Vztahy

A je konec pololetí

Blíží se - už tradičně - pololetní šílení. Dítě jednoho dne (letos to bude 29. ledna) odejde do školy poněkud pomaleji než jindy vyzbrojeno tlustými tvrdými deskami a možná se i vrátí odpoledne domů.

A pak následuje prohlížení vysvědčení a reakce podle toho, co na vysvědčení najdeme, a taky podle naší nátury. Samozřejmě znáte takové ty základní pravdy typu: "Teď když už máš vysvědčení, už je pozdě, to ses měl snažit dřív" nebo naopak "co si to, proboha, zase dovolili, celá rodina ví, jak jsi geniální, a ti lumpové ve škole to zase nepoznali a dali ti pět čtverek a dokonce trojku z chování".  

Vynecháme i ty stavy, kdy dojde k nejhoršímu a dítě se domů nevrátí - to už je potom případ pro psychologa a je bohužel nutné si připustit, že málokdy je vina na straně dítěte nebo školy.

Co ale můžeme dělat jako rodiče proto, abychom předešli infarktovým situacím?

V první řadě si zavzpomínat. Podívat se na svoje vysvědčení, poctivě si přiznat, že každý má svoje možnosti a že to, že naše dítě je geniální matematik, může být klidně dorovnáno jeho naprostou neschopností pohovořit v cizím jazyce. Koneckonců, málokdo z nás měl po celou školní docházku samé jedničky. Je dobře přiznat to i dítěti - klidně s poukazem na to, že všechno lze pílí vypilovat a dohonit. Pokud jste opravdu patřili k těm výjimkám, které měly po celou školní docházku samé jedničky, pak vám nezbývá nic jiného, než si říci, že každý dobrý skutek bývá po zásluze potrestán.

Další věc je prevence. Teď nemyslím prevenci ve smyslu "a další pololetí se budeš denně učit jako mourek", ale prevenci ve smyslu pravidelných kontrol žákovské knížky nebo učňovky, popřípadě deníčku. Tam, kde už tyto dokumenty nejsou, ptát se aspoň ve škole - pokud budete mít jakési povědomí o prospěchu průběžně, nebude hrozit žádný větší šok a dítě taky bude vědět, že sice bude po vysvědčení následovat domluva, ale že jste dostávali informace po kapkách a že tedy s největší pravděpodobností zůstane naživu.

A co může udělat potomek v případě velkého průšvihu?

V každém případě by měl přinést vysvědčení někomu dospělému. Pokud to jen trochu jde, tak domů, pokud to opravdu, ale opravdu nejde, pak komukoliv z rodiny a toho také požádat, aby s rodiči promluvil jako první. Starší příbuzný má totiž jistou představu o tom, že rodiče nebývali tak dokonalí, jak si to o sobě myslí, a dokáže jim to taktně připomenout.

Pokud obavy i nadále zůstávají, pak je rozumné požádat o dospělý doprovod.

A když to vůbec nejde? Pak už zbývá jenom Linka bezpečí. Ostatně na tu mohou volat i rodiče - i když je přednostně určena dětem, tak vám dokáží aspoň poradit, kam se obrátit a jak postupovat, pokud u vás nastala ve vztazích opravdová krize.

           
   
28.01.2004 - Láska a vztahy - autor: Herta

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [76] Vladunka [*]

    Taky mame trojky...u starsiho darebaka...ale porad to vypada dobre...DOBRY!!!

    superkarma: 0 29.01.2004, 16:29:28
  2. avatar
    [72] Kelly [*]

    Juli, také máme trojky, ale slíbili, že to jistojistě opraví. Svět se nezboří, hlavně zdraví - A JEDE SE DÁL ... ... přejme našim hodně ve škole .

    superkarma: 0 29.01.2004, 14:47:10
  3. avatar
    [70] Lubar [*]

    Taky si myslím, že ve známkách to není. Rozhodně to ale podle mě je v samostatnosti v uvažování - mám sestřenici, se kterou se rodiče učili od první třídy, pořád samý jedničky a pak ve druháku zběhla z gymplu. Já bez pomoci rodičů a lajdák vyznamenání s odřenýma ušima a pak naprosto v pohodě vejšku. měl čtyřky, i dělal reparát, dokonce i trojku z chování na vysvědčení najdu, a nakonec dělá databázovýho specialistu, je v práci uznávanej a má IQ o dvacet větší než já.

    superkarma: 0 28.01.2004, 23:44:20
  4. avatar
    [69] Fifinka [*]

    Jeremi: tak jo, uznávám, asi někteří rodičové tu linku využijí, ale myslím, že takové rodiče neznám..rozhodně se nevyskytují tady, na ž-in /viz. tyto reakce a příspěvek Suzanne č.44/ - samé rozumné ženy-in

    superkarma: 0 28.01.2004, 22:38:41
  5. avatar
    [68] pajda [*]

    Jeremi: ta linka opravdu existuje a zítra bude v provozu.

    superkarma: 0 28.01.2004, 22:21:47
  6. avatar
    [67] Suzanne [*]

    kubikm: Jo, na tom něco bude. Já byla na gymplu záškolačka s trojkami-čtyřkami. Jen čj jsem měla za 1 Dnes mám vysokou se státnicemi za 1 a našlápnutou kariéru. Několik jedničkářů, pokud vím, zůstalo pěkně při zemi. Ve známkách to fakt není. Ale když se daří, je to fajn.

    superkarma: 0 28.01.2004, 21:18:36
  7. avatar
    [66] Jeremi [*]

    Fifinka: Já myslím, že pro děti bude posílená služba na Lince bezpečí. A speciální linka pro rodiče, kteří se hroutí ze špatného vysvědčení, mi nepřijde jako špatný nápad. Naopak. Určitě je spousta takových, kteří radu potřebují - pohled z venku, jestli třeba jejich ambice kladené na dítě nejsou přehnané, nebo, co dělat s pubošem, který je talentovaný a mohl by na tom být se známkami líp, jenže je flákač... Třeba je vysvědčení postrčí k tomu, že se budou pídit po radě, jak dítko příští pololetí líp motivovat. I rozzuřenému rodiči může takový telefonát pomoct vychladnout.

    superkarma: 0 28.01.2004, 20:24:19
  8. avatar
    [65] kubikm [*]

    a ještě malý dodatek
    když jsme se sešli po 20 letech od maturity, tak premianti se v životě moc neprosadili, zato ti čtyřkaři - byli na tom výborně, takže o známkách to není

    superkarma: 0 28.01.2004, 19:43:23
  9. avatar
    [64] kubikm [*]

    newjvíc se mi líbí, když taťka se 4 a maminka o nic moc lepší si představují, že jejich dítě bude mít na vysokou....může. ale spíše by to byla výjimka, spíše bude takové průměrné...

    nebo maminka chtěla být baletkou a dítě tam cpe, ač jeho přání je jiné

    buďte realistkami a poslouhejte přání svých dětí, vždyť je milujete

    superkarma: 0 28.01.2004, 19:41:33
  10. avatar
    [63] sarobrouk [*]

    Děti nemám jen jedno od přítele a pracuji ve škole ne jako učitelka, takže to vidím z obou pohledů a není to jednoduchý se přiklonit na žádnou stranu. Rodiče, doma veřejně nadávají na učitele, takže ti pak nemají ve škoel žádný respekt a naopak rodiče na spoustu dětí nemají doma čas, protože pracují u podnikatelů od nevidím di nevidím. Takže to mají také těžké.

    superkarma: 0 28.01.2004, 17:21:06
  11. avatar
    [60] Luciš [*]

    Kelly: Já tedy nevím, ale mě právě od mámy vadilo, že mi všechno přikazovala a neřekla ani prosím. Když jsem přišla domů, ani se nevyzula a už bylo: "Dojdi nakoupit, vem sebou koš, až se vrátíš, vyžehlíš tatovi košile" A jak to nebylo hned, tak byl sakra kravál. Byla pořád nervózní, štěkala po nás, jako, kdyby se něco neudělalo, zbořil by se svět. Přece povinnost se dá naučit i jinak, připadala jsem si jako onuce. A právě takové příkazy ve mě budily ještě větší odpor.

    superkarma: 0 28.01.2004, 15:05:29
  12. avatar
    [59] Kelly [*]

    Alfa: jó, to je těžký. Holky mají příšernou pubertu. My jsme té naší pubertu "doma" rovnou zakázali . Ty svoje fígle a obličeje si mohla uplatňovat akorát tak na své kamarádky.
    S puberťákem se totiž nedomluvíš a nic mu nevysvětlíš. Všichni jsou OUT, nikdo jim nerozumí, nic jim nechceme dopřát. Takže když to sečteš, stejně se nezavděčíš. A proto jsme zavedli výchovu na systému: ne žádost, ale příkaz.
    Ne - "Zajdeš mi pro rohlíky?" ale - "Zajdi pro rohlíky!".
    Neexistuje že nechci. Matkám se také nechce kolikrát vařit, žehlit, uklízet, tahat se s nákupy - a musí. A že poslouchá Kabáty? Tak si je poslechne později - neutečou.
    Puberťáci jsou jak mladí neosedlaní koně. Jsou vzpurní a těžce ovladatelní, ale pokud na ně naložíte břemeno zodpovědnosti, začnou uvažovat jako dospělí a v lecčems nás - rodiče i pochopí.
    Párkrát se mi osvědčilo dceru postavit před otázku: "Tak mi tedy řekni, jak by jsi se rozhodla (řešila) Ty, kdyby jsi měla děti". Většinou to skončilo krčením ramen a mírným úsměvem, že neví a že mám pravdu.
    Čím víc budeš chtít dceři dopřát, porozumět a ustupovat, bude mít víc a víc požadavků.
    Takže občas popustit uzdu, ale jinak pevně držet otěže

    superkarma: 0 28.01.2004, 14:55:17
  13. [57] Sasa [*]

    Alfa: trpělivost a jestli ti můžu poradit, tak promyslet kdy ji nechat volnou ruku s tím, že si malinko naryje čumec..kruté ale u nás to pomohlo....lečba šokem

    superkarma: 0 28.01.2004, 14:53:49
  14. avatar
    [53] Dašenka [*]

    Já každý rok žasnu, kolik dětí má strach jít domů s vysvědčením? Proč? Protože si myslím, že rodiče na ně kašlou. Kdyby je kontrolovali nebo jim nějak s učením pomáhali, tak by přece věděli, že našemu Pepíkovi hrozí 4 z matiky a Mařce zase z dějepisu. Tak mě to nemůže na výzu překvapit, děti vědí, že to rodiče vědí, tak proč ten strach? No jenže spousta rodičů průběh roku nesleduje, ani nevidí kolikrát žákovské a když dítě přinese blbé výzo,tak vyšilují.Myslím si, že největší chyba je právě v těch rodičích.

    superkarma: 0 28.01.2004, 14:15:01
  15. [50] Sasa [*]

    mufly: ty si dobráááááááááááá

    superkarma: 0 28.01.2004, 13:06:56
  16. [49] Sasa [*]

    Víte ono to není všechno tak jednoduché. Já zastávám názor, že pokud si "vyrušování" nevyřídím v hodině sama, tak tu nemám co dělat. Nikdy jsem nenavrhla trest za tohlencto. To vyrušování píšu v uvozovkách správně, on se musí najít důvod, bez něj to to děcko fakt neudělá.
    Včera měla moje třída jedinou hodinu matiky se mnou, před tím byli na přednášce o budoucím povolání a potom nic. Jsem svázanáí osnovama, hodinu prokecat nemůžu, ale jejich nesoustředěnost mi byla jasná..tak se holt udělala odlehčená hodina, počítalo se, ale taky jsme se zasmáli, pobavili. No co....

    superkarma: 0 28.01.2004, 13:06:30
  17. avatar
    [48] mufly [*]

    ja na to mam.o)))) za dvě.o)) děkuji za držení pěstiček.o)

    superkarma: 0 28.01.2004, 13:04:38
  18. avatar
    [47] Juana [*]

    domi: to je jak za mých školních let! Jestli to jde, přeřadit do jiné třídy nebo změnit školu.
    Přesně to samé je náš syn, jenom má štěstí, že nám ho vzali do školy, kde mají k dětem jiný přístup. Protože četl od 5 let, tak si povinně nosil od 1. třídy svoje knížky, aby si mohl číst a nerušil. Občas přinese "mráček" za vyrušování, ale včera se přiznal, že má paní učitelku rád. Je ale fakt, že po prvních měsících si nás učitelka zavolala, že neví, co s ním má dělat, protože je příliš živý. Doma se tak vůbec nejeví, tak jsme jí poradili, ať ho zaměstná, aby se nenudil a pomohlo to. Ona tehdy začínala po škole teprve učit, ale chytla se dobře a už ty lumpy zvládá.

    Zítra čekáme první opravdové vysvědčení, vloni měli jen ústní hodnocení.

    superkarma: 0 28.01.2004, 12:41:13
  19. avatar
    [46] Eva_CZ [*]

    Domi - souhlas. Jedina cesta je vymenit ucu, pripadne skolu! Znam to - s mladsim synem. Ten byl tak vystresovany, ze at udelal, co udelal, nikdy to nebylo dobre a neznam nikoho, kdo by skolu nenavidel vic.... Byli jsem u nekolika psychologu - stejny vysledek, uzasne IQ, zaroven absolutni neschopnost udrzet pozornost.
    Hyperaktivita. A milion poznamek.... Denne neco. 5 let jsem stala na strane skoly a chtela po nem nemozne. Pak jsem se nastvala a postavila se na jeho stranu. Ne, ze bych mu rekla : kasli na ucitelky, jsou to slepice, ale chvalila jsem ho za uspech a zacala se mu konecne i venovat. Zasla jsem do skoly a vysvetlila jim, ze JA jsem to byla, kdo nebyl v poradku a ze muj kluk mel hromadu starosti. A ze si preji, aby se s nim veci v klidu resily ve skole - a ze si nepreji, aby mi denne nosil poznamku. Ze mame co dohanet ve vztahu jeden k druhemu a ze ho odmitam trestat v pet vecer za neco, co udelal v devet rano.
    Takze 2.stupen skoly jsme celkem zvladli v relativni pohode. Jeho odpor ke skole byl ale porad obrovsky. Presvedcila jsem ho o nastupu na stredni skolu. Nakonec byl moc rad, ve skole se mu zacalo i trosku libit. Mel moc rad tridni, velice si vazil reditele, ktery ho mel na dva predmety... Pak jsme odjeli sem. Zpocatku des, ohromna skola, vsechno jinak, neznalost jazyka ( pres 6 let anglictiny v CR - fakt nevim, co v te skole delal.... ).
    Tahal s sebou do skoly ohromny slovnik, ale denne mi povidal zazitky, vypravel, co je jinak, co delaji, jak je vedou - za pul roku prestal nosit slovnik a zacal si skolu uzivat. Ted je v poslednim rocniku. Skolu miluje, uz davno je ve tridach s Amiky ( predtim sdilel tridy s detmi, ktere se anglicky teprve uci ), par predmetu ma povinnych, ale muze si vybrat, co ho bavi, studuje programovani, web design, dejiny, spanelstinu - a vynika v nekolika predmetech. K memu uzasu si ted nabral i dalsi - dela je on line pres net. Jen zase nechce na VS..... Ale mozna potrebuje jen trochu casu. Myslim, ze se predem zase boji.....
    Uvidime.

    superkarma: 0 28.01.2004, 12:40:44
  20. avatar
    [45] Blues [*]

    louže: To se fakt dneska ještě učí, ve kterém městě je která továrna? V DNEŠNÍ DOBĚ?

    superkarma: 0 28.01.2004, 12:31:46
  21. avatar
    [44] Suzanne [*]

    Díky bohu, že tady jsou samé rozumné ženy-in
    Jen bych prosila ještě více rozumných učitelek-in do praxe
    Ono se dá všechno zvládnout, když je člověk tolerantní a neodsuzuje, nechá druhé žít, nechá je jít jejich vlastní cestou (samozřejmě za vytyčení určitých a jasných pravidel). Když zbytečně nehojí svoje komplexy na druhých a nenechá se vytočit. A když už to zvládneme my-matky, tak aby se tak chovaly i učitelky-učitelé. My máme třídního Vždycky na rodičáku řekne: "já nevím, co o těch dětech říct - jsou moc prima. A když zlobí kluk, dělá 10 kliků, když holka, má deset dřepů. Kluci budou mít pěkný ramena, holky pěkný nohy. Vždyť ve škole to musí být trochu sranda, ne? Hlavně, když jsou zdraví. Tak, rodiče, a teď vám přečtu známky."
    No to je prostě DAR OD PÁNA BOHA, takový pan učitel.

    superkarma: 0 28.01.2004, 12:10:05
  22. avatar
    [42] Jitulenka [*]

    louže: Klid! Moje dcera měla už v 1. třídě trojku z prvouky. Teď je v páté a učitelé si ji ve vlastivědě a v přírodopisu chválí, že umí víc než mnohdy 3/4 třídy. Přísahám, že se s ní učím pořád stejně poctivě a obě to máme všechno vydřené. Hodně záleží na kantorovi, pokud je pedant, máte smůlu, ale pokud si umí poradit a z dítěte vytáhnout to, co umí, pak máte vyhráno ...

    superkarma: 0 28.01.2004, 11:15:41

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [41] pajda [*]

    domi.d: vyměňte učitelku. U nás to pomohlo 100% - do měsíce bylo po problémech...ovšem když byl sysel hotový se čtením, nafasoval omalovánky - blbě píšeš, tak si maluj a rychle se naučil nevybočovat.

    superkarma: 0 28.01.2004, 11:05:14
  2. avatar
    [40] Fifinka [*]

    medved: pro rodiče? ..kdyby pro děti, ale pro rodiče nechápu

    superkarma: 0 28.01.2004, 10:58:07
  3. avatar
    [39] medved [*]

    dneska rano v radiu rikali, ze bude v provozu odpoledne nejaka specialni telefonni linka pro zhrzene rodice, kteri nevydejchaji vysvedceni
    to opravdu nechapu
    hlavne kdyz je to zdravy, ne ?

    superkarma: 0 28.01.2004, 10:45:56
  4. avatar
    [37] Kelly [*]

    Suzanne: tak nějak to bylo i u nás. Já vždy vyznamenání, dcera jak poleno. Čím víc jsem se s ní učila, tím více ale zapomínala. (Nevím sice, jak je to možné, ale že to lze, je důkazem právě ona.)
    Zato je zručná. Dnes je ze ZŠ venku, je spokojená a naučila se studovat sama. Takže hurááá.
    Syn, kdyby nebyl tak hyperaktivní, že i dnes neudrží dlouho pozornost, bylo by to suprové. Ale i tak mu stačí málo ve škole, a jde mu to. Prostě, není řečeno, že když jsou rodiče vysokoškoláci, tak děti budou také. Tak to není.
    A kde je psáno, že trojka není hezká známka? Jde jen o to, jak se na ni díváme a na co dítě má.
    A rovněž by rodiče neměli zapomínat, že dítě není úplně celá máma nebo táta, že geny můžou být promíchány až z desátého kolena, že je dítě jedinečná osobnost a neměli by mu vkládat nebo jej dokonce nutit dělat školu takovou, na kterou nemá a nebo jej nezajímá. Přece nechceme, aby přičiněním rodičů byly děti celý život nešťastné.
    Já jsem nechala děti se v tom vymáchat. Chvíli se v učení plácali, samozřejmě nosili ze začátku špatné známky, ale našli si svůj styl, učí se sami - takže nenosí MOJE známky, ale SVOJE a tak pozoruji, na co to dítě má a na co ne. Samozřejmě, je třeba je někdy popohnat, ale ne se na ně vykašlat a když je vysvědčení, tak je přerazit. To by spíš potřebovali přerazit právě ti rodiče.
    Ufff, končím....

    superkarma: 0 28.01.2004, 10:36:12
  5. avatar
    [34] pajda [*]

    domi.d: a viděl myšátko někdo? Je to podobné jako syslí problémy...asi by to chtělo odbornou konzultaci. To, co popisuješ, je záležitost LMD - většinou a dítě s tím nemůže nic dělat. Zkus se domluvit s pí. uč., aby zkontrolovala na konci dne deníček s úkoly a "podškrábla" - do 14 dní ji buizerace s nezapisováním přejde - taky bude zapomínat

    superkarma: 0 28.01.2004, 10:30:03
  6. avatar
    [33] šája [*]

    Žábina: viz odpoveď pro Suzanne. Myslím si, že mám víc rozumu, než naši. Oni v tom byli ještě posilováni babičkou, takové podivné soutěžení v rodině. Byla jsem nejstarší vnučka, tak jsem musela být nejlepší....

    superkarma: 0 28.01.2004, 10:26:38
  7. avatar
    [32] šája [*]

    Suzanne: Vzhledem k tomu, že mě to u našich štvalo, nečekám od syna, že bude nejlepší Naopak - manžel je dyslektik, tak budu šťastná, když to po něm nezdědí, zatím to vypadá, že ne. Mně bude úplně stačit, když nebude školu flinkat a bude se snažit , tzn. nezapomínat úkoly, mít v pořádku věci a tak.

    superkarma: 0 28.01.2004, 10:22:00
  8. avatar
    [31] Žábina [*]

    šája: č.24 - a nevyvaruješ se toho u svého ? To si myslím, že je právě ten "nejlepší" postup, jak dítě,které třeba na požadavky svých rodičů nestačí, úplně zničit /obrazně řečeno/....

    superkarma: 0 28.01.2004, 10:20:37
  9. avatar
    [28] Fifinka [*]

    Suzanne:

    superkarma: 0 28.01.2004, 10:04:25
  10. avatar
    [27] Suzanne [*]

    Šája: Já jsem měla samé jedničky. Celou základku. Totéž jsem očekávala u syna.
    Vyklubal se mi z něj dysortografik s dyslektickými a dysgrafickými tendencemi (dle zprávy z PPP). To pak člověk rychle sleví z požadavků Musela jsem si srovnat priority a dát nohy do tepla. Navíc se to projevilo ve třetí třídě, kdy nová nezkušená učitelka řekla před všemi spolužáky, že je nejhloupější ve třídě. (do té doby to dle vyjádření psychologa maskoval přirozenou inteligencí) Zopakovala to i přede mnou, když jsem se jí šla zeptat. A mně bylo divné, že od té doby, co je tam ona, máme to bolavé bříško, tu bolavou hlavičku...
    Jo jo. Dnes je mlaďas v šesté třídě s jednou trojkou z češtiny, ostatní dvojky a jedničky. Už je vcelku , ale školu bere jen jako nutné zlo. Snažím se, snažím pozitivně ovlivnit jeho přístup, co jedna káča blbá pokazila, to už se napravuje léta.

    superkarma: 0 28.01.2004, 09:46:18
  11. avatar
    [26] Lhasa [*]

    Meryl: Ámen

    superkarma: 0 28.01.2004, 09:44:04
  12. avatar
    [25] šája [*]

    Meryl:

    superkarma: 0 28.01.2004, 09:31:55
  13. avatar
    [24] šája [*]

    Sasa: Rodiče mi to taky dělali, hlavně máma. Měla pocit, že když nebudu nejlepší, ona se znemožní. Naštěstí mi to šlo samo, tak to pro mě nebylo takové trauma, neměla jsem to vydřené.

    superkarma: 0 28.01.2004, 09:30:32
  14. [23] louže [*]

    Je fakt, že víme s čím děti přijdou, ale nemohu si odpustit připomínku k výuce na našich školách. Mladší syn chodí do 4.třídy a valná většina třídy bude mít trojku z vlastivědy a přírodovědy!! Na schůzce jsem se zeptala jestli to není spíš obrázek špatné výuky než neschopnosti dětiček, ale bylo mi řečeno, že musí znát všechno co je v učebních osnovách, takže se ve 4. třídě učí tvrdost dřeva, ...v kterém městě je jaká továrna apod...
    Připadá vám to normální??

    superkarma: 0 28.01.2004, 09:28:56
  15. avatar
    [21] šája [*]

    Žábina: Dokážu tolerovat momentální neznalost nebo to, že prostě chybí nadání...NIKDY netoleruji nedbalost ! Asi budu přísná matka, chudák malej

    superkarma: 0 28.01.2004, 09:18:50
  16. avatar
    [20] Žábina [*]

    Já jsem velice tolerantní...ne proto, že bych se sama špatně učila /i když samý 1 jsem neměla/,ale proto, že si dobře pamatuju, že to není ve škole vůbec jednoduchý....a často ani ne spravedlivý ....

    superkarma: 0 28.01.2004, 08:53:56
  17. [19] Sasa [*]

    My tu máme rodiče, co dokáží znechutit děcku jedinou dvojku na vysvědčení a jinak samí 1. Ty bych tu tak na měsíc posadila, at se prevedou......

    superkarma: 0 28.01.2004, 08:40:43
  18. avatar
    [18] Aja [*]

    Fakt se těším, až sprateček bude ze ZŠ venku...

    superkarma: 0 28.01.2004, 08:17:57
  19. avatar
    [16] Jupíí [*]

    mufly:

    superkarma: 0 28.01.2004, 07:49:41
  20. avatar
    [15] šája [*]

    pajda: To tedy nevím, jak to myslíš

    superkarma: 0 28.01.2004, 07:49:16
  21. avatar
    [14] pajda [*]

    šája: tak už vím, na koho se mám zaměřit

    superkarma: 0 28.01.2004, 07:46:11
  22. avatar
    [13] mufly [*]

    Hm mě čeká zkouška dneska
    tak dneska kolem desate drzte pesticky - muflonek se jde pokusit přelstít pyžámáka a dokázat mu, že se tu ortoepii naučila.

    superkarma: 0 28.01.2004, 07:43:56
  23. avatar
    [12] Jupíí [*]

    Na těhle článcích je nejhorší ( promiň Pajdo) , že ti rodiče co by si je měli přečíst a popřemýšlet o nich o sobě a o svých dětech to nikdy nudělají. My ostatní děkujem za článek

    superkarma: 0 28.01.2004, 07:39:32
  24. avatar
    [11] šája [*]

    Pokud jste opravdu patřili k těm výjimkám, které měly po celou školní docházku samé jedničky, pak vám nezbývá nic jiného, než si říci, že každý dobrý skutek bývá po zásluze potrestán.
    Tak díky, Pajdi , to mě fakt potěšilo . Ba ne, se mnou to bude mít potomek těžký, já mu neslevím. Jen nesmí najít vysvědčení mého muže

    superkarma: 0 28.01.2004, 07:38:15
  25. avatar
    [9] pajda [*]

    Honza: možná by to chtělo vrátit se do reality - právě proto, že s dětmi trávím většinu svého času, vím přesně, kolik z nich se bojí přijít domů, ať už je ten důvod jakýkoliv. To, co jsi napsal, popisuju i v článku, ale jsi si jistý, že to ví ti všichni, kteří článek čtou?

    superkarma: 0 28.01.2004, 07:28:43
  26. avatar
    [5] Suzanne [*]

    Souhlasim, je to zastarale. Mne osobne se libi motivace jina než znamky. Svete div se, existuji skolni projekty, kde se deti fakt rady uci a znamky (resp.slovni hodnoceni) je jako doplnek a zpetna vazba, co umim, kde mam mezery. A taky jako povinne meritko pro dalsi stupne skol. Jenomze to by chtelo prevorat zcela ten nas rakousko-uhersky system. Je to spousta prace navic, i kdyz to stoji za to. Znamkovani a posuzovani koresponduje s muzskym soutezivym pojetim sveta.


    Zdravim zamorsky teror Ja nemuzu spat

    superkarma: 0 28.01.2004, 03:42:39
  27. avatar
    [4] Jarunka [*]

    A v Nemecku maji 1,2,3,4,5,6 a k tomu zadnou znamku z chovani. A zadnou zakovskou knizku Na jednu stranku je to dobre pro deti, ale na druhou, rodice nemaji tuseni, jak se deti uci. To se dozvi, kdyz se uraci jit na tridni schuzky. Jsou jenom dve do roka.

    superkarma: 0 28.01.2004, 02:01:21
  28. avatar
    [3] kosmokosmo [*]

    Nechapu ten psychologicky rozdil mezi...abcde a 12345.......my meli na medine taky pismenka a rozhodne to nebylo nic jineho nez to same....

    superkarma: 0 28.01.2004, 01:48:20
  29. avatar
    [2] jasmina [*]

    Souhlasim s Evou. Hodne zalezi na uciteli jak vysvetli latku aby to zaci dobre pochopili.
    Ten zkouseci system jsem nikdy nemohla vystat . Ted studuju VS v Americe a jejich system se mi libi(vetsinou piseme jen testy a, b, c, d). A jestli se mi nelibi vyucujici, tak muzu odejit a pristi semestr si vezmu jinyho .
    Podobny system myslim, ze funguje na stredni a zakladce, ale to nevim jiste.

    superkarma: 0 28.01.2004, 01:07:15
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Zamorsky teror : pripada mi, ze se kusu papiru priklada neskutecne velky vyznam.

    Ze znamky mnohdy zavisi na mentalnim rozpolozeni vyucujiciho. Ze do nich vklada i sve sympatie ke zkousenemu, ci antipatie.....

    A nelibi se mi ten znamkovaci system. Je zastaraly.

    superkarma: 0 28.01.2004, 00:18:47

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme