jsou celý týden právě v těch panelácích, aby si mohly aspoň trochu užít a pohrát si v zeleni a na trávě. Udělej si pořádek se psem a jeho hovny nikdo tě nebude otravovat.

    superkarma: 0 31.05.2003, 18:03:10
  6. avatar
    [124] Lotka [*]

    Nejlepší argument pejskařů bývá - kdo nemá rád zvířata, nemá rád lidi - připadá to někomu logické? Mě teda vůbec.... Spíš by mi připadalo logičtější - kdo nemá rád lidi, nemá rád ani zvířata No u pejskařů mi někdy připadá, že mají rádi jen toho svého psa a lidi a děti nee

    superkarma: 0 31.05.2003, 15:30:30
  7. avatar
    [123] Ťapina [*]

    mamča: Tu jsem viděla někde vyfocenou, a vidíš, to je právě to, proč nenávidím debaty o h.... Tyhle cedule + další taková s konajícím pejskem a pánečkem, jenž je prase (na obrázku skutečně bylo prase držící vodítko) hází do jednoho pytle ty uklízející i ty neuklízející. Jak už tady někdo psal, člověk je označen za hovado sotve si jeho pes přidřepne, jestli to uklidí nebo ne, to už je každému jedno.

    superkarma: 0 30.05.2003, 17:56:37
  8. avatar
    [121] Ťapina [*]

    Mimochodem, pro klid všech přítomných, nastalo období, kdy mám čas na delší psí procházky, takže chodím venčit za ceduli konec obce. Tam už snad uklízet nemusím, nebo se tam vaše děti taky chodí válet v roští?

    superkarma: 0 30.05.2003, 16:49:36
  9. avatar
    [120] Ťapina [*]

    petmic:
    Články tohohle typu mi připomínají ten vtip, jak přijde policajt na stanici, v ruce drži h...o a povídá: "To je hrozný, chlapi, podívejte, do čeho jsem málem šlápnul!"

    superkarma: 0 30.05.2003, 16:47:51
  10. avatar
    [116] Gedžitka [*]

    Saturninka: promiň, psa už hodně dlouho nemám a rodiče mě učili po trávníku nechodit, protože bydlím na sídlišti, kde tama projde milion (neber prosím doslovně) lidí denně a kdyby tama opravdu prošel každý, dopadne to tak, že ani žádný trávník nebude. Proto jsem o tom napsala. A určitě údržba toho trávníku stojí víc než koupit jeden vysavač, z poplatků za psy, a platit někoho (kdo bude rád, že má alespoň nějakou práci), kdo bude s tím vysavačem jezdit. Na trávníku ti vadí hovínka, do kterých já v životě nešlápla a nevím o nikom, komu by se tak stalo, mimo těch, co se tu vyjádřili, ale že tím chozením po něm ho zničíš, to ti nevadí. Tak tam choď ještě pár let a budeš tam mít jen ušlapanou hlínu, tak jak je to u nás na sídlišti, kde lidi nepoužívají chodníky a chodí jen přes "trávníky". Jinak u nás byly cca 3 nebo 4 místa, kam se mohli chodit venčit pejsci, a můžu říct, že hodně lidí toho využívalo, plocha byla řádně označená (výběh pro psy nebo tak nějak), teď už je jen jedno takové místo, na druhém konci sídliště, kam určitě nikdo po ránu nepoletí.
    Jinak jsem se taky nechtěla hádat, myslela jsem, že to je diskuze a ne že se tu budou lidi napadat a urážet kvůli odlišnýmu názoru na věc.
    Jo a když se podívám, co všechno je na tom trávníku (někdy dokonce i v baráku) po lidech (třeba i to ho*no), tak mi nějaký to hovínko od psa vůbec neva.

    superkarma: 0 30.05.2003, 10:40:55
  11. avatar
    [115] Irena1 [*]

    a ještě jsem zapoměla dodat, že v domě je asi 65 partají a tak polovina z nich má hafíka - štěkání se ozývá jen z jednoho bytu a to pejska všichni spíš litují, že je mu smutno, než že by někdo nadával. Je to samozřejmě nepříjemné, ale miminko vám taky probrečí noc a neutratíte ho, ne? I pes má své smutky a bolístky. A mnohem víc mi vadí, když slyším na chodbě hádku než štěknout psa.

    superkarma: 0 30.05.2003, 10:09:12
  12. avatar
    [114] Irena1 [*]

    já jsem z Plzně-na Borech nejsou sáčky ani kontejnery a je pravda, že trávníky jsou o trošku víc znečištěné než třeba na Slovanech, kde jsou na pejsky zařízeni. Na druhou stranu-v Borském parku jsou denně na trávě študáci, prckové...a u nás leží občas i přímo před domem. Nevidím znečištění jako drastické, lidé si začínají zvykat po miláčcích uklízet a je to čím dál lepší. Na druhou stranu si já musím postěžovat na nepejskaře - taky už se mi stalo, že mě někdo seřval, co to házím do "jeho" popelnice. A taky na mě ječela nějaká paní, přitom zjevně viděla, že držím v ruce sáček a jen čekám, až hafina dodělá potřebu. A její harant zatím o kousek dál házel po zemi papír z nanuka a bavil se kopáním do zdi Ale je to jako všude - slušní pejskaři i neřádi a slušní rodiče i případy pro sociálku..

    superkarma: 0 30.05.2003, 10:06:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [113] Landriel [*]

    Ťapina: tohohle konkrétního ještě ne, ale takových různých uchyláků, svlíkacích i jiných už jsem viděla dost, pokud není agresívní, tak mě to nějak zvlášť netočí. A pokud náhodou bude agresívní, jeho smůla...

    superkarma: 0 30.05.2003, 08:28:46
  2. avatar
    [112] Fifinka [*]

    názor č. 111 jsem psala já, asi jsem nebyla přihlášená

    superkarma: 0 29.05.2003, 23:07:38
  3. avatar
    [109] Saturninka [*]

    Lotka: Hm - to mi připomíná nápis na bráně našeho zámeckého parku - "Zákas vstupu se ! Vstup na trávník pod pokutou 500,- Kč zakázán!" No a co myslíš???? Když se tam couraj lidi domácí (ona nepřizpůsobivá sorta ) a jejich pitbulové lítají bez náhubku a s*rou po trávníku, NIC se neděje. Když si tam rakušáci a jiní "lepší" lidé venčí své pejsánky zrovna tak - nic se neděje... Ale když vběhnou děti na trávu - je tu cobydup strážník, upozorňující rodiče, že se to nesmí . A přitom od toho tam ten park snad je, ne??? pro lidi, pro odpočinek...

    superkarma: 0 29.05.2003, 20:27:46
  4. avatar
    [108] Lotka [*]

    Nejlepší jsou ty názory, že nemáme chodit na trávník
    MMCH, viděla jsem cedule, že psi nesmí na trávník, ale že by tam nesměli děti a lidi, to nee
    Ale někdo má psa za dítě, jak kolikrát vidím
    Nedávno mi přišel domů syn, který hrál fotbal na hřišti, vyválený v takovém

    superkarma: 0 29.05.2003, 19:51:51
  5. avatar
    [107] Lotka [*]

    Krize:

    superkarma: 0 29.05.2003, 19:48:26
  6. avatar
    [106] Ťapina [*]

    Landriel: A toho úchyláka, co se tam občas svlíká, už jsi potkala? Jen tak mimochodem, já ho vídám tak dvakrát až třikrát za léto.

    superkarma: 0 29.05.2003, 17:41:38
  7. avatar
    [102] Exupery [*]

    Teda dalo mi dost práce to všechno přečíst, ale zvládla jsem to. Kdysi jsem slyšela nějakýho člověka vysvětlovat poplatky za psy v televizi. Je to prý daň z luxusu a s pklidem nic společnýho nemá. Takže jako z těch nemovitostí. My jsme po psovi začali uklízet relativně nedávno, protože je to fakt humus. J8 když vyjdu z baráku, tak opravdu kličkuju mezi hovnama. Ještě jsem do něj ale nešlápla. Asmrdí to tam hlavně močí, ale řeklabych, že asi ne psí, bydlím vedle hospody. Jinak ťapina mi mluví z duše, já myslím, že psi na vesnici se mají častěji špatně než dobře. Vidím to u přítelovy babičky po šesti letech života začali venčit psa, ale právě jenom proto, aby jim nekadil na zahradě. Nikdy nebyl v domě, ani v zimě a jí akorát zbytky. Viděla jsem ho jíst namočenej chleba pro slepice

    superkarma: 0 29.05.2003, 16:17:41
  8. avatar
    [98] *daisy* [*]

    Gedzi: tohle jsi nemyslela vazne, nelezt na travnik, ze ne?
    Protoze ja bych rekla, ze ten travnik tu je PREDEVSIM PRO LIDI!!!!
    Travnik pro male deti, prip. proc nemit moznost jit si sednout do parku na travnik s knizkou?? Pravda, bydlim na Proseku, takze tam je to nemozne, protoze travnik mi tam pripada jako jedno velky..psi exkrement

    superkarma: 0 29.05.2003, 15:21:53
  9. avatar
    [97] emma [*]

    pajda: takovýhle pískoviště frčelo snad před 5 lety. a je přece i laikovi jasný, že aby tam ti psi chodili tak
    1) musel by je tam majitel nosit(!) odmala, to by ale znamenalo, že budou všude!
    2) musel by tam být nějaký "močový postřik", aby lákal ty starší psy to přeznačkovat
    3) musela by tam být aspoň tráva nebo keřík, pes chce bejt většinou někde trochu schovanej nebo zalezlej když kadí, málokterej to udělá uprostřed holýho rovnýho hřiště.
    Ťapina má pravdu, na písek choděj jenom přečistotný kočky. Pes značkuje plochu (=teritorium), nemyslelte si, i fenky maj něco z tohoto instinktu..

    superkarma: 0 29.05.2003, 15:16:20
  10. avatar
    [96] Landriel [*]

    pajda: No jestli myslíš Čertovu rokli na lesné, tak tam chodím často, jsem si ozbrojeným doprovodem leda tak sama.

    superkarma: 0 29.05.2003, 15:14:14
  11. avatar
    [95] pajda [*]

    Krize: ne, že bych ze zastávala pejskařů, ale Ťapina má pravdu v tom, že do míst, kde její psi vymetají křoví, chodí matky s dětmi pouze s ozbrojeným doprovodem...znám to tam velice dobře.

    superkarma: 0 29.05.2003, 15:07:51
  12. avatar
    [94] emma [*]

    Lucova: tak choď po chodníku a ne po tom trávníku, hm??!!

    superkarma: 0 29.05.2003, 15:05:59
  13. avatar
    [93] pajda [*]

    Ťapina: jo, u nás jsou ve výběhu "kadící" čtverečky s písečkem, aby pejsi u domu přesně věděli, kam mají chodit, aby pak mohla sousedka naše děti titulovat "ti zas...haranti" - jinak to jsou skutečně výběhy pro psy - a nevěřila bys, co všechno jsou majitelé schopni vypustit z pusy za kraviny, jen aby nemuseli s čoklem dovnitř. Vrcholem byl výrok :"já tam s ním nepůjdu, tam choděj jiný psi a von se tam bojí "

    superkarma: 0 29.05.2003, 15:03:25
  14. avatar
    [91] Lucimo [*]

    mamča: Mam nemeckou dogu. Ale kdyz mi stoupne na nohu, premyslim o prejmenovani plemene na zatracene tezkeho slona...

    superkarma: 0 29.05.2003, 14:57:00
  15. avatar
    [90] stasha [*]

    Ťapina: To určitě jo, ale spíš jsou to /dle mých zkušeností/ názory hodně staré generace na vesnici.

    superkarma: 0 29.05.2003, 14:52:38
  16. avatar
    [85] Ťapina [*]

    pajda: Výběh s pískovištěm? To je jako průprava pro zabordelování dětských hřišť? Jinak jsem ten smysl toho nějak nepochopila, leda že by to byl výběh pro kočky.

    superkarma: 0 29.05.2003, 14:13:06
  17. avatar
    [84] Ťapina [*]

    stasha: To je něco jiného, ale znám dost lidí na venkově, kteří mají psa na zahradě, protože "tam patří" a do domu nesmí ani páchnout. To potom týrání je.

    superkarma: 0 29.05.2003, 14:11:14
  18. avatar
    [83] emma [*]

    stasha: to je jasný, že se jí neptali, přece se nebudou krátit o poplatky, ne??

    superkarma: 0 29.05.2003, 14:08:09
  19. avatar
    [82] emma [*]

    nejlepší řešení by asi bylo udělat vymezené výběhy pro psy a zvlášť pro děti. ale u nás je praxe taková, že děti maj dvě malý ohrádky s pískovištěm na celý sídliště a psi běhaj všude kolem. mě se to taky nelíbí a přitom by stačilo rozmístit pár značek "kdo kam" nebo nízké plůtky - žádný pes se nebude cpát za plot, když bude mít jinde místo na vyběhání.
    ale dnešní vyhláška (v Praze) zní takto: pes nesmí volně běhat v městských parcích ani v ostatní městské zeleni kromě vyhrazených míst. ty jsou například: ve Stromovce, na Letné, na Petříně atd. Mám tedy 3x deně jezdina na Petřín nebo do "mimoměstské" zeleně z Prahy 10???
    taky bych radši venčila psa na louce jemu určené, na beton se prostě většina psů nevyk..., když viděj trávník (nějakej reflex, či co ). a mám zkušenost, že na psí louce lidi pak víc uklízej, protože sami nechtěj, aby v tom ty psi běhali nebo se váleli při hře. prostě samospráva!

    superkarma: 0 29.05.2003, 14:05:12
  20. avatar
    [81] stasha [*]

    S nikým jsem se tady nechtěla hádat .....jenom jsem chtěla napsat, že prostě znám lidi, co platí za psa 1000,- a vůbec se kvůli tomu nerozčilují a uklízí po nich.

    emma: Omlouvám se, to jsem tedy netušila, že je poplatek rozdělen podle byt x barák. Kamarádka platí 1000,- a na úřadě se jí nikdo neptal, kde bydlí.

    Ťapina: Dík, řeknu kamarádce, že toho psa mají vrátit do útulku, protože ho týrají.
    Snad žádnej pes nedokáže lítat 24hod.denně, to jsem asi blbě napsala. Občas běhá, občas chodí, občas někde na té zahradě leží, občas leží v pelechu v domě, občas leží v pelechu na dvoře. Pod slovem občas se nachází nějaký interval, který si to nebohé zvíře určuje samo /asi/. Nikdo se před ním v domě nezavírá. Dveře na zahradu se zavírají jen při opuštění domu přes noc a to pes jezdí s majitelkou. Kamarádka má kancelář v domě, takže se psem je téměř celý den.

    superkarma: 0 29.05.2003, 14:04:21
  21. avatar
    [80] emma [*]

    nejlepší řešení by asi bylo udělat vymezené výběhy pro psy a zvlášť pro děti. ale u nás je praxe taková, že děti maj dvě malý ohrádky s pískovištěm na celý sídliště a psi běhaj všude kolem. mě se to taky nelíbí a přitom by stačilo rozmístit pár značek "kdo kam" nebo nízké plůtky - žádný pes se nebude cpát za plot, když bude mít jinde místo na vyběhání.
    ale dnešní vyhláška (v Praze) zní takto: pes nesmí volně běhat v městských parcích ani v ostatní městské zeleni kromě vyhrazených míst. ty jsou například: ve Stromovce, na Letné, na Petříně atd. Mám tedy 3x deně jezdina na Petřín nebo do "mimoměstské" zeleně z Prahy 10???
    taky bych radši venčila psa na louce jemu určené, na beton se prostě většina psů nevyk..., když viděj trávník (nějakej reflex, či co ). a mám zkušenost, že na psí louce lidi pak víc uklízej, protože sami nechtěj, aby v tom ty psi běhali nebo se váleli při hře. prostě samospráva!

    superkarma: 0 29.05.2003, 14:01:44
  22. avatar
    [79] pajda [*]

    Ťapina: můžeš se stavit k nám na návštěvu - pokud bude dost horko, tak v kuchyni budeš moci pobývat jen s pytlíkem na zvracení, protože přímo pod okny v prvním patře je "trávník" na kterém se venčí asi 60 pejsků - rozměr:10x20 metrů. Myslím si ale, že opatření je velice jednoduché - prostě nepovolené psy "povolit" - tedy zaevidovat za tučnou pokutu a majitele pak hlídat. Byl by pokoj...a výběh pro psy máme pět minut od domu - skvělé, prázdné místečko s několika lavičkami, pískovištěm a bez hovínek, protože ti pejsci tam NIKDY nechodí...

    superkarma: 0 29.05.2003, 13:57:51
  23. avatar
    [78] emma [*]

    Krize: jak už tady někdo psal, po dětech je taky často pěknej svinčík, ničej hřiště (osobní zkušenost), hrajou fotbal na trávníku až ho úplně vydusaj, včetně malejch stromků, všude papírky od žvejkaček, křičej, vrzaj houpačkama atd. zavedem poplatky?? nebo označíme rodiče za dobytek??
    za co jsou podle tebe ty poplatky???

    superkarma: 0 29.05.2003, 13:53:22
  24. avatar
    [77] Saturninka [*]

    Gedžitka: Božínku - nemyslíš vážně, že lidi nesmí na trávník proto, aby se tam mohl Tvůj a každý jiný pes vysrat, že ???? Já jako malé dítě běhávala i na sídlišti jak se oteplilo bosá - po trávě a po chodníku... A nebylo to v pravěku, ale docela nedávno - to mi věř . Jako děti jsme válely v trávě sudy, hrály vybíjenou, fotbálek, mlátily se....A NIKDY se nestalo, že bychom měly hovno na zádech, botě či ve vlasech!!!!! maximálně jsme si ukoply bosej palec o pangejt . Nic víc!!!! tohle mne vážně nadzvedlo, fakt - takže já nesmím chodit na trávník kvůli Tvému a jiným psům???? potom souhlasím se zvýšením poplatků za - aby stát měl prachy na zbudování chráněných parků pro lidi !!! FUJ, vážně mne to nakrklo !!!

    superkarma: 0 29.05.2003, 13:51:36
  25. avatar
    [74] Ťapina [*]

    Krize: Tohle křoví asi ne Tam kam my chodíme se děti, maminky, babičky ani nikdo podobný neodváží. A dobře dělají

    superkarma: 0 29.05.2003, 13:48:09
  26. avatar
    [70] Ťapina [*]

    Krize: Jde o to, které dobytky máš zrovna na mysli. Já jak jsem psala taky většinou neuklízím, ale až vyšlápneš hovno po mém psovi, tak mi ho přijď ukázat - počítám, že ho nebudeš mít ani tak na botě, jako na koleně, nebo spíš na břiše, jak budeš prolézat to roští Ozývám se právě proto, že bych nerada byla označována za dobytek, když je prakticky nemožné, že to po mně někdo vyšlápne.
    Na druhou stranu ti, kterých se to nejvíc týká, si to asi nepřečtou. Alespoň v městech ve kterých se pohybuju je tohle hlavně problém cikánských čtvrtí. A nevěřím, že je tam všechno jenom od psů.

    superkarma: 0 29.05.2003, 13:42:23
  27. avatar
    [67] bobatko [*]

    Ťapi: sohlasím naprosto s plivancema , nedejbože jak obcházím po opilcích uprostřed chodníku, nebo jak vlezu do s prominutím zechcané a zesrané budky na zastávce, to těžko dělají zvířata

    na výkal jsem naposledy šlápla jako malá, to jest asi tak 15 let zpátky, bych musela být hodně slepá, abych něco takového přitáhla domů (u Jindřišky je to si denní rituál, podle toho jak se o tom rozepsala )

    A ještě: v domě máme plno psů, hodně i štěňat, žádné z nich mně nikdy neobtěžovalo a taky je kolem plno luk, kde si nikdo nehraje a pochybuju, že by psí výkaly někomu překážely, leč město ani nezpalatí jejich posekání celý rok, ta tráva tam dosahuje místy i metru a myslím, že to jaksi větší problém, než psí hovno něke uprostřed

    superkarma: 0 29.05.2003, 13:29:12
  28. avatar
    [66] Ťapina [*]

    Krize: Takže člověk, který do toho v životě nešlápl, je nějakej divnej a neměl by mít ani právo se k problému vyjadřovat, co?

    superkarma: 0 29.05.2003, 13:26:55
  29. avatar
    [61] Ťapina [*]

    stasha: Na venkově jsou taky ty poplatky podstatně nižší, kdybych platila za psa 200 místo 1000, tak mi to taky vadit nebude.
    Měla jsi někdy psa? Asi ne, jinak bys nemohla tvrdit, že 24 hodin lítá po zahradě. Proč by tam jako měl lítat? Jaký to má účel? Uděláš mu tam dostihovou dráhu a on bude lítat do kolečka za vycpaným zajícem? To rozhodně není smysl psího života. Psi chtějí mít svou smečku, se kterou budou pořád, nebudou od ní oddělováni nějakými nesmyslnými pravidly jako "všichni jdou do domu, ale ty budeš na zahradě, protože jsi pes" - první psí utrpení - velice silné, v psí smečce je dočasné vyřazení jedince trestem za velmi nepřijatelné chování. Další je to, že pes potřebuje poznávat pořád nové věci a navazovat kontakty. Co tak asi pozná na té zahradě, kterou má přečtenou za týden? Pak už tam jenom lítá a zběsile štěká na všechno živé, protože nemá jinou zábavu, což lidé neznalí situace považují za hlídání, ale ve skutečnosti je to těžká psychická porucha. Tolik odborná stránka věci, z praktického hlediska mi zahradní štěkač rušící noční klid taky moc dobrý nepřijde.

    superkarma: 0 29.05.2003, 13:17:56
  30. avatar
    [60] emma [*]

    stasha: nevadí jim to asi proto, že psi u baráku platí 3x menší poplatek, o vesnicích nemluvě...
    p.s. 1) ne každý má zahradu 500m2 a 2) pes neni pako, aby lítal kolem dokola zahrady kvůli "vyběhání". potřebuje i jiný stimul - očuchávat, značkovat, psí kamarády, nové prostředí atd.

    superkarma: 0 29.05.2003, 13:16:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme