Vaření

5 důvodů, proč při sportu pít kávu

Přemýšlíte, jak se v posilovně posunout na vyšší level? Pak vás bude zajímat následujících 5 důvodů, proč si před cvičením dát kávu.

Možná vás překvapí, že jeden z nejvhodnějších nápojů na nastartování metabolismu nenajdete na regálech obchodu s potravinovými doplňky. Dokonce ani není nutné pořizovat si speciální proteinové drinky a míchat je s vodou. Stačí navštívit vaší oblíbenou kavárnu a dát si jeden z celosvětově nejoblíbenějších nápojů – kávu. Vynechte ale cukr a smetanu. „Vhodnou volbou je například Americano, což je espresso doplněné pouze horkou vodou, ne smetanou. Na ochucení místo cukru použijte skořici, která vám kávu navíc krásně ovoní,“ komentuje šéfbarista kaváren CrossCafe Petr Korbel.

CrossCafe

Šálek kávy, který si před cvičením dáte, vás zaručeně nabije energií, ale má i řadu dalších benefitů. Podívejte se na 5 dalších důvodů, které vás přesvědčí, že je načase zařadit kávu do vašeho sportovního dne.

1.  Zrychluje metabolismus

Asi největší výhodou pití kávy před cvičením je nastartování metabolismu. Jedním šálkem docílíte rychlejší přeměny tukových buněk na zdroj energie při cvičení, na rozdíl od energie vázané v glykogenu. Vysoké množství kofeinu v černé kávě zrychluje váš metabolismus, a tím pádem během cvičení spálíte mnohem více kalorií. Konzumace kávy před cvičením tedy zvyšuje jeho celkový efekt. Kofein navíc lehce sníží váš apetit, takže toho pak během dne sníte méně. „Nejvíc kofeinu do sebe dostanete v takzvaném Flat White, které se dělá z dvojitého ristretta. Pokud chcete před cvičením omezit pití mléka, můžete si to klasické u nás vyměnit za sójové, které neobsahuje laktózu,“ doporučuje Petr Korbel z CrossCafe.

2.  Zvyšuje výkon

Několik studií ukázalo na souvislost mezi zvýšeným sportovním výkonem a konzumací kofeinu. Zpráva publikovaná ve Sports Medicine potvrdila, že kofein skutečně zvyšuje výkonnost a také uvádí, že sportovci po něm trénují s větším nasazením, anebo vydrží déle. Výzkum z British Journal of Sports Science zjistil, skupina sportovců, která před během na 1 500 metrů vypila kávu, doběhla do cíle průměrně o 4,2 sekundy rychleji než skupina bez kávy. Zdá se, že káva může být přesně tím, co potřebuje ke zvýšení svých výkonů.

3.  Zlepšuje soustředěnost

Kromě zlepšení fyzického výkonu černá káva zlepšuje i soustředění, takže během tréninku vydržíte déle produktivní.

4.  Snižuje bolest svalů

Pracovníci Univerzity v Illinois odhalili, že lidé konzumující kávu jsou při cvičení méně náchylní na bolesti svalů než jejich „nekofeinoví“ sparingpartneři. Výsledek? Můžete do svého cvičení zařadit víc opakování a při kardiu nasadit větší rychlost. 

5.  Prevence nemocí

Další výhodou šálku kávy je ochrana před různými nemocemi. Káva obsahuje velké množství antioxidantů, které tělo chrání před volnými radikály. Studie z Critical Reviews in Food Science and Nutrition z roku 2011 uvádí, že pití kávy koreluje s nižším výskytem cukrovky, Parkinsonovy a Alzheimerovy nemoci a některých druhů rakoviny.

www.crosscafe.cz

   
31.05.2017 - Nápoje - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [1] babinka [*]

    To jsem nevěděla...přepošlu synovi, závodně běhá a jestlipak toto ví...Sml67Sml67

    superkarma: 0 01.06.2017, 16:09:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme