Pilates už není neznámé cvičení, které tajuplně slibuje okamžitě nové tělo. Řadí se ke stylu body and mind a najdete ho v nabídce většiny fitcenter. Přesto jste se možná ještě nerozhodli ho vyzkoušet. Možná si myslíte, že nedostanete náležitě do těla. Možná máte pocit, že by vám to nešlo. A možná vás to zatím ještě ani nenapadlo. Zde je hned několik důvodů, proč se do pilates pustit co nejdříve, ideálně tohle léto!

1. Naučí vás vnímat své tělo

Autor této metody, Joseph Pilates, rozšířil pilates po celém světě díky své knize nazvané příhodně Contrology (kontrola). „Při tomto cvičení jde totiž především o vědomé, kontrolované pohyby, kdy vnímáte svaly, o kterých se vám dosud ani nezdálo. Zjistíte, kde máte lopatky, co je to pánevní dno, jak se dá vytáhnout páteř, že se dá dýchat do zad a mnoho dalšího. Vaše tělo začne komunikovat s vaší hlavou, až se nakonec stanou přáteli, kteří spolupracují,“ vysvětluje Gabriela Němečková ze studia myPilates. No řekněte, nestojí to za trochu úsilí v začátcích?

2. Zbaví vás mnoha zdravotních problémů

Cvičení pilates je založeno na aktivaci hlubokých vnitřních svalů, ke kterým patří pánevní dno, příčný břišní sval a bránice. „Pánevní dno nese tíhu vnitřních orgánů v dutině břišní. Jeho oslabení má často za následek nepříjemnou inkontinenci. Příčný břišní sval funguje podobně jako korzet a pomáhá držet tělo vzpřímeně. Bránice je sval, bez kterého byste nedýchali. „Naučíte-li se ovládat tyto a mnohé další svaly, můžete se zbavit bolestí zad, uvolnit ustaraná a přetížená ramena nebo kompenzovat jednostranné pracovní či sportovní zatížení,“ podotýká Jana Havrdová z nezávislé iniciativy Česko se hýbe, která chce lidem pomoct začlenit zdravý životní styl a pohyb do každodenního života.

pilates

3. Vyprázdní vám hlavu

Pilates není v začátcích úplně jednoduché cvičení. Musíte se soustředit na celé tělo i na jeho jednotlivé části, nesmíte zapomenout dýchat (zdá se to legrační? Věřte, že zadržený dech je nejčastějším projevem soustředění.), neustále kontrolujete, jestli někde v těle nemáte zbytečné napětí… Myslíte, že přitom stihnete mít v hlavě ještě něco jiného? Zkušený instruktor hravě pozná, kdy začnete přemýšlet o tom, kam si po cvičení zajdete na oběd místo toho, jak správně protáhnout paži. Starosti prostě odložíte v šatně.

4. Zlepší váš sexuální život

Pilates samozřejmě není seznamka a nezaručuje, že najdete toho správného partnera (i když na lekcích pilates potkáte často i muže). Pokud ovšem svého partnera už máte, můžete ho překvapit novými triky, které vaše pánevní dno zvládne právě díky tréninku. Ženy také obvykle připouštějí, že díky lepšímu vnímání této oblasti je i jejich prožitek sexu intenzivnější. Je to vlastně takový „vedlejší efekt”, ze kterého budete mít prospěch oba.

5. Pilates využijete kdykoli

Hlavní efekt většiny sportovních aktivit spočívá v samotném provozování daného sportu. Na kole nebo při aerobiku se zapotíte, zbavíte se pár kalorií. V posilovně vybudujete svaly. Ale když skončíte, jako byste sportování odložili spolu s tréninkovým oblečením. „Pilates má jednu nespornou výhodu ve srovnání s dalšími sporty. Naučíte se zacházet se svým tělem a tuto dovednost využijete doslova kdykoli. Změní se vaše chůze, budete jinak stát ve frontě u pokladny, jinak budete zvedat a nosit svoje děti. Pilates využijete, když jdete na běžky, když hrajete tenis nebo golf, když si vyrazíte zaběhat. Jakmile se jednou naučíte o svém těle přemýšlet, už nikdy to nezapomenete,“ uzavírá Gabriela Němečková. 

Tajný tip:

Stále ještě jste se nedočetli, jestli vám pilates může dát pořádně zabrat? Samozřejmě že se při pilates můžete i zapotit. Vyzkoušejte pilates na BOSU nebo jiné balanční pomůcce. Zacvičte si na strojích. Například  MOTR je novinku ve světě fitness, se kterým zvládnete i poctivý kardio trénink. Cvičení pilates vás naučí základům správného pohybu, stejně jako vás utahá jako kotě.

Zdroje informací www.ceskosehybe.cz a www.mypilates.cz

Reklama