Občas se to stane i těm nejzodpovědnějším sporťákům. Nechuť ke cvičení a chuť k nicnedělání. Důvodů, proč tak je, může být nespočet. A tak je čas od času fajn, opravdu odložit sport na vedlejší kolej a trochu si orazit. Důležité je, aby se to ale nestalo pravidlem a vámi zvolená aktivita nebyla čím dál tím více vzdálenější a vzdálenější.

Jak se sportovně „nakopnout“

Tím nejzásadnějším je bezesporu to, že bychom neměly dělat pohyb, co nás nebaví. V takovém případě totiž motivaci nikdy nenajdeme. Vzhledem k tomu, že by se sportovní aktivita měla stát pravidelnou součástí našeho života – každého týdne - a pokud očekáváte patřičné výsledky, těžko jich dosáhnete něčím, co vás vyloženě otravuje, nemyslíte?
Dalším zásadním předpokladem je fakt, že byste si měly umět odůvodnit, proč cvičení potřebujete. Zdali je za tím potřeba shodit kila, vyčistit si hlavu nebo třeba zlepšit fyzičku.
Pak už jen stačí vyčlenit si dva až tři dny, kdy se sportu budete věnovat. Bude vás to bavit a naplňovat. A pak věřte, že si bez toho nebudete umět představit život.

10 motivačních tipů

  1. Stanovte si dosažitelný cíl – to souvisí jak s časovou intenzitou, tak i váhou činky. Nic se nemá přehánět a rozhodně se není důvod strhnout hned na začátku.
  2. Odměňujte se – za shozená kila nebo více kilometrů v nohách. Sladká nebo třeba měkká (čti oblečení) odměna je vždy super motivace!
  3. Ta správná vizualizace – u nás žen velmi dobře funguje, pokud si umíme jasně představit výsledky. Jak? Třeba obrázky, nebo motivační pinterestovou tabulí. Vizualizace je tzv. emocionální naladění a vy se o to víc budete snažit dosáhnout kýžených výsledků.
  4. Mějte cvičební deník – mnoha lidem pomáhá, pokud si zaznamenávají své výsledky a cíle. Stáhněte si chytrou aplikaci do svého telefonu nebo si pořiďte obyčejný sešit a zapisujte a zapisujte.
  5. Najděte si parťáka – mít někoho, kdo s vámi bude pravidelně sdílet vaše sportovní cíle, je velmi snadný způsob, jak se vzájemně povzbuzovat a opravdu se k aktivitě „dokopat“.
  6. Osobní trenér – ideální varianta pro ty z vás, které nechtějí kamarádku nebo partnera po boku a nebojí se investovat do svého zdraví. Díky němu se naučíte správnou techniku a budete se neustále zlepšovat, což člověka obecně motivuje.
  7. Mějte po ruce tu správnou motivaci – co to je? Třeba skvělý playlist, tablety na spalování tuků, vychytaný sportovní outfit nebo třeba knížka, kterou si čtete ve chvíli, kdy šlapete na rotopedu.
  8. Skupinovky vs. individuálky – zamyslete se nad tím, co je pro vás větší motivaci, zdali skupinové lekce s jinými účastníky, nebo samostatná práce, ať už formou běhu, či třeba ve fitku. Vhodná je kombinace obou možností.
  9. Sport jako zábava – jak už bylo psáno výše, sport rozhodně nesmí být žádná nutnost, ale spíše se snažte udělat z něj opravdovou zábavu, na níž se budete těšit. V opačném případě od dané aktivity dříve či později fofrem utečete.
  10. Plánujte a zkoušejte – vnímejte, kdy se vám cvičí lépe, zdali ráno nebo večer, každý máme své biologické hodiny nastavené trochu jinak. Stejně tak se čas od času nebojte vyzkoušet nějakou super sportovní novinku. Otevírat si dveře k novým věcem není nikdy na škodu.

Také si přečtěte:

Reklama