Začaly jste právě cvičit jógu? Skvělé! Ale pokud si říkáte, že jsou ty začátky nějak kruté, možná jsou na vině některé z těchto chyb. Tak schválně.

joga

  • Jdete přes bolest – Jak se říká v angličtině: no pain, no gain? Žádné takové. V žádné z pozic se rozhodně nepřepínejte a nechoďte přes bolest. Cítíte, že už je vám daná asána nepohodlná a jste v ní příliš dlouho? Klidně přejděte do pozice dítěte a odpočívejte.
  • Špatně dýcháte – Jóga je primárně o správném dechu. Správná technika vám nejen pomůže při cvičení, ale navíc vás zbaví stresu a klidní tělo i ducha.
  • Srovnáváte se s ostatními – Zapomeňte v sále na ostatní a koncentrujte se jen sami na sebe. Pokud jste úplný začátečník a vedle vás stojí člověk, který se s klidem „smotá do preclíku“, není důvod panikařit. Flexibilitu získáte pravidelným cvičením.
  • Jíte těsně před cvičením – Malá svačinka je v pořádku, ale zapomeňte na velká jídla. Zbytečně vás zatíží a neoceníte to ani vy, ani vaše tělo.
Reklama