Zdraví

10 bodů, jak na štíhlou linii

Zázraky se občas dějí, ale málokdy se týkají boje s nadbytečnými kilogramy. Zapoměňte na zázračné pilulky a hubnutí bez námahy. Chce to pevnou vůli a vytrvalost. Aby jste to měly jednodušší, přečtěte si deset základních bodů, bez kterých se při hubnutí neobejdete. Možná jste o většině z nich slyšely nebo četly, ale jak se říká: Opakování je matka moudrosti.

Silná vůle, zdravá vyvážená strava a přiměřený pohyb – to je jediná správná prevence nadváhy a obezity, která existuje. Zázraky se nekonají, a to ani jsou-li nabízeny v sebepřitažlivějších televizních reklamách. Existují však dobré rady, které mohou ve věčném boji s kilogramy přinejmenším pomoci:

1. Do samoobsluhy nikdy nechoďme hladoví.Nakupujme s rozumem a nikoli pod vlivem chutí. Naučme se nahrazovat kalorické a tučné složky jídelníčku lehčími.

2. Sledujme tuk a cukry. Naučme se znát obsah tuku v potravinách. Není třeba, abychom se až fanaticky vyhýbali každému gramu, jen je nutné naučit se vyvážit poměr tučných a nízkotučných jídel. Toužíme-li po sladkém, kupme si místo zákusku třeba sušené meruňky nebo švestky. Sušené banány ale nikoli – jsou kalorické a chuť na sladké nezaženou.

3. Máme opravdu hlad? Pokaždé, máme-li nutkání něco sníst mimo dobu jídla, vypijme sklenici vody. Pak několik minut počkejme, jestli hlad nezmizí.

4. Jezme málo a častěji. Lépe je konzumovat více malých porcí v průběhu dne. Častým jídlem se zklidní apetit, trávicí systém je donucen pracovat a odpadne večerní touha po „bílení ledniček“.

5. Nedojídat se smí. Jakmile tělo řekne dost, přestaňme jíst. Zbytků na talíři nám vůbec líto být nemusí. Jídlo nás má uspokojit, nikoli tížit jako balvan.

6. Sport je požitek. Nejlepším spalovačem tuků je pohyb. Látková výměna je po něm rychlejší, a to i když jen sedíme.

7. Zůstaňme nohama na zemi. Nepokoušejme se o rekordy. Zhubnout 10 kilo za 10 dní? To je asi stejné, jako kdybychom chtěli ujít 10 kilometrů za 10 minut! Například při cvičení ve VacuShapu je nejdůležitější pravidelnost. Doporučujeme absolvovat 30 minutovou chůzi v trenažéru minimálně třikrát týdně. První výraznější známky hubnutí se obvykle objeví po desáté aplikaci.

8. Tuk dělá tuk. Zpočátku je dobře schován, ale dříve nebo později se projeví. Tělo ho totiž může ukládat do nekonečna. Chceme-li si tedy udržet váhu, nepotřebujeme ho více než 60 gramů denně. Potřebujeme-li zhubnout, snižte příjem na 30 až 40 gramů denně.

9. Hladovění je jen pro hlad. Nic nejíst nebo uždibovat malé kousky je to nehorší, co můžeme udělat. Chuť bude stále dráždivější a dříve nebo později jí stejně podlehneme.

10. Jídelníček má být pestrý. Jíst pouze brambory, ovoce a nízkotučný jogurt? Špatně! Jednostranné diety nepřinášejí uspokojení. Na jejich konci je vždy jo-jo efekt.

Zdroj: A. Stolzová AS media.cz

 

   
04.01.2012 - Hubněte - autor: Dana Haklová

Komentáře:

  1. [6] Lydia001 [*]

    Já naštěstí problémy s váhou nemám, ale naprosto souhlasím s článkem!

    superkarma: 0 04.01.2012, 15:43:31
  2. avatar
    [5] delfi.na [*]

    dělá mi problém bod 5 Sml80 je mi líto nechat jídlo na talíři Sml16

    superkarma: 0 04.01.2012, 14:42:16
  3. avatar
    [4] Heather [*]

    U mě vždy spolehlivě funguje dělená strava. Jakmile ji nasadím, kila jdou dolů. Potřebuju shodit dost, teď to dělá 12 kg za 3 měsíce. Přes Vánoce byla pauza, ale teď na to opět najíždím. Až odhodím svetry a kabáty, chci být zas krásná :-))))))

    Je v tom výhoda, že člověk u dělené stravy nehladoví. Není to totiž dieta, ale způsob stravování...

    Jen to sladké mi chybí :-P

    superkarma: 0 04.01.2012, 13:08:31
  4. avatar
    [3] Věrulinka [*]

    Dante Alighieri — #2 Sml22Sml67 maso, miluju, tak toho si dopřávám hodně, hlavně hovězí Sml67, tataráček, můžu denně Sml30

    superkarma: 0 04.01.2012, 09:20:10
  5. avatar
    [2] Dante Alighieri [*]

    A to nejdůležitější tady není Sml80 Tekutiny a bílkoviny. Sml54 Není-li jedno, nehubne se. Nebo hubne, ale místo tuků slezou svaly a tuk zůstane.

    1. na komentář reaguje Věrulinka — #3
    superkarma: 0 04.01.2012, 09:15:51
  6. avatar
    [1] Věrulinka [*]

    Už půl roku se držím tohoto přísloví:

    snídej sám, o oběd se rozděl s přítelem a večeři dej nepříteli Sml67

    Snídám hodně, oběd normální porci a večeři nejpozději v 18.00 a potom piju jenom čistou vodu, i během dne hodně vody a kila jdou dolů.Sml67

    Jím všechno, i sladké proložímSml67 v malém množství Sml59Sml67, bez něj se živoz nějak neumím představit Sml30

    superkarma: 0 04.01.2012, 08:55:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme