Bulvár

A jaké dát příjmení dětem?


Hezký den přeji všem čtenářkám.
Na dnešní téma musím reagovat s ohledem na děti.
Je jasné, že úřední potvrzení toho, že patříme k sobě, že se budeme dělit o věci, nosit společné jméno, je důležitý mezník. Ale řekla bych, že největší roli, zda se vzít nebo žít ve volném svazku, mají děti.
Ostatně právě děti jsou asi hlavním důvodem, proč se lidé brát chtějí. Je to logické. Nesezdané páry sice nemají problém se získáním hypotéky (pokud na ni finančně dosáhnou), ale můžou mít třeba problém, když jejich dítě nebo děti, mají jiné příjmení.
Některé děti ve škole nebo školce dokáží být pěkně zlomyslné nebo škodolibé a "nemanželské" dítě je z jejich strany vystaveno velkému tlaku, když musí chudák vysvětlovat, jak je to vlastně s jeho rodiči.
Takže bych to shrnula takto: Na psí knížku jen do té doby, dokud nepřijdou děti.

Milá ženo-in,
děkuji za názor. Je sice pravda, že  svobodné matky dávají většinou svým dětem příjmení po otci, takže se liší od jejího. Ale myslím, že už se nad tím dnes nikdo nepozasastavuje. To máte stejné, jako když se žena podruhé vdá.
A rozvedených manželství je určitě víc, než těch nesezdaných.
   
26.03.2007 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [62] polgara [*]

    Bóbika: Moje máma také.

    superkarma: 0 27.03.2007, 00:41:06
  2. avatar
    [61] Suzanne [*]

    Já myslím, že dneska je to každýmu - i dětem - šumák. Já jsem vdaná, ale mám jiné jméno než manžel, takže tento důvod odpadá.

    superkarma: 0 26.03.2007, 19:58:13
  3. avatar
    [60] Kassy [*]

    barkl2: A možnost, že by oba používali příjmení s pomlčkou není? Ne že bych po ní toužila, bylo by to u nás pěkně dlouhé.

    Já jsem příjmení jednu dobu (v pubertě) dost řešila, i když jen teoreticky. Táta je jedináček a já mám jednu sestru, takže jsme se tenkrát dohodly, že aspoň jedna z nás přesvědčí svéhu budoucího manžela, aby si vzal její příjmení, abychom "nevymřeli". Dneska už to tak reálně nevidím. Můj drahý má sice dva bratry a myslím, že na příjmení až tak nelpí, ale mě jeho jméno s mým příjmením zní nelibozvučně. Takže to po něm asi chtít nebudu. A sestra zatím nikoho nemá, tak to se uvidí časem.

    superkarma: 0 26.03.2007, 19:38:41
  4. avatar
    [59] barkl2 [*]

    dneska jseme byli na matrice zrovna tuto záležitost vyřizovat a jsou tam pro příjmení tři možnosti.
    1. stejné příjmení, je jedno zda po muži nebo ženě
    2. každý svoje
    3.stejné po jednom z nich + to že jeden bude používat příjmení společné a s pomlčkou původní

    superkarma: 0 26.03.2007, 18:57:58
  5. avatar
    [58] barkl2 [*]

    třeba se nechce jmenovat po předchozím manželovi své nastávající, což zas chápu... ale proč bych se já měla jmenovat stejně jako jeho bývalá? Tak se mi jeví nejlepší nechat si každý svoje příjmení. Ale to zas není na první pohled jasné, že patří k sobě, tak nejspravedlivější by bylo, kdyby si vymysleli nějaké úplně nové příjmení a nechali se přejmenovat.

    superkarma: 0 26.03.2007, 18:54:09
  6. avatar
    [57] Canadian [*]

    ještěrka.ehp, wampiregirl, petul: Kde mate psa Novaka?

    superkarma: 0 26.03.2007, 18:50:56
  7. avatar
    [54] Vivian [*]

    Jinak teda kdybych byla svobodná matka, tak bych dětem samozřejmě nechala svoje příjmení... Nevidím jediný důvod, proč by se měly jmenovat po něm.

    superkarma: 0 26.03.2007, 17:20:14
  8. avatar
    [53] Vivian [*]

    Myslím, že dneska už se to tak nebere... Dřív to bylo dost neobvyklé, ale dneska už je běžné, že rodiče nejsou svoji, takže bych neřekla, že to děti berou jako něco zvláštního...
    Svatba kvůli dětem jo, ale určitě ne proto, aby se jim ve škole neposmívali kvůli příjmení... Jde spíš o ty právní záležitosti.

    superkarma: 0 26.03.2007, 17:08:00
  9. avatar
    [52] sanvean [*]

    Ještěrka.ehp: Taky Novák

    superkarma: 0 26.03.2007, 16:58:17
  10. avatar
    [50] Jeremi [*]

    Amálie: A připadá Ti to jako příklad hodný následování?

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:57:33
  11. avatar
    [49] Amálie [*]

    Meander34: Moje známá má 3 děti a dohromady mají 4 různá příjmení. V OP má svobodná.

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:26:03
  12. avatar
    [48] Amálie [*]

    Majucha:

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:23:42
  13. avatar
    [47] ještěrka.ehp [*]

    Amálie: buď si natvrdlá, nebo neumíš číst, nebo máš potřebu rýpat se v detailech

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:15:08
  14. avatar
    [46] wampiregirl [*]

    petul:

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:14:58
  15. avatar
    [45] Meander [*]

    Šmarjá! Invaze Nováků!

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:14:20
  16. avatar
    [44] kareta [*]

    Janetina: Meander: 33, 34 - dost dobrý

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:13:18
  17. avatar
    [43] petul [*]

    wampiregirl: ještěrka.ehp: Taky budu za pár měsíců Nováková

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:12:08
  18. [41] a.... [*]

    Prosím nebojte se toho, že dítěti způsobíte celoživotní trauma tím, že bude mít jiné příjmení než vy. Děti to nesou statečně!

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:06:55
  19. avatar
    [40] Amálie [*]

    Majucha: Dík za info. Tak mu aspoň řeknu, ať si to rychle předělá, že mu ta pokuta hrozí.

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:06:35
  20. avatar
    [39] Amálie [*]

    ještěrka.ehp: Jo? A svobodní nepodnikají?

    superkarma: 0 26.03.2007, 14:04:18
  21. avatar
    [38] Meander [*]

    sala: Jo, moje řeč.

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:53:20
  22. [37] sala [*]

    Ono je to třeba s tím příjmením brát prakticky. Moje kamarádka žije s přítelem, mají dva syny, oba se jmenují po matce. A to z toho prostého důvodu, že veškeré úřady, školy, lékaře,... vyřizuje ona. A vyhne se tím vysvětlování. Je jasné, že když maminka pojmenuje dítě po ješitném tatínkovi, tak prostě bude vysvětlovat.

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:50:07

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [36] ještěrka.ehp [*]

    wampiregirl: taky Nováková?

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:33:53
  2. avatar
    [35] wampiregirl [*]

    ještěrka.ehp: Taky Novák?

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:30:18
  3. avatar
    [34] Meander [*]

    Janetina: Moje sestra se jmenuje nějak, má dva syny a každý se jmenuje jinak. Jediná komplikace jsou tři zvonky u dveří.

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:26:07
  4. avatar
    [31] ještěrka.ehp [*]

    Amálie: a jen pro upřesnění, já se nerozčiluju, jen argumentuju

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:12:13
  5. avatar
    [30] ještěrka.ehp [*]

    kareta: taky bych to po něm nechtěla, i když to fakt není kdovíjaký šovinista

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:11:46
  6. avatar
    [29] ještěrka.ehp [*]

    Amálie: jak to je je v podstatě jedno, jen to byl jasný důkaz toho, že pro svobodné je to ohledně hypotéky občas snazší než pro manžele. My ten problém momentálně řešíme - stihnout sehnat pozemek dřív, než se vezmem. A co se týče okrádání státu - až ti pánové nahoře přestanou okrádat nás, budu velmi pyšná na to, že já je nikdy neokrádala. Takhle si spíš připadám jako trapně poctivej hlupák

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:10:43
  7. avatar
    [28] Amálie [*]

    kareta: Můj manžel má v OP osm let po svatbě svobodný. Uvidíme, kolik mu napaří pokutu u rozvodového soudu.

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:10:12
  8. avatar
    [27] kareta [*]

    Já po svatbě musela měnit VŠECHNO, včetně platen na byt, protože jsem ho měla za svobodna, to papírování bylo nejhorší. A chlap si papíry zařídil až za 2 roky, když mu staré ukradli . Jsou velmi laxní

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:08:21
  9. avatar
    [26] tyrkys [*]

    kareta: ten poslední by do toho i šel, jen abych si ho vzala .

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:02:35
  10. avatar
    [25] Amálie [*]

    ještěrka.ehp: Vykazuje míň, než vydělá? Pak se nemůžeš rozčilovat, když okrádá stát na daních. Také je možno si soc+zdr zvýšit, třeba vykazováním skutečných zisků. Pokud jsi to myslela tak, vykazuje opravdu skutečnost a ta nestačí k hypotéce, pak holt musí najít jinou práci. Nebo zístak bydlení jinak.

    Též je možnost sepsat smlouvu o zúžení SJM či rozdělení majetku před rozvodem a předložit ji bance. Tehdy bys žádala o hypo jen ty. Ale to už je taky podvod.

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:01:30
  11. avatar
    [24] tyrkys [*]

    Meander: ještěrka.ehp: jsem na tom stejně, ale na rozdíl od Meander mám jen ségru a ta už o naše jedinečné příjmení přišla. Další důvod proč se nevdávat Jen by to ještě chtělo se rozmnožit a to mě zatím fakt neláká

    superkarma: 0 26.03.2007, 13:00:59
  12. avatar
    [23] Meander [*]

    Bóbika: Buď ráda. O mém bráchovi a jeho synovi si taky všichni myslí, že jsou z jednoho vrhu.
    kareta: To bych po něm asi ani nechtěla.

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:58:56
  13. avatar
    [21] kareta [*]

    ještěrka.ehp: Meander: taky si mohou vaši partneři vzít vaše jména

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:55:35
  14. avatar
    [19] Meander [*]

    ještěrka.ehp: No dobře, no.

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:45:41
  15. avatar
    [18] ještěrka.ehp [*]

    Meander: Novák

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:45:23
  16. avatar
    [17] Meander [*]

    ještěrka.ehp: Taky jsem jediná v republice, kdo má ono příjmení (vyjma bráchy a jeho syna, takže možná nevymřeme) a chodím s Kučerou. Co může být obyčejnějšího?

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:44:29
  17. avatar
    [16] ještěrka.ehp [*]

    taky bych chtěla, abysme celá rodina měla stejné příjmení. A to i přesto, že moje příjmení už mám z celé ČR jen já (pokud samozřejmě vynechám moje rodiče a tetu se strejdou) a tím pádem vymřeme po přeslici. A ještě si beru Nováka

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:41:46
  18. avatar
    [15] ještěrka.ehp [*]

    Amálie: plácáme to, o čem něco víme. Pokud muž podnikatel vykazuje malé zisky, jeho sociální a zdravotní se odečítá od příjmu manželky, tím pádem dosáhne na jinou hranici při žádání hypotéky, než když o ní žádá jako svobodná. Viz. konkrétně můj případ.

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:37:39
  19. avatar
    [14] polgara [*]

    Tak takovéhle pitomosti neřeším. Dcera má příjmení po mně, syn po miláčkovi a spokojení jsme všichni. A jestli to naše rodinné štěstí někdy stvrdíme úředním glejtem, nebude to rozhodně jen kvůli dětem.
    Protože brát se jen kvůli tomu, že je dítě na cestě, je pěkná blbost. To padne jako první argument u pozdějšího rozvodu: "Já si tě musel/a vzít,...."

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:29:47
  20. avatar
    [13] Amálie [*]

    SENSITIVESKIN: bylo

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:16:46
  21. avatar
    [12] SENSITIVESKIN [*]

    a nebylo by nejlepší děti nemít? a je klid

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:14:59
  22. avatar
    [11] Meander [*]

    Majucha: Já zase pamatuju na Pavla Nechutného, protože to nešlo nepostřehnout, a na Kamila Vacka, protože měl škaredé jak jméno, tak příjmení, a chodil do školky v teplákách s dírou.

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:14:17
  23. avatar
    [9] Gabi [*]

    Já bych z toho takovou vědu nedělala, jak víte, jak to s manželstvím dopadne? Co děti s příjmením po otci zůstalo s matkou, která si neponechala stejné příjmení jako děti (znovu se vdala a přijala manželovo příjmení nebo se vrátila ke příjmení rodnému)?! Mě bylo jako dítku srdečně jedno, jak se jmenují čí rodiče a dnešním dětem je to tuplem jedno.

    superkarma: 0 26.03.2007, 12:09:52
  24. avatar
    [7] SENSITIVESKIN [*]

    Meander: není pravda, NIKDY se mě na to nikdo neptal, jen jsem musela ukázat asi 80 druhů potvrzení a ve finále mi říkali úplně jiným příjmením

    superkarma: 0 26.03.2007, 11:58:02
  25. avatar
    [6] Meander [*]

    Já myslím, že dětem je to úplně jedno. Jako problém vidím spíš to, že když se děti jmenují po tatínkovi a máti s nimi obíhá všechny úřady a doktory a školy, tak musí pořád trapně vysvětlovat, že je opravdu jejich matka.

    superkarma: 0 26.03.2007, 11:56:16
  26. avatar
    [5] renike [*]

    Amálie:

    superkarma: 0 26.03.2007, 11:55:30
  27. avatar
    [4] xjannickax [*]

    já náhodou souhlasím..nechci se jmenovat jinak než mé děti..

    superkarma: 0 26.03.2007, 11:53:57
  28. avatar
    [3] lilithheta [*]

    Když už by eventuálně děti přišly, tak na nějakou svatbu kašlu. Chci, aby si mě bral kvůli mě a ne kvůli tomu, že mě zbouchnul.

    superkarma: 0 26.03.2007, 11:52:33
  29. avatar
    [2] SENSITIVESKIN [*]

    Článek absolutně o ničem!
    A souhlas s Amálií

    superkarma: 0 26.03.2007, 11:52:31
  30. avatar
    [1] Amálie [*]

    Co to tu dnes všichni plácáte o problematičnosti hypoték pro sezdané páry?


    Jinak příjmení haranta vždy po tatínkovi. Aby otec náhodou nezapomněl či nepochyboval, čí to dítko je.

    superkarma: 0 26.03.2007, 11:50:10

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme