Zdraví

5 kroků ke zdravějšímu životnímu stylu a snížení váhy

Správnou změnu životního stylu a účinnou dietu poznáte podle toho, že se vaše váha snižuje v průměru o 0,5 - 1 kg týdně a centimetry v pase ubývají. Máte lepší náladu, necítíte se unavená a nepociťujete hlad. K této změně vám pomůže 5 kroků sestavených odborníky portálu www.ZijZdrave.cz.

zeny

KROK 1: Reálný cíl

Reálný cíl je takový, který dokážete dlouhodobě naplňovat. Měl by se odvíjet od vašeho věku, dosavadního vývoje hmotnosti i případných onemocnění. Obecně se za reálný cíl považuje váhový úbytek o 5 % hmotnosti za tři měsíce. Pokud si cíl nastavíte nereálně, je váš pokus o zhubnutí předem odsouzen k neúspěchu.

KROK 2: Motivace

Napište si svou motivaci ke změně životního stylu a hubnutí na ledničku i do peněženky, abyste ji měla stále na očích. Udržení motivace napomůže také rozdělení hubnoucího cíle na cíle menší, dosažitelnější. Neříkejte si, že chcete shodit 30 kilogramů za rok. Stanovte si, že každý následující měsíc budete mít váhu nižší, nebo alespoň stejnou. Více si o motivaci přečtěte v článku klinické psycholožky PhDr. Šárky Slabé, Ph.D.

KROK 3: Pravidelné zápisky

Zapisujte si svůj denní energetický příjem a výdej, abyste zjistila, kde a kdy děláte nejčastěji dietní chyby. Někteří hubnoucí zapomínají snídat, jiní se přejídají ve večerních hodinách. Váš nový jídelníček by měl chyby napravit a obsahovat o 10-20 % méně energie než ten stávající. Zápisky si můžete pohodlně vést na stránce www.ZijZdrave.cz.

KROK 4: Opravdu zdravý jídelníček

Jezte pravidelně menší porce a omezte množství tuku ve stravě. Ke každému jídlu zařaďte zeleninu. Přednost dávejte celozrnným potravinám i kvalitním bílkovinám (např. libové maso, výrobky ze sójových bobů). Dbejte na dostatek tekutin a vyvarujte se sladkých nápojů. Tipy na letní redukční jídelníček najdete v článku nutriční terapeutky PhDr. Karolíny Hlavaté.

KROK 5: Efektivní sportování

Abyste hubla déle, je potřeba cvičit. Z počátku stačí 20 minut, postupně byste se však měla dostat na 40-60 minut. Cvičit je třeba 3x až 4x týdně při střední intenzitě pohybu. Ta se pozná tak, že při ní můžete konverzovat s ostatními. Vyzkoušet můžete například spinning, nordic walking nebo jen prostou chůzi! Krátká videa o zásadách sportování naleznete na www.ZijZdrave.cz.

Další informace o snižování váhy, poradny odborníků a soutěže o praktické ceny hledejte na portálu o zdravém životním stylu a hubnutí www.ZijZdrave.cz, který pro Vás vytvořila Všeobecná zdravotní pojišťovna.

   
18.08.2011 - Zdraví - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme