Zdraví

5 strategií, jak hřešit a hubnout zároveň

Co, kdybychom vám řekli, že můžete bez výčitek podvádět a dokonce to pro vás bude dobré? Podváděním nemyslíme to sportovní, politické nebo milostné. Dnes mluvíme o podvádění ve vaší dietě, které s sebou přinese i nečekané výhody znatelné na vaší psychice a nižších číslech na váze.

hubnutí

Může vás to překvapit, ale ti, kteří si při dietě občas zahřeší, jsou ve světě hubnutí častými vítězi. Je to tím, že pokud ví, jak na to, a stanoví si správné podmínky, můžou si díky plánovanému týdennímu hříchu v podobě pizzy nebo dortu nakopnout metabolismus a zároveň zahnat pocit deprivace. Ve skutečnosti si tím vlastně zvýší šanci na úspěšné zhubnutí i na to, že u dietního plánu zůstanou dlouhodobě a nevzdají se při první návštěvě kavárny a pohledu na vitrínu s dorty.

FitLiftZkuste to! Maximalizujte ztráty na váze a minimalizujte škody díky tomu, že si občas dopřejete to, po čem vaše tělo touží. Tady je 5 způsobů, jakými můžete „podvádět“ při hubnutí – a stejně dosáhnout kýženého cíle!

1) Jídelní hříchy si plánujte

Mít strategii – to je v tomto případě základ úspěchu. Plánujte si, co a kdy budete jíst. Většina odborníků souhlasí, že jedno plánové jídelní „škobrtnutí“ za týden je akorát. Nejpraktičtější je naplánovat si váš „hříšný“ pokrm na víkend nebo na nějakou společenskou událost. „Díky tomu, že si konzumaci něčeho nezdravého nebo kaloricky náročnějšího naplánujete na konkrétní čas, se budete moct připravit. V průběhu dne třeba ušetříte několik kalorií,“ říká Jim White, RD ACSM Zdravotní Fitness specialista a majitel Jim White Fitness & Nutrition Studios. „To vám zaručí i to, že si promyslíte, na co máte skutečně chuť, dáte si své oblíbené jídlo a nebudete plýtvat kaloriemi na něco, co si vlastně ani neužijete.“

Amy Shapiro z Real Nutrition NYC, radí skoro to stejné: „Vyberte si to své. Jestli jdete ven, rozšoupněte se na tom, co si nejvíce užijete. Vyřádíte se na sacharidech? Sníte celou ošatku s chlebem nebo těstoviny? Nebo snad desert? Nebo si radši užijete několik sladkých koktejlů?“ Amy nedoporučuje dávat si od všeho něco. „Soustřeďte se jenom na jedno z toho,“ říká a dodává, že se na ostatní máte vrhnout zase někdy příště. Podle Amy je důležité „se bavit a dopřát si, ale všeho s mírou.”

2) Spalování si musíte zasloužit

Jedním z důvodů, díky kterým vám nezdravé hříchy mohou zvýšit spalování, je ten, že zvyšuje hladinu leptinu, což je hormon, který do zbytku těla posílá zprávy o tom, že máte hlad. Když vaše tělo cítí kalorický deficit, úroveň leptinu klesá, což zapříčiní to, že se metabolismus zpomaluje a šetří si energii. Tím, že si jídelníček okořeníte kaloricky náročným jídlem, zmatete svůj organismus tím, že si myslí, že mu dodáváte spousty jídla, a tak může rychle spalovat přebytečný tuk, který si nemusí ukládat na horší časy hladovění.

Jinak řečeno – občasné hříchy vám pomůžou snížit váhu tím, že dočasně zvýší hladinu leptinu. Myslete na to, že toto pravidlo nemusí být platné v případě, že je váš jídelníček volnější a vy nedodržujete žádná zásadní stravovací pravidla. Jinými slovy – musíte jíst vzorně, abyste si potom mohli bez obav vyhodit z kopýtka (a spoléhat na leptin, že vás nenechá ve štychu).

3) Nehřešte, když zrovna hladovíte

Někteří si své hříchy chtějí zasloužit tím, že se kvůli nim snaží ušetřit kalorie a už několik dní předem hladoví. Dost možná jde o jedince, kteří si na noc vypínají topení a místo rozsvěcování světel používají svíčky, protože si chtějí ušetřit na malou dovolenou. Jestli jste mezi takovými, přestaňte! Když budete hřešit na prázdný žaludek, pravděpodobně to přepísknete a dopřejete si více, než by bylo zdrávo. Nebudete se schopni kontrolovat a nebude to vaše vina. O své se přihlásí váš prázdný žaludek, který bude potřebovat naplnit, jak jen to půjde!

4) Hřešte s mírou

Je rozdíl mezi hřešícím jídlem a hřešícím dnem! Jestli se bude chtít odměňovat celý víkend za to, že jste v průběhu pracovního týdne jedli vzorně, dost možná to nedopadne dobře. Solidní dieta v kombinaci se cvičením vám pomůže zhubnout 0,5 až 1 kilo týdně – což s sebou přináší deficit od 3 500 do 5 000 kalorií. Myslete na to, že jedno průměrné jídlo v restauraci může mít kolem 1 200 kalorií a že je poměrně snadné pokazit si všechny hubnoucí úspěchy tím, že budete podvádět ve velkém nebo příliš často. Jestli to s hubnutím myslíte vážně, omezte se na jedno hříšné jídlo týdně. Vyberte si datum a restauraci a klidně si to zapište do diáře, ať se máte na co těšit.

5) Vytvořte si kalorický tlumič

Případné škody způsobené hříšným jídlem můžete v den D minimalizovat díky ušetření části vašich denních kalorií, hlavně těch ze sacharidů a tuků. Jak to můžete udělat? Jestli je to možné, posuňte svůj jídelníček. Tím myslíme to, že jestli si chcete dát něco hříšnějšího na večeři, posuňte první jídlo dne na později. Snídejte třeba v čase oběda. Tím, že snížíte množství pokrmů, jednak ušetříte kalorie a zároveň si naladíte tělo na „spaluji tuk“ režim.

Na druhou stranu, zasednout ke stolu, když jste zrovna vyhladovělí, taky není ideální. Ujistěte se, že si před svým hříšnějším jídlem dáte kvalitní, bílkoviny obsahující jídlo, které by mělo ideálně obsahovat hodně vlákniny a mělo by obsahovat spoustu zeleniny, která vám zpomalí trávení. Takový velký zeleninový salát s grilovaným kuřecím prsem zakápnutý citronovou šťávou by byl naprosto ideálním před-hřešícím jídlem, protože vás zasytí na dlouho, aniž by obsahoval spousty kalorií. Nebudete hladovět až do doby vaší hostiny a zároveň se budete moct pořádně rozšoupnout a užít si sacharidů a tuků do sytosti.

Autor článku: FitLif

Mohlo by vás také zajímat:

   
13.04.2016 - Efektivní hubnutí - autor: FitLif

Komentáře:

  1. avatar
    [8] peetrax [*]

    Veronique91 — #4 naopak - žerte!

    superkarma: 0 13.04.2016, 21:31:21
  2. avatar
    [7] AmeA [*]

    O já poslouchám své tělo Sml59

    superkarma: 0 13.04.2016, 20:58:28
  3. avatar
    [6] SNÍŽEK [*]

    jím kdy chci a hřeším kdy potřebuju,tělo si řekne Sml58

    superkarma: 0 13.04.2016, 20:13:09
  4. [5] Sofineza [*]

    Pentlička — #1 kdo přijde na tohle, dostane NobelovkuSml57

    superkarma: 0 13.04.2016, 14:20:32
  5. [4] Veronique91 [*]

    Chcete zhubnout? NEŽERTEEEEESml24

    1. na komentář reaguje peetrax — #8
    superkarma: 0 13.04.2016, 13:25:52
  6. avatar
    [3] Tomíška [*]

    Sml80tímhle se někdo živí?hýbat se a nežrat!pokud mám normální energetický výdej tak si mohu v klidu dopřát i zákuse-samo ne každý den třikrát,jinak je to o zdravém rozumu a ne o dietách jo a věta-usednout ke stolu když jse zrovna vyhladovělí taky není ideální to jsem nepochopila to si mám vlézt do ledničky?

    superkarma: 0 13.04.2016, 11:31:59
  7. [2] bobani [*]

    Sml80

    superkarma: 0 13.04.2016, 09:48:33
  8. avatar
    [1] Pentlička [*]

    Až někdo vymyslí jak hubnout a zároveň se cpát zákusky a čokoládou, tak přijďte! Jinak to ani nečtu.

    1. na komentář reaguje Sofineza — #5
    superkarma: 2 13.04.2016, 09:07:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme