...a 8 jednoduchých způsobů, jak si ho zlepšit hned teď

Jak souvisí zdraví se seznamováním? Víc, než si myslíte! Zdravotní kouč, Američan Jo Grobbelaar, Vám poradí, jak péče o tělo může pomoci při seznamování a randění – a jak toho můžete dosáhnout v krátkém čase.

zdraví

1. Ženy více přitahují zdraví muži

Výzkumníci z University of Abertay Dundee zjistili, že existuje silná pozitivní vazba mezi testosteronem, stresovým hormonem kortizolem a atraktivitou v obličeji. Muži, kteří byli ve studii vyodnoceni jako nejpřitažlivější, měli silnější imunitní systém a vyšší hladinu testosteronu. To naznačuje, že ženy od přírody více přitahují muži se zdravějším imunitním systémem.

2. Muže více přitahují uvolněné ženy

To, jestli se dáte dohromady, může z velké části záviset na duševnm zdraví, protože se ukázalo, že nízká hladina stresu ve většině případech koreluje s vyšší atraktivitou. Ve výzkumu, vedeném Dr. Rantalou z finské University of Turku, byly ženy s nízkou hladinou kortizolu (způsobujícího stres) hodnoceny muži jako atraktivnější. Vzhledem k tomu, že stres může snížit plodnost, to z biologického hlediska není příliš překvapivé. V každém případě to naznačuje, že muži se mohou o psychickou pohodu své partnerky starat více, než o okoliv jiného.

3. Zdravá strava zvyšuje atraktivitu více, než make-up

 Zdravý jídelníček může vylepšit Váš zevnějšek efektivněji, než make-up. Takové aspoň bylo zjištění nedávné studie na University of St. Andrews, soudě podle výsledků, že nejatraktivnější pleť byla taková, na kterou nejvíce působila zdravá strava a cvičení. To znamená, že míra naší přitažlivosti se odvíjí od toho, co jíme a jak jsou naše těla fit. Než tedy utratíte jmění za další make-up, zvažte, jestli muži nebudou více přitahováni Vaším zdravým já.

4. Ženy dávají přednost mužům s menším množstvím tělesného tuku a optimálními geny před maskulinitou

I přes klišovité sny o machovi a svalnatých mužích mohou mít štíhlejší a zdravější muži při seznamování větší úspěch. Tyto poznatky byly odhaleny výzkumem na University of Pretoria, který porovnával hodnocení přitažlivosti a maskulinity mužů se zdravotním stavem jejich imunitního systému. Zjistil, že ženám se více líbí štíhlejší muži (s tím, že 12% tělesného tuku byla nejoptimálnější míra) a že štíhlejší muži mají silnější imunitní systém. Z toho vědci usoudili, že ženy se podvědomě rozhodují nikoliv podle míry maskulinity, ale jejich váhy.             

5. Sport zvyšuje přitažlivost

Ty, kteří se neradi ukazují uhřátí a zpocení před svým protějškem, může uklidnit studie provedená Kristin McKinneyovou z McKendree University. McKinneyová testovala účastníky po fyzické aktivitě a objevila výraznou souvislost mezi adrenalinem a mírou atraktivity oproti těm, kteří nesportovali. Vysvětluje to nejen úspěchy těch, kteří se dali dohromady ve fitness centru, ale také to prokazuje důležitost zdraví a dobré kondice pro dosažení atraktivity. Lidé v páru si mohou prospět tím, že se budou zajímat o pohybovou aktivitu společně – nejen kvůli vlastnímu zdraví, ale i kvůli vztahu!

Co si z těchto poznatků vzít? Jo Grobbelaar, zdravotní kouč a nutriční specialista, eDarlingu poskytl 8 tipů, s nimiž může každý začít zdravější životní styl hned teď.

„Zlepšení Vašeho zdraví a vytvoření trvale zdravějšího životního stylu může být velmi jednoduché. Všechny své klienty vedu k odhodlanému přístupu a vytvářím jim plán, který pro ně funguje a odbourává strach z neúspěchu, když přijde k jeho nedodržení. Zde jsou mé dosažitelné kroky, které můžete zavést do svého každodenního života, pomohou Vám cítit se skvěle a dodají Vám sebevědomí k nalezení ideálního protějšku,“ tvrdí Grobbelaar.

1. První zlaté pravidlo je jednoduché – pijte více vody, ať už filtrované, či balené. Vaše tělo Vás za to bude milovat. Většina lidí je počas dne dehydrovaná. Pijte až 8 sklenic vody denně, pomůže Vám to cítit se lépe zevnitř ven.

2. Vařte ze základních surovin. Je čas vystoupit z konvence a zaměřit se na doma uvařená jídla. Držte se jednoduchosti, ale kultivujte zvyk jíst domácí jídla tak často, jak je to možné. Vaření v páru navíc může být poměrně intimní zážitek.

3. Zvyšte příjem listové zeleniny; z veškeré dostupné zeleniny je to ta nejméně využívaná. Příjem listové zeleniny podpoří pevné zdraví tím, že posílí Váš oběhový a respirační systém.

4. Nebojte se komplexních sacharidů. Popřemýšlejte o zařazení těchto potravin do svého jídelníčku: celozrnných potravin jako je hnědá rýže nebo quinoa; a sladké zeleniny jako jsou batáty, mrkev nebo dýně. Jestli kolem čtvrté odpolední cítíte prudký pokles a přistihnete se u nákupu nezdravé svačinky z automatu, zkuste do své obědové krabičky přidat tyto lahůdky. Jsou vynikající pro stabilizaci krevního cukru, čímž Vám dodají energii na dlouhou dobu.

5. Pohrajte si se zdroji bílkovin. Různé bílkoviny fungují lépe pro různé typy lidí. Může se stát, že se budete cítit lépe po navýšení nebo naopak snížení příjmu bílkovin. Experimentujte, dokud nepocítíte rozdíl.

6. Jezte méně mléčných výrobků, cukru a průmyslově zpracovaných potravin a polotovarů, a vyhněte se kávě, alkoholu a tabáku. Věřím sice tomu, že by se člověk neměl vzdát mnoha návyků najednou, ale tyto položky jsou na seznamu věcí, o kterých nesmlouvám. Omezte, nebo se zcela vyhněte ideálně všem těmto potravinám. Budete lépe vypadat a také se tak cítit.

7. Pravidelně se hýbejte. Pravidelný pohyb pomáhá trávicím procesům a také uvolňuje hormony dobré nálady. Najděte druh cvičení, který si zamilujete a nepřestávejte s ním. Můžete si také najít něco, co si budete užívat společně s partnerem.

8. Mějte zdravý vztah, který Vám dělá dobře a podporuje Vás. Začněte kultivací dobrého vztahu sami se sebou. Najdete-li cestu k tomu, mít se rádi a pečovat o sebe, pak o těchto potřebách můžete komunikovat i s Vaším protějškem. 

Reklama