Bulvár

400.000 českých dětí žije z alimentů


Podle údajů Českého statistického úřadu je více než čtyři sta tisíc dětí v Česku ekonomicky závislých nejen na tom, jak vysoké byly soudy stanovené alimenty na jejich výživu, ale i na tom, zda vůbec na jejich adresu přijdou. Průměrná výše alimentů představuje v Česku v současné době 1 570 korun, neobvyklé však není ani výživné stanovené ve výši pěti set korun v okresech s vysokou nezaměstnaností.

Průměrné náklady na jedno dítě představují podle propočtů Českého statistického úřadu 6 350 korun českých. Většina neúplných rodin, kde zůstává jeden rodič s dítětem, se tak dostává do složité ekonomické situace.

Když se podíváme do bulvárního tisku, kde jsou medializovány rozvody celebrit, nestačíme se divit. Létají tam statisícové částky, měsíční alimenty dosahují výše ročního příjmu dobře placeného zaměstnance. Nabudeme pak dojmu, že rozvod je vlastně z ekonomické stránky výhodný a ženu a děti čeká pohodlný život bez práce.

Vraťme se do všední reality. Advokáti a soudci se shodují, že po rozvodu se ekonomická situace dětí většinou zhorší. Kromě případů skutečných boháčů, kdy se alimenty pohybují v násobcích průměrné mzdy, alimenty skutečně nepokrývají ani statisticky, natož reálně, nutné životní náklady.

Ženy se totiž především soustředí na to, aby děti získaly do své péče a chtějí mít rozvod co nejrychleji za sebou. Majetkový prospěch dětí je u nich až na druhém místě. Aby ukončily rozvodové řízení, často souhlasí s nižším výživným. Někdy jde z jejich strany i o stud, zvlášť pokud žijí na malém městě, někdy dokonce o strach z bývalého manžela. Jsou ale samozřejmě výjimky, kde o peníze jde. Ovšem jde jen o malou část případů.

 

V Česku je navíc problém následné placení již stanoveného výživného. Rozsah neplacení, kdy se rodič s dítětem dostává do těžké ekonomické situace, nabyl již takových rozměrů, že se objevily dokonce poslanecké návrhy na to, aby stát za neplatící otce alimenty sám platil, aby dítě nebylo zkráceno, a následně, aby je sám na neplatičích vymáhal.

Soudy uvádějí dva druhy neplatičů. Ti, kteří skutečně peníze z různých důvodů, například nemoci či ztráty zaměstnání, nemají, a pak ti, kteří programově platit odmítají. Dluhy na alimentech dosahují v některých případech někdy až statisícové částky.


Existuje možnost, jak dosáhnout jistého úspěchu, a to obrátit se na exekutory a podat trestní oznámení. Jenomže, řada žen, než aby podstupovala složité soudní dokazování a opět se dostala do konfliktů s partnery, alimenty raději oželí.


Velkým problémem je také prokazování příjmů. V regionech, kde je vysoká nezaměstnanost, jsou alimenty minimální. Stanoví-li se z minimální mzdy či podle sociálních dávek, pětistovka měsíčně není výjimkou.

Soudy se ale často musí především potýkat s neochotou skutečné příjmy přiznat.

Řada podnikatelů své příjmy při stanovování výživného výrazně podhodnocuje. Vlastní byty jsou přepisovány na známé či příbuzné, stejně tak vozy, firmy a další majetek. Pokud otec, který má platit alimenty, má konta v zahraničí, dají se jeho majetkové poměry, na základě kterých by se stanovilo výživné, zjistit velmi obtížně.

Další častou obranou je zpochybnění otcovství. Lékařské testy však v tomto směru jsou prakticky neomylné. Aspoň že to. Kdy ale nastane situace, že soudy budou hodnotit situaci konkrétního dítěte a rodiče, který má výživné platit?

Výživné musí kopírovat reálné příjmy, zdravotní stav a potřeby dítěte, shodují se soudci. Ale to je asi v České republice hodně vzdálenou hudbou budoucnosti.


Jen pro zajímavost:

Nejvyšší měsíční výživné na 1 dítě v ČR:           120 000,- Kč
Alimenty u vyšších příjmových skupin:         10-20 000,- Kč (1 dítě/měsíc)
Minimální výše alimentů:                                        500,- Kč (1 dítě/měsíc)
Republikový průměr stanovených alimentů:           1 570,- Kč (1 dítě/měsíc)
Průměrné měsíční náklady na 1 dítě:                    6 350,- Kč



Použitý zdroj: Český statistický úřad         .

Co vy a alimenty?

 

   
21.02.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [108] strelec [*]

    Mám velmi špatnou zkušenost, na syna mi neplatí už rok žádné výživné. Podala jsem trestní oznámení a čekám už půl roku na vyřízení. Když zažádám o zvýšení tak mi to vždy ještě sníží.v našim okrese soudy trvají velmi dlouho, co se týká výživného.

    superkarma: 0 23.02.2006, 19:27:50
  2. avatar
    [105] Eva_CZ [*]

    Karolina*: asi tak. No Honza je pitomej, ten ji bude platit az doaleluja, ale on ma nastesti jeste jine penize. A nastesti mel tuze dobreho pravnika, takze on fakt stradat nebude. Jen ona se asi uzere. Kdyz mi vola, fnuka a fnuka a fnuka... Kurna, ma co chtela, on se rozvadet nechtel, ma decka fakt moc rad a bere si je kazdej vikend, travi s nimi dovoleny a vubec.

    petrakan: na Floride.

    superkarma: 0 22.02.2006, 01:24:15
  3. [104] Karolina* [*]

    Eva_Fl: Eva_Fl: On ji to byvaly mozna za nejakou chvilku zaridi
    Abych byla taky uprimna. Na jednu stranu mi je te me zname lito, protoze to byla takova ta klasika. On si nasel jinou babu, akorat teda ne podstatne mladsi, jenom asi o pet let . Vykaslal se na ni a sel za hlasem sveho . Potud mi je ji lito. Ovsem to, ze se rozhodla stravit 6 let litovanim se a sledovanim toho, co on zase ma a co ma ta jeho, uz ve mne takovou litost nebudi. A to co prislo, se dalo cekat, protoze on je hodne na prachy a bylo jasne, ze dosmrti ji v dobrovolne zivit nebude. Tim, ze sedela doma, ji usla spousta penez, ktere mohla vydelat, mohla mit penzi uz v 65, ted bude makat tak do 70 , mohla si usetrit nervy, penize a traparnu s tim soudem. A kdovi, mozna uz mohla mit i jineho chlapa. Kazdy ji to rikal, ale znas to, jak ten hrach....

    superkarma: 0 22.02.2006, 00:36:20
  4. avatar
    [103] petrakan [*]

    Nemyslela jsem to špatně. Já jen že mám celou rodinu v Americe a blbě se o tom všem mluví

    superkarma: 0 21.02.2006, 23:52:47
  5. avatar
    [102] petrakan [*]

    Eva_Fl: A kde žiješ? V jakém státě? Jestli se můžu zeptat, dokud mám kde

    superkarma: 0 21.02.2006, 23:49:46
  6. avatar
    [101] Eva_CZ [*]

    Karolina*: uuuuuuuuuuplne uprimne - on je muj kamarad a jeho ex zena... No z ni je Americanka nad Americanky se vsim vsudy.
    Kdyz sem prijeli ( a nemeli vubec prachy, jako kazdej ), ona ze chce studovat grafickou skolu. OK. Sla a studovala. Byla ji k nicemu, do zadne prace nikdy nesla. Presto vyloudila studia jeste na 3 dalsich skolach. Ja osobne si myslim, ze by do prace jit mela, aspon by mozna prisla na jine myslenky a mozna by byla trosku schopnejsi. Podle me je fakt k nicemu. Deti hlida chuva, o pradlo se stara jedna, o uklid druha... Ona - nic. Trapi se. To je asi tak nejak jeji zivotni napln. Nic si sama nerozhodne, nezaridi, nevyridi, neudela... Max.zvedne telefon a objedna jidlo...

    Tapino, ta pani je invalidni. Kdo na ni ma platit?

    superkarma: 0 21.02.2006, 23:33:43
  7. avatar
    [100] petrakan [*]

    A poradí mi někdo? Deset let jsem žila s chlapem o kterém jsem si už myslela že ho za ty roky znám. A příště mi to vyjde. Ale je tu problém, a to je moje dcera z prvního manželství.. Nikdy s ní neměl žádný konflikt, za dobu co jsme byli spolu. Ale najednou toho bylo na nás moc. Dcera se nám narodila, tragicky mi zemřel otec a hned na to tchýně, která byla strašně super. Najednou se manžel změnil a já se divím s kým to žiju

    superkarma: 0 21.02.2006, 22:20:46
  8. [99] Karolina* [*]

    Jeremi: Ji prave moc nepomohlo to, ze se celych tech pet let po rozvodu nepokusila si praci najit. Jeji tvrzeni, ze byla doma nedobrovolne, bylo tim padem ponekud neduveryhodne.
    On ji jeste porad doplaci nejake stovky tak, aby jeji celkovy prijem byl takovy, aby jeji zivotni uroven, na kterou byla zvykla z manzelstvi, byla zachovana. Ja nevim, ale zda se mi, ze dokazovat, jestli zena byla v domacnosti dobrovolne, ci nikoli by bylo dost komplikovane. Jasne to je treba u zeny karierniho diplomata, ktery se co dva roky stehuje ze zeme do zeme, ale u normalnich lidi

    superkarma: 0 21.02.2006, 21:16:52
  9. avatar
    [98] Jeremi [*]

    Karolina*: No, ale takhle mi to přijde v pořádku. Děti měla velké a mělo by být normální živit se vlastní prací. Za spravedlivé bych považovala, aby jí dejme tomu bývalý doplácel rozdíl mezi skutečným příjmem a nějakým průměrným výdělkem, kterého v jejím věku dosahují lidé stejného vzdělání, kteří se nezakopali doma. Ono to zakopání doma totiž zdaleka není až tak otázka svobodné volby.

    superkarma: 0 21.02.2006, 20:38:39
  10. [97] Karolina* [*]

    Co se vyzivneho na deti tyce, meli by dostat tolik, aby meli stejne slusnou zivotni uroven jako jejich otec. Ale u veci navic, by mel mit otec pravo eventuelne i neprispet, pokud zminenou vec nepovazuje za potrebnou. Nemel by byt povazovan za prkenici, do ktere lze kdykoli hrabnout Aby nedoslo k mylce, muj muz zadne deti z prechozich vztahu, na ktere by platil vyzivne nebo nejak prispival nema.

    superkarma: 0 21.02.2006, 20:18:58
  11. [96] Karolina* [*]

    Jeremi: V USA se to uz take kazi. Znamou opustil muz po 22 letech manzelstvi. Nikdy v zivote nepracovala, vychovala dve deti, on delal karieru a taky relativne slusne vydelaval. Po rozvodu ji bylo priznano slusne vyzivne. Chvili byl klid a po peti letech ji dosla obsilka k soudu, ex ji zazaloval, ze se nesnazi najit si zamestnani a sama se zivit. Ac nemela zadnou praxi, mela VS vzdelani, byla zdrava a nestarala se o male deti, tudiz soudce uznal, ze se sama zivit muze a naridil, aby si zamestnani hledala. Musela dolozit 5 prac. interview tydne a po pul roce se melo zhodnotit, jak ji to jde s tim, ze pokud se nebude dostatecne snazit, bude zle hned a pokud se snazit sice bude, tj.dolozi ty interview a zamestnani v primerene dobe nenajde, tak se vezme v uvahu posudek soudniho znalce, ktery vycislil, jake jsou jeji moznosti zamestnat se a kolik by mohla vydelavat a podle toho se ji upravi vyzivne. I za techto okolnosti mohla jeste mozna situaci natahovat a rok, dva to vyzivne brat v plne vysi, ale nemela na to nerv a po peti mesicich uz pracovala. Myslim, ze to "obetovani se" je hodne vachrlata zalezitost a vetsinou se nevyplati nikde, aspon u normalnich prijmovych skupin.

    superkarma: 0 21.02.2006, 20:17:10
  12. avatar
    [95] femme [*]

    samozřejmě S bazénem měla jsem rudo před očima

    superkarma: 0 21.02.2006, 19:46:52
  13. avatar
    [94] femme [*]

    znám několik tzv. otců, kterým bych já osobně nejraději šlápla do gesichtu jeden příklad za všechny, starý jen pár let: rozvedení mangelé, děti-studenti ve věku 15 a 17 let, otec-podnikatel podruhý ženatý, další dítě do 1.třídy, mangelka v domácnosti, barák z bazénem, dvě auta, každoroční letní dovolené někde na ostrovech, zimní nejlépe ve Francii na ledovci a tenhle pan podnikatel, tzv. otec platil na svoje dvě, skoro dospělé děti dohromady 1000,-Kč, slovy: jedentisíckorunčeských podnikání mu prý krachuje a všechno, co mají, jim prý dávají rodiče nové mangelky

    superkarma: 0 21.02.2006, 19:45:22
  14. [92] sahleb [*]

    Jen abych dodala: nikdy me nebylo lip, kdyz jsem se dovedla zaridit podle sveho a ziju si lepsim zivotem nez v manzelstvi.

    superkarma: 0 21.02.2006, 19:08:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [91] sahleb [*]

    Velmi informartivni clanek.
    Jinak Sarume souhlas. Dite otce, se ma samozrejme mit stejne dobre jako otec. Bohuzel je to jinak a ty prumerne alimenty 1500 (do toho jsou zapocitany i ty 120 000)jsou strasna ostuda.
    Na tom je primo videt jak si v tero spolecnosti stoji matky a deti.

    Korenarko pro me nova partnerka meho muze, ktere jsme museli s detmi uvonit byt ,(velmi dobre vedela, ze muz je zenat a ma male dite) proste je bude az nadosmrti krava vsech krav. Navic bezcharakterni s3vine, zakomplexovana, prtoze jedina jeji zivotni radost je rozvest manzelstvi. Ja jsem proste odesla.

    superkarma: 0 21.02.2006, 19:05:53
  2. avatar
    [90] Avilka [*]

    Juana: 69 - tak nech si ten tvoj známy vezme k HPP ešte nejakú brigádu, aby mu vyšlo na novú rodinu. Presne ako ženská, čo musí sama živiť deti, lebo jej ex neposiela výživné.

    superkarma: 0 21.02.2006, 18:44:20
  3. avatar
    [89] Jeremi [*]

    Ťapina: Na druhou stranu, proč při stanovování výživného nezohlednit třeba situaci, že žena zůstala v domácnosti, aby se mohla starat o děti a vytváření zázemí a umožnila tím manželovi, že se mohl naplno věnovat své práci 12 hodin denně a o nic víc se nestarat? Když se pak rozvedou, tak bude bez praxe těžko hledat práci na uživení sebe sama. Americké soudy tohle
    zohledňují a výživné pro manželku je jakási cena za to "obětování se". Pokud se znovu vdá nebo dokáže najít si dobrou práci, tak samozřejmě končí.

    Jeruna: Pokud soud skutečně rozhodl, že dcera nemá nárok na alimenty za dobu studují na VŠ, tak rozhodl v rozporu se zákonem o rodině, což by studentka KU byla jistě schopná si dohledat. Takže sorry, ale mám o téhle historce dost pochybnosti.

    jeruna:

    superkarma: 0 21.02.2006, 18:20:55
  4. avatar
    [88] cmelda [*]

    korenarka: ber to ale tak, ze nekdo nemusi mit takovou zkusenost, ono pak fakt se nejde pro slovo daleko, kdyz ti ex odmita dat na dite vic jak 1K mesicne a nezajima se o to dite a svoje nebo i cizi dite svoji partnerky uprednostnuje ... pak se neni cemu divit, vis ...

    superkarma: 0 21.02.2006, 15:59:02
  5. avatar
    [87] Meander [*]

    korenarka: Je to i na mě silný kafe

    superkarma: 0 21.02.2006, 15:33:26
  6. [86] a.... [*]

    korenarka: ale no tak to byla jen výjimka-já např. holky svýho ex upřímně lituju- tohle myslím fakt vážně

    superkarma: 0 21.02.2006, 15:33:14
  7. [84] a.... [*]

    Kahomar: to víš, každej musí vyjít s tím, co má..a z toho uživit i svý děti. O tom ale tahle diskuse určitě není takže jako "stížnost" je to na nepravém místě. Patrně existují lidé, kteří si vydělají víc než vy, a proto do svých dětí taky investují víc...

    superkarma: 0 21.02.2006, 14:52:09
  8. avatar
    [83] Kahomar [*]

    no nevím, kdo spočítal, že náklady na jedno děcko jsou 6350Kč měsíčně. My s mužem vychováváme děti tři (z toho na dva středoškoláky dostávám alimenty celkem 2000Kč) a příjem naší rodiny měsíčně nepřesáhne 20 tisíc. V tom případě bychom s manželem museli žít ze "vzduchu".

    superkarma: 0 21.02.2006, 14:46:29
  9. avatar
    [82] Ťapina [*]

    Eva_Fl: Tak to se mi nelíbí. Proč by měl ex platit na manželku? Na děti jasně, zůstává jejich otcem i po rozvodu. Ale když se dva lidi rozhodnou, že spolu už nebudou, tak ať spolu nejsou se vším všudy. Od toho rozvod je, ne?

    superkarma: 0 21.02.2006, 14:31:41
  10. avatar
    [80] Eva_CZ [*]

    Juana: souhlasim. Proc ne. Oni sem utekli spolu nekdy v r.1970. Ja jsem s nimi nezila... Nevim, kdy jim to prestalo klapat. On tvrdi, ze ona s nim nechtela spat, tak si to hledal jinde, ona tvrdi, ze protoze mel bokovky, nechtela s nim spat.
    To neni ale podstatne. Nemyslim, ze to z jeji strany byla vycuranost. On vydelaval dost a ona byla doma s detmi. Samozrejme k ruce uklizecku a hlidacku deti a tyhle veci, protoze ona ma spoustu svych aktivit. Takhle to tady proste je.

    Muj jinej kamarad se rozvedl se zenou, ktera mimo jine silene zarlila. Plati ji mesicne sileny penize, ona je v invalidnim duchodu... Proc by na ni meli platit jini ( podle nekterych stat)? kdyz jeji EX vydelava....

    superkarma: 0 21.02.2006, 14:08:31
  11. avatar
    [79] cmelda [*]

    Juana: no bohuzel ne vzdy se obe strany mohou dohodnout, staci kdyz se jedna ze stran, at uz je to kterakoliv, zatne ... a mas vymalovano ale nejhorsi je, ze tito sobci si neuvedomi, ze to odnasi deti ... nebo uvedomi a maji o to vetsi prostor pro obvinovani toho partnera, ktery ma deti rad a nechce je nechat citove vydirat...

    superkarma: 0 21.02.2006, 14:02:01
  12. avatar
    [77] Juana [*]

    cmelda: Spíš mám asi štěstí na lidi, co se nějak dokážou domluvit. Jeden manželův kamarád má dceru s přítelkyní, nežijou spolu, ale taky se domluvili, on ji má jednou týdně na celý den, její matka velice slušně vydělává, on jí výživný přímo neplatí, ale ukládá prachy dceři na termínovaný vklad, takže až bude dospělá, bude mít velice slušně věno. Mají spolu takovou domluvu, ona v současnosti nějaké výživné nepotřebuje, dělá nějakého managera a peněz má hodně, takže si to nechává jako rezervu.
    Ale abych ty chlapy jenom nechválila a nelitovala, tak moje kamarádka ze školy byla nemanželské dítko, mladý inženýr ji kdysi zplodil s holkou ještě ne osmnáctiletou než šel na vojnu a ona se mi jednou svěřila, že se s ním setkala jednou za život, a to u soudu, když se soudila o alimenty, které na ni odmítal platit, když studovala na vysoké škole. Bylo to za komunistů, on udělal kariéru jakožto soudruh kariérista a samozřejmě mu alimenty vyměřovali spolusoudruzi naprosto minimální. Kámoška měla štěstí, že její matka se pak provdala a její nový manžel ji bral jako vlastní dceru.

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:58:42
  13. avatar
    [75] tyrkys [*]

    a....: táta se mi také po letech přiznal, že jelikož byl živnostník a přiznával minimum, platil na mně nejmenší možné alimenty...

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:45:53
  14. avatar
    [74] cmelda [*]

    _Lucky: jeste dovetek: dite v soucasnem otcove manzelstvi mnohdy dostava mnohonasobne vic, a jak to potom chces vysvetlit svemu diteti? Broucku vis, tvuj novy bratricek (byt treba vlastni) zije s tatinkem a proto se ma takhle. Nemuzes mu rict, tebe tatinek nechce a proto musime zivorit....

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:45:18
  15. [73] a.... [*]

    Juana: mno.. jde taky trochu o to, od koho ty informace máš soudím, že od těch chlapů to můj ex se má taky děsně špatně podle jeho verze, protože musí platit dost vysokou hypotéku, pač si koupil barák( mě nechal tehdy ještě státní byt) a vpodstatě živoří , přitom má 2 auta, 5 kol( každé v hodnotě cca 200tis.) spoustu dalších pěkně drahých krámů...ale je na tom děsně špatně

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:39:07
  16. avatar
    [72] cmelda [*]

    Juana: ja bych to nepodminovala vysokou skolou .. asi mas stesti na slusny (nebo malo vychcany) kamarady ...taky znam dost tech, co plati a radi na svy deti, ale taky tech, ktery si pro desetnik nechaji koleno vrtat a jeste po vlastnich detech loudi kapesny (kdyz je nahodou jednou za cas pocti svoji navstevou)...

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:36:28
  17. avatar
    [71] Juana [*]

    Eva_Fl: A to s tím souhlasíš nebo nad tím kroutíš hlavou? To považuju za docela dobrý obchod - narazí si dobře situovaného chlapa, pořídí si s ním děti a pak se s ním rozvede a žije si velice nadstandardně z alimentů a ještě ho připraví o barák. Je to asi extrémní případ, považuju to ale za pěknou vyčůranost. To předtím nevěděla, že leze z postele do postele?

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:35:42
  18. avatar
    [70] Luciš [*]

    sarume: mých??? Děti nejsou jen chlapa, to zase prr

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:32:01
  19. avatar
    [69] Juana [*]

    sarume: Já se chlapů rozhodně nechci zastávat, ale jak jsem psala o případu, že žádost podal manžel, protože manželka měla milence a otěhotněla s ním a on teď platí víc jak polovinu příjmů na svoje děti, tak je to dost drsný, rád by si založil novou rodinu, exmanželce už nevěří a přitom mu nezbývají peníze, aby šel do nové rodiny. Já bohužel znám ze svého okolí samé případy, kdy chlapi platí docela hodně a moc jim nezbývá, případ, kdy chlap platí málo neznám, ale asi to bude tím, že se pohybuju mezi samými vysokoškoláky, kteří vydělávají relativně slušně - to je kolem průměrné mzdy, žádné extrémy a soudy jim napaří vysoké alimenty, protože mají vzdělání na to, aby vydělávali asi mnohem víc nebo co, fakt to nechápu. A ne že by se nějak flákali nebo dělali nějaké černoty, jen se jim zrovna dvakrát nevede.

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:30:21
  20. avatar
    [68] Eva_CZ [*]

    sarume: muj kamarad se prave rozvedl - tedy jeho zena se s nim rozvedla. Samozrejme ji zustal dum a auta, ktera on plati, ale jeho prijem se rozpocital na ctvrtiny ( ma 2 deti ). 3/4 jdou na deti a jeho ex zenu, 1/4 je pro nej. Ona je samozrejme v domacnosti, protoze vzdycky byla a nehodla na tom nic menit jen proto, ze on spi s kazdou, kterou potka. Jeho mesicni prijem je okolo $40 000. Myslim, ze se deti ani ona nemaji spatne.

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:29:58
  21. avatar
    [67] Eva_CZ [*]

    a....:
    A proc by matka mela mit 4 pracovni pomery a dite melo travit vikendy na brigadach.

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:26:42
  22. [66] a.... [*]

    cmelda: ano ano, když si tatíček kupuje kvádra za 1000EUR a jezdí se potápět na druhý konec světa, nevím proč by jeho dítě mělo chodit v hadrech ze sekáče a o prázdninách jet tak akorát na tábor

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:23:59
  23. avatar
    [64] cmelda [*]

    a....: pravdu dis. Kdyz mam dite, je logicke, ze chci, aby zilo a ne prezivalo, kdyz otec si vozi prdel v BMW a jeho milenka si pritahne nejake haranty

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:20:54
  24. [63] a.... [*]

    _Lucky: patrně vůbec nechápeš, co to jsou alimenty- tahle dávka by se měla odvíjet od přijmu otce, takže bychom vůbec neměli hluvit o konkrétních číslech, ale o PROCENTECH.Podle mého názoru, je přiměřená částka výživného na děti tak 20% čistého příjmu otce- takže pokud má příjem 10tis. je to 2tis. a pokud má příjem 100tis. je to 20tis.

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:16:56
  25. [62] Searc [*]

    sarume:

    superkarma: 0 21.02.2006, 13:10:25
  26. avatar
    [60] _Lucky [*]

    52., 43. Sarume: Nesouhlasím. Je dost sporné, že když má otec 50000Kč, že by automaticky dítě mělo dostávat 500Kč na internet a 400Kč na drogerii. Ta dávka se jmenuje výživné a ne luxusné. Chápu ji tedy jako příspěvek otce k zajištění základních potřeb dítěte. Naprosto na otci bych nechal, zda chce přispívat na "potřeby" typu kosmetika a internet. Naopak náklady na bydlení tady být musí (samože nemůžete bydlet v 10+1, že ). Stačí vzít modelový příklad, kdy Ty si najdeš přítele, on přítelkyni a s Tvým přístupem by mohla nastat situace, kdy by dítě v jeho současném vztahu dostávalo méně peněz, jako Tvoje (i když finančně bys na tom byla stejně...). Opatrně. Moje matka to tak skloubila - no a teď - babo raď!

    superkarma: 0 21.02.2006, 12:53:21
  27. avatar
    [55] Eva_CZ [*]

    ABATIS: Nechápu jen jedno a to že se v dnešní době stát nedokáže postarat o děti a stěžuje si jak je nízká porodnost.

    Jak stat? Ty chces po ostatnich, aby se ti skladali na tve deti?

    superkarma: 0 21.02.2006, 12:13:10
  28. [50] sala [*]

    Lindusha - musím se surume zastat, napsala drogerie ( a já taky v předchozí reakci) a ne kosmetika. Tím jsem myslela vše, co je v domácnosti potřeba (nejen na mytí nás, ale i bytu, prášek na praní a jiné). Nikdo to dětem nezapočítává (já sama alimenty nikdy nedostala), jen jsme chtěli upozornit, že pro rodiče samoživitele je to hodně peněz z jedné výplaty i na tyhle základní věci. Při jedné výplatě vážně nelze počítat jen ty věci kolem, ale v první řadě bydlení, jídlo a věci životně důležité.

    superkarma: 0 21.02.2006, 11:04:49
  29. [49] a.... [*]

    sala: souhlas-náklady na bydlení by se nepochybně měly nějakým způsobem odrazit v tom, čím otec přispívá na dítě- mě např. byt stojí cca přes 9tis.

    superkarma: 0 21.02.2006, 11:02:27
  30. [48] sala [*]

    a.... - myslela jsem to tak s těma kroužkama tak, že jsem chtěla upozornit na to, že počítám jen základní náklady na to, aby dítě nechcíplo na podvýživu nebo kurděje a nespalo pod mostem. Ani na to to nestačí. Juana totiž popisovala náklady na děti jen z hlediska oblečení, věcí, kroužků a pod. Možná si neuvědomuje, že když někdo hradí sám byt ve městě (tím nechci tvrdit, že je vždy ten byt dražší než náklady na dům ve vsi), tak dost často ani na ty další drobnosti (byť z bazarů) prostě nezbývá. Ono se to jinak mluví, když jsou na jedno bydlení 2 výplatky, byť malé. Podle počtu osob se dají snížit náklady na jídlo, ale bydlení se musí zaplatit, ať tam bydlí 2 nebo 4. Jen těch výplat je míň. Já mám naštěstí vcelku slušnou práci, i když vyskakovat si nemůžeme. Ale moje známá má celkem měsíčně s alimentama a přídavkama necelých 9000 s 13 synem. A to jen byt jí stojí 5000. Až ten kluk vyjde školu a bude jezdit na nějakou střední (u nás ve městě je jen gymnázium), tak to aby jezdil na kole.

    superkarma: 0 21.02.2006, 10:56:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme