1. Pusťte do místnosti čerstvý vzduch

Celodenní vysedávání v místnosti bez dostatku kyslíku může snadno způsobit různé potíže. Pokud cítíte, že na vás jde bolení hlavy, zkuste pořádně vyvětrat nebo se na chvíli projděte na čerstvém vzduchu.

2. Vypijte sklenici vody

Častou příčinou bolení hlavy je také nedostatek tekutin. Nalijte si proto sklenici čisté vody bez bublinek (ideálně studené, ale ne ledové) a pomalu ji vypijte. Můžete do ní přidat i pár kapek citronu.

3. Narovnejte se

Při práci u počítače se obvykle hrbíme a vůbec všemožně kroutíme. V sedu na židli dejte obě nohy na zem, vtáhněte břicho, podsaďte mírně pánev a zpevněte tak střed těla. Zkontrolujte, jestli nemáte hlavu vystrčenou příliš dopředu a pokud ano, zasuňte mírně bradu. Klidně vstaňte a trošku se protáhněte, bude se vám i lépe přemýšlet!

4. A uvolněte se

Soustřeďte svou pozornost na ramena – pravděpodobně je máte lehce přikrčená a ztuhlá. Uvolněte je a povolte také obličejové svaly a čelisti. Zaměřte se na dýchání a několikrát se zhluboka nadechněte, přičemž dech veďte až do břicha.

5. Zadívejte se mimo monitor

Upřený pohled do počítače několik hodin v kuse neprospívá hlavě ani očím. Proto vždy po 20 minutách koukání do počítače obraťte svůj zrak přibližně na 20 vteřin mimo monitor nebo si zakryjte oči dlaněmi. Upravte si také výšku monitoru – vaše oči by měly být na úrovni horní hrany obrazovky.

Pokud nic nepomáhá…

Vyzkoušeli jste všechno a bolest stále neustupuje? Sáhnout můžete například po měkkých tobolkách Naproxen Apotex. Lék je určený pro krátkodobou léčbu bolesti hlavy, zubů, svalů, zad nebo menstruační bolesti. Má dlouhodobý účinek a stačí ho podávat pouze dvakrát nebo třikrát denně po 8 až 12 hodinách.


Lék k vnitřnímu užití, obsahuje naproxen.
Správné použití konzultujte se svým lékařem či lékárníkem

Reklama