Nemůžete v noci spát? Nejste jediné. Vědecké studie dokazují, že asi třetina populace se běžně potýká s projevy nespavosti. Zde je několik doporučení, jak to změnit.

nohy

  • Spěte v příjemném prostředí – aby se váš spánek zlepšil, vytvořte si pro něj prostředí tak útulné, tmavé a příjemné, jak jen to jde.
  • Uvolněte se – dopřejte si před ulehnutím čas k přípravě těla i zklidnění mysli.
  • Lůžko je jen pro spánek a intimní život – vytvořte si silnou asociaci mezi lůžkem a spánkem. Za poměňte na to, že budete v posteli kontrolovat maily nebo sledovat televizi.
  • Pravidlo patnácti minut – pokud si po patnácti minutách v posteli uvědomíte, že stále nespíte, zkuste vstát, jít do jiného pokoje a uvolnit se, dokud se nebudete cítit unaveně nebo ospale, a tedy připraveni ke spánku.
  • Čas vstávat – určete si pravidelný čas vstávání a zkuste ho dodržovat
  • Buďte aktivní – být aktivní během dne vám může pomoci připravit se na noční spánek, a to jak psychicky, tak duševně.
  • Dávejte pozor na to, co svému tělu dáváte – několik hodin před usnutím se zkuste vyhýbat stimulantům jako např. kofein a nikotin.
  • Přirozené světlo – před usnutím se snažte vyhýbat jasnému světlu a podpořte produkci melatoninu.
  • Obrazovky a elektronická zařízení – spánek je účinkem podsvětlených obrazovek telefonů, televizorů a dalších přístrojů, velmi ovlivněn. Zkuste před spaním jejich použití omezit.
  • Plánujte chytře svá zdřímnutí – pokud chcete zvýšit svoje šance na usnutí během noci, zkuste se vyhnout zdřímnutí během dne. Na druhou stranu, cítíte-li se nebezpečně unavení, dopřejte si i ve dne krátký spánek (cca 20 minut).
Reklama