Zdraví

5 kroků k posílení imunity

Imunitní systém v těle funguje jako naše soukromá armáda, jejíž vojáci chrání naše tělo od útoků různých bakterií a virů. Imunitní armáda potřebuje být silná, aby při jakémkoliv průniku cizích „vojsk“ zareagovala rychle a účinně. Před zimou bychom měli dbát na to, abychom naši armádu pořádně vyzbrojili a žádné nachlazení nebo chřipka nás nesložila. Jak zbrojit nám prozradí 5 jednoduchých tipů.

imunita

1.    Myjte si ruce

Nezapomínejte si umývat ruce několikrát denně. Je to až děsivé, ale bakterie číhají na každém kroku – spínač na světlo, klika na dveřích, klávesnice, psací stůl, mikrovlnka, dřez, pohyblivá madla eskalátorů, automat na kávu ….  

2.    Oblékejte se úměrně k počasí

Jako bychom slyšely naši maminku „Šálu a čepici máš?“. Rozhodně měla pravdu a tak nepodceňujte teplé oblečení, i když se vám může zdát, že sluníčko vás prohřeje. Bohužel léto skončilo a tak ani sluníčko před zimou neochrání.

3.    Dopřejte si dlouhý spánek

Raději jít dříve spát a budit se dříve než ponocovat a vstávat na poslední chvíli a usnout v autobuse. Únava je další z faktorů, který snižuje imunitu a pak už stačí, aby na Vás někdo kýchnul a je vymalováno.

4.    Hlídejte si jídelníček

Vyvážený jídelníček je pro fungování imunitního systému nezbytný. Je proto důležité dávat si pozor na to, co jíme a v jakém množství. Nepravidelný a na živiny málo pestrý jídelníček tělo oslabuje a to pak není schopné bojovat proti vnějším nástrahám.

5.    Doplňujte vitamíny

Stejně důležité jako množství jídla je i výběr potravin, které musí být pro posílení imunitního systému bohaté na:

  • Vitamin C (ovoce a zelenina)
  • Vitamín E (pšeničné klíčky, rostlinné oleje)
  • Zinek  (fazole, libové maso, játra, mléko, mořské ryby)
  • Bioflavanoidy (ovoce a zelenina)
  • Selen  (ořechy, ryby, mořské plody, mořské řasy)
  • Karotenoidy (mrkev, dýně, rajče, červené papriky)
  • Omega- 3 mastné kyseliny (ořechy, ryby, lněné semínko)

SelzinkSamozřejmě, že můžete najít tyto živiny ve formě tablet. Doplněk stravy Selzink Plus obsahuje selen, zinek, betakaroten, vitamin C a E, což je vhodná kombinace vitamínů a jiných látek, které pomáhají omezit proces degenerace a stárnutí buněk. Zároveň podporují přirozenou obranyschopnost organismu proti infekci - vhodný při chřipce a nachlazení.  Doporučuje se jeho užívání při poruchách imunity a v případech zvýšené fyzické a psychické zátěže, při nedostatečné výživě, ale i při pouhém výskytu únavy. Urychluje hojení zánětů a pomáhá při bolestech kloubů.

Zakoupíte v lékárnách. Více informací na www.promed.cz.

   
14.11.2013 - Zdraví - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [20] EvikMacik [*]

    Taky hodně jím ovoce a zeleninu. Snažím se to střídat.. ale stejně mi příjde, že to nestačí a když je zima, nebo je v práci někdo už nemocný, tak to dostanu i já. Naposledy jsem si koupila na zkoušku 5 prevemax a kupuji si ho pravidelně, protože konečně něco, co má účinky!!

    superkarma: 0 13.11.2014, 15:53:43
  2. [19] Terulaa [*]

    Přesně, to jsou i moje kroky, já zařazuju do jídelníčku hlavně hoodně ovoce, zeleniny, piju jen holou vodu, do toho trochu sportu, pohybu a ještě beru denně 2 tabletky Hlívy ústřičné 800mg, ta se mi na podporu imunity osvědčila nejvíc. Sml16

    superkarma: 0 16.10.2014, 08:42:10
  3. [18] Monika43 [*]

    Když se blíží zima, tak už hodně papám zeleninu i ovoce, piju čaje, ale stejně je to málo a koupím si 5Prevemax v lékárně. Doporučila mi ho paní lékárnice na imunitu a jsem ji hrozně vděčná. Je super, není drahý a obsahuje Betaglukany o kterých jsem hodně četla a splnily to, co jsem očekávala.

    superkarma: 0 28.11.2013, 08:59:42
  4. [17] Alina [*]

    Vitaminy také užívám, nějaké doplňky stravy, Selzink zatím neznám, možná vyzkouším.

    superkarma: 0 25.11.2013, 19:32:49
  5. [16] Markét1 [*]

    No u nás je to úplně stejné, ovoce, zelenina, sport a kdyžtak kapky Kaloba v záloze :)

    superkarma: 0 25.11.2013, 15:59:02
  6. [15] Stáňa Hrubá [*]

    Zuzka určitě Kalobu zkus, taky už s ní mám nějaké zkušenosti a vesměs samé kladné, takže doporučuju.

    superkarma: 0 22.11.2013, 13:46:18
  7. [14] Nella9 [*]

    Ovoce i zeleninu jím denně, ale když na mě něco vleze, tak ani to mi nepomůže.. Já si nedávno koupila na zkoušku v lékárně 5Prevemax a jsem s ním spokojená. Imunita super! V práci dvě už ulehly a já? Cítím se pořád fajn.

    superkarma: 0 21.11.2013, 15:28:30
  8. [13] Zuzka Svetla [*]

    Já jím spoustu ovoce a nemocná moc nebývám, ale když už přeci jen, tak se snažím najít pomoc spíše v přírodě, takže se určitě podívám na tu Kalobu, co jste tu zmiňovaly...

    superkarma: 0 20.11.2013, 16:25:28
  9. [12] helešicová [*]

    Vitamíny doplňuji každý den.

    superkarma: 0 19.11.2013, 20:12:29
  10. [11] darinka03 [*]

    Tak to jsem nevěděla, že pelargonie může léčit. Už si to tu gůglím a ty kapky vypadají dobře.

    superkarma: 1 19.11.2013, 16:19:14
  11. [10] Janicka06 [*]

    No nejdůležitější je samozřejmě prevence a selský rozum :) Ale co když ani ty nestačej a člověk přeci jen něco chytne. U NÁs doma dáme hodně na přírodu a nedávno jsme narazili právě na přírodní kapky Kaloba z pelargonie, pomáhají s příznaky a posilují imunitu.

    superkarma: 0 19.11.2013, 16:12:49
  12. [9] opickajura [*]

    recept pro ty, kdo fazole nemusí..

    vařené umixovat najemno..ochutit jako tatarák..na topinku výborný..chuť fazole zmizí..takhle je kolem mě zbaští každej, i ten kdo je nejí

    superkarma: 0 17.11.2013, 19:47:15
  13. [8] opickajura [*]

    tak fazole mám ráda a zapomínám na ně. Zinek mi určitě chybí,,jdu na ně

    superkarma: 0 17.11.2013, 19:45:01
  14. avatar
    [7] VV7 [*]

    taky se snažímSml22

    superkarma: 1 16.11.2013, 18:28:03
  15. avatar
    [6] tortora [*]

    mírné otužování určitě nikoho nezabije,když vidím děcka narvaný v zimních bundách,čepicích a botech při +18°C a sluníčko,co teď bylo,tak nevím nevím,to je tak dobrý,aby byly zhýčkaný,zpotily se a hned budou nemocný,řekla bych,že jedna ze zásad,aby nebyl člověk nemocnej,je mít zdravý rozumSml24

    superkarma: 0 14.11.2013, 21:44:27
  16. [5] petta3 [*]

    taky se snažím :)

    superkarma: 0 14.11.2013, 12:38:56
  17. [4] Vivanka [*]

    já se snažím dodržovat všechno a stejně mám pocit že jak lítá kolem např.angína, tak ji vždycky chytnemeSml80

    superkarma: 0 14.11.2013, 11:18:33
  18. [3] zlá teta [*]

    snažím se, ale proč nejsou všechny vitamíny nacpané do čokolády? A ještě by se po ní mělo hubnout!

    superkarma: 0 14.11.2013, 10:51:28
  19. [2] sisinapipi [*]

    Vítamíny doplňuji každý den Sml30

    superkarma: 0 14.11.2013, 08:31:36
  20. [1] lidicka [*]

    3 kroky dodržuji, ale dostatek spánku a vitamíny si nedopřávám. I dnes jsem vzhůru už od 2.45 hod. Spal totiž u nás vnouček je nemocný má rýmu nemohl pořádně dýchat tak se vzbudil. No a usnul po čtvrt na 5 a to já se už šla chystat do práce.Sml80Sml22Sml30

    superkarma: 0 14.11.2013, 05:42:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme